AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 I følge bibelen sier Jesus at mennesket er som en avling. Når bonden finner dårlig avling, så kaster han den på bålet. Dersom avlingen er god, så høster han den og bevarer den. Om mennesket blir vurdert som dårlig, blir han kastet bort for alltid, om mennesket er godt, så bevarer han det. Hvem er den som har den vanskeligste testen? Er det den rike eller fattige? Den stygge eller pene? Den psykisk syke eller friske. Den sunne eller usunne? Den rike blir stolt, tror på seg selv og sitt eget hode. Har råd til å synde. Heldig er den fattige med et rent hjerte. Den pene har alle muligheter til å bryte ekteskapet eller forholdet. Heldig er den som er stygg. Om livet er en test, har vi alle fått utgangspunkt som skal teste oss, gjerne på de punktene Gud ser at det er nødvendig. Hva tror dere, er livet en test? Anonymkode: 29a2e...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Noen blir testet mer enn andre Anonymkode: 519eb...02e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #3 Skrevet 29. juli 2021 Jeg tror ikke det er sånn at vi testes på den måten, og at Gud bevarer det gode mennesket og kaster det dårlige. Jeg tror vi alle er her for å erfare og lære, for å vokse som sjeler. Vi blir isåfall «testet» nettopp for å erfare og lære. Ja, så får noen større utfordringer enn andre. Men jeg tror også at vi lever flere liv, mange liv, og at vi totalt sett har vært gjennom de fleste utfordringer etter mange mange liv. Det er jo mye vi ikke vet enda om dette, som vi ikke får vite før dette livet på jorden er over, og som vi igjen glemmer neste gang vi blir født på ny. Anonymkode: d2a75...1c1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #4 Skrevet 29. juli 2021 Kan det være at vi «består» noen tester i et liv og blir da gjenfødt til et liv med mindre tester, og tilslutt vil en kunne oppnå evig lykke? Anonymkode: 39e7e...f51 1
K.B. Skrevet 29. juli 2021 #5 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 20.28): I følge bibelen sier Jesus at mennesket er som en avling. Når bonden finner dårlig avling, så kaster han den på bålet. Dersom avlingen er god, så høster han den og bevarer den. Om mennesket blir vurdert som dårlig, blir han kastet bort for alltid, om mennesket er godt, så bevarer han det. Hvem er den som har den vanskeligste testen? Er det den rike eller fattige? Den stygge eller pene? Den psykisk syke eller friske. Den sunne eller usunne? Den rike blir stolt, tror på seg selv og sitt eget hode. Har råd til å synde. Heldig er den fattige med et rent hjerte. Den pene har alle muligheter til å bryte ekteskapet eller forholdet. Heldig er den som er stygg. Om livet er en test, har vi alle fått utgangspunkt som skal teste oss, gjerne på de punktene Gud ser at det er nødvendig. Hva tror dere, er livet en test? Anonymkode: 29a2e...ef4 Du starter med premisset at bibelen er historie, en åpenbar feil. Selvfølgelig er ikke livet en test. At livet er en test fordrer at det er en lærer et sted, jeg ser ingen bevis for det.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2021 #6 Skrevet 29. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan det være at vi «består» noen tester i et liv og blir da gjenfødt til et liv med mindre tester, og tilslutt vil en kunne oppnå evig lykke? Anonymkode: 39e7e...f51 Det er ikke godt å si. Jeg har tenkt at det kanskje ikke trenger å være så linert, kanskje man får et lettere liv etter et vanskelig liv, men deretter i det neste livet igjen får andre utfordringer å erfare? Samtidig tror jeg ikke at de yngste sjelene får de største utfordringene, jeg tror man må ha levd noen liv og erfart et og annet som gjør at en blir sterk nok til å stå i det som er vanskelig? Anonymkode: d2a75...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er ikke godt å si. Jeg har tenkt at det kanskje ikke trenger å være så linert, kanskje man får et lettere liv etter et vanskelig liv, men deretter i det neste livet igjen får andre utfordringer å erfare? Samtidig tror jeg ikke at de yngste sjelene får de største utfordringene, jeg tror man må ha levd noen liv og erfart et og annet som gjør at en blir sterk nok til å stå i det som er vanskelig? Anonymkode: d2a75...1c1 Er det mulig at det er derfor noen takler enkelte situasjoner så godt? Eller at vi kjenner igjen situasjoner og handler på instinkt? Når livet kaster skruball så prøver jeg å tenke; hva skal jeg lære av dette? Ikke alltid så enkelt, men det gir meg mer ro og handlingskraft. Anonymkode: 39e7e...f51 1
Conal Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 Hva gjør man når man er Alene? Man er kreativ 😉 Gud skapte ikke en test, dette er ikke kreativt nok bro. Gud er den Ene og Alene og Eneste, som er klart i de høyeste bevissthet tilstander, hvor Gud snakker til seg selv igjennom kroppen som egoet før hadde antatt å være dens egen, det samme egoet som nå er en ren puppet som kan bare vitne til ren Sannhet når Gud sier til seg selv, "Jeg Alene er." Så igjen, hva gjør man? Man er kreativ. Og med høyere forståelse, så er det tydelig klart at Gud har vært ganske fuckings kreativ med livet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå