Gå til innhold

Smittet etter én vaksinedose

Kake-Kari78

Anbefalte innlegg

Så jeg fikk min første vaksinedose i midten av juni- i dag testet jeg positivt på corona. Jeg er ikke veldig syk, jeg er snørrete, nyser mye og er trøtt. Dette var også grunnen til at jeg testet meg.

Selv om jeg ikke er veldig syk, er det slitsomt å være i den tilstanden jeg er nå- spesielt det med trøttheten. Er det noen andre der ute som har blitt smittet etter å ha fått første vaksinedose som kan si noe om hvor lenge jeg kan forvente meg at dette varer? Like lenge som en vanlig forkjølelse (som hos meg normalt varer 1-2 uker), eller slipper man unna med litt kortere sykdomsforløp, siden man faktisk har noe antistoffer i kroppen pga vaksinen? 

Noen som vil dele erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vil svare, for du er en vaksinert som har fått corona... 🤡 

Neida, joda.. 

Venninna mi er som deg, men tatt 2 doser. Like trøtt og uopplagt nå, som for 1 mnd siden. Umulig å vite når det går over. Hun er sykemeldt pga aktiv jobb, hun har ikke energi nok enda. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (3 timer siden):

Ingen som vil svare, for du er en vaksinert som har fått corona... 🤡 

Neida, joda.. 

Venninna mi er som deg, men tatt 2 doser. Like trøtt og uopplagt nå, som for 1 mnd siden. Umulig å vite når det går over. Hun er sykemeldt pga aktiv jobb, hun har ikke energi nok enda. 

Takk for svar 😊

Jeg er faktisk litt mindre trøtt i dag, men fortsatt forkjølet og veldig tett i nesa. Men det verste var nesten trøttheten, og siden den er litt bedre i dag har jeg et håp om at det vil bli veldig mye bedre i løpet av få dager nå.

Så fælt med venninnen din- veldig overraskende at man kunne bli såpass dårlig etter to doser. Håper legen hennes melder det inn til helsemyndighetene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å spå siden det varierer mye fra person til person. Snittet for uvaksinerte er 16 dager, men noen drar opp snittet mye så for de fleste er det mindre. For en gruppe der 1/3-del var fullvaksinert og 2/3-deler var delvis vaksinert så var snittet 10 dager.

For øvrig tyder nysingen på at vaksinen har begynt å virke. De som er uvaksinert nyser vanligvis ikke hvis de blir smittet av korona, mens de som er vaksinert gjør det ofte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for enda flere svar 😊

Jeg føler meg faktisk enda litt bedre i dag- fortsatt forkjøla, men nesten ikke trøtt og litt mindre nysing. Har trua på at jeg ikke blir blant de som blir hardt rammet til tross for kun én vaksinedose 🤞

Jeg har generelt god allmenntilstand, trener mye og har et sunt kosthold, så det bidrar jo muligens også til at kroppen raskere greier å fikse opp i dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Noen flere som har erfaringer å komme med? Finnes lite informasjon om grad av sykdom etter én vaksinedose, særlig nå mtp delta 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hederlig skrev (27 minutter siden):

Noen flere som har erfaringer å komme med? Finnes lite informasjon om grad av sykdom etter én vaksinedose, særlig nå mtp delta 

Det er fordi det er veldig individuelt.  Felles for de er at de som har 1-2 doser i større grad slipper innleggelser og mange færre dør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...