Ephemera Skrevet 18. september 2005 #1 Skrevet 18. september 2005 Jeg og min samboer har blitt enige om å forsøke å få barn snart, men ikke riktig ennå... Jeg bruker hormonspiral og har lyst til å fjerne denne allerede nå. Det er vel ganske lurt, er det ikke? Kroppen trenger vel en tid på å komme inn i vanlig syklus igjen, på samme måte som når man bruker p-piller? Noen som har erfaring med dette? Jeg er ikke så redd for litt smerte, men jeg regner med at å fjerne den kjennes omtrent likedan ut som å sette den inn? (Au... det var vondt...). Og kommer jeg til å blø mye? Jeg har brukt hormonspiral i omtrent et år. Hvor lang tid er det vanlig at kroppen bruker på å komme i vanlig syklus igjen?
Gjest Pet Skrevet 18. september 2005 #2 Skrevet 18. september 2005 Å ta den ut kan overhodet ikke sammenlignes med å sette den inn. Du kjenner bare et lite "lugg", så er den ute. Det et gjort på et blunk, ikke noe å grue seg for!
Fru Fomle Skrevet 18. september 2005 #3 Skrevet 18. september 2005 Min egen erfaring er at kroppen trenger kortere tid for å komme inn i normal syklus etter hormonspiral enn etter p-piller. Men dette er nok veldig individuelt. Da jeg tok ut hormonspiralen var kroppen inni normal syklus fra første måned (første mens nøyaktig 28 dager etter jeg tok den ut). 3 måneder etter var jeg gravid. Lykke til. Det var ikke vondt å ta den ut, selv om trådene var kuttet veldig korte..
Ephemera Skrevet 18. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2005 Tusen takk for svar! Det høres veldig bra ut...
Catlin Skrevet 18. september 2005 #5 Skrevet 18. september 2005 Jeg brukte p-piller i nesten 10 år. Da jeg sluttet gikk jeg inn i normal syklus med en gang. Vi prøvde ikke på å bli gravid før etter et halvt år, men da satt han på første forsøk. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #6 Skrevet 19. september 2005 Jeg ble gravid en måned etter at jeg fikk fjernet hormonspiralen. Til sammenligning brukte jeg et år da jeg hadde brukt p-piller
Belit Skrevet 19. september 2005 #7 Skrevet 19. september 2005 Jeg kjente ingenting da jeg tok den ut og kom inn i normal syklus igjen med en gang. Så nå er jeg spent på å se hvor lang tid det tar for meg...
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2005 #8 Skrevet 19. september 2005 det høres ufattelig vondt ut både å få satt inn og tatt ut spiral... (jeg tok utvidet celleprøve uten bedøvelse, og holdt på å besvime selv om jeg egentlig har ganske høy smerteterskel).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå