Gå til innhold

Fjerning av hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har blitt enige om å forsøke å få barn snart, men ikke riktig ennå...

Jeg bruker hormonspiral og har lyst til å fjerne denne allerede nå. Det er vel ganske lurt, er det ikke? Kroppen trenger vel en tid på å komme inn i vanlig syklus igjen, på samme måte som når man bruker p-piller?

Noen som har erfaring med dette? Jeg er ikke så redd for litt smerte, men jeg regner med at å fjerne den kjennes omtrent likedan ut som å sette den inn? (Au... det var vondt...). Og kommer jeg til å blø mye?

Jeg har brukt hormonspiral i omtrent et år. Hvor lang tid er det vanlig at kroppen bruker på å komme i vanlig syklus igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ta den ut kan overhodet ikke sammenlignes med å sette den inn. Du kjenner bare et lite "lugg", så er den ute. Det et gjort på et blunk, ikke noe å grue seg for!

Skrevet

Min egen erfaring er at kroppen trenger kortere tid for å komme inn i normal syklus etter hormonspiral enn etter p-piller. Men dette er nok veldig individuelt.

Da jeg tok ut hormonspiralen var kroppen inni normal syklus fra første måned (første mens nøyaktig 28 dager etter jeg tok den ut). 3 måneder etter var jeg gravid.

Lykke til. :)

Det var ikke vondt å ta den ut, selv om trådene var kuttet veldig korte..

Skrevet

Tusen takk for svar!

Det høres veldig bra ut... :)

Skrevet

Jeg brukte p-piller i nesten 10 år. Da jeg sluttet gikk jeg inn i normal syklus med en gang. Vi prøvde ikke på å bli gravid før etter et halvt år, men da satt han på første forsøk. Lykke til!

Skrevet

Jeg ble gravid en måned etter at jeg fikk fjernet hormonspiralen. Til sammenligning brukte jeg et år da jeg hadde brukt p-piller

Skrevet

Jeg kjente ingenting da jeg tok den ut og kom inn i normal syklus igjen med en gang. Så nå er jeg spent på å se hvor lang tid det tar for meg...

Skrevet

det høres ufattelig vondt ut både å få satt inn og tatt ut spiral... :forvirret:

(jeg tok utvidet celleprøve uten bedøvelse, og holdt på å besvime selv om jeg egentlig har ganske høy smerteterskel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...