AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 For at jenta mi på 5 mnd skal få sove - må hun ammes i søvn. For at far skal kunne hjelpe til meg legging og for å lære baby å sovne selv vil vi slutte med dette. Jeg ønsker også snart å slutte å amme - men dette av helt andre grunner Men hvordan gjør vi dette? Når og hvor skal siste måltid være? Hun vil som regel ikke ha smokk heller så lurer på hvordan vi skal få henne til å sove uten puppen..😭 Anonymkode: 67032...e2c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Vi klarte ikke å avvenne før babyen var 8 mnd da, men vi brukte smokk og vannflaske i stedet. Jeg ammer rett før kveldsstellet, så jeg vet babyen ikke har noe fysisk behov for mer melk. Har dere prøvd flere typer smokker, også de som ligner mer på en brystvorte? Det ble jo mye grining i starten når hen ble nektet pupp, men da er det viktig å stå i det og være konsekvent. Man skal selvsagt ikke gå fra en gråtende baby, men noen ganger kan man ikke unngå gråt når man innfører nye rutiner, så da er det bare viktig å være der med babyen i gråten. Vi startet med å amme to ganger per natt, så én og så ingen, og det gikk på noen få dager. Min baby er forøvrig litt "vrang", så derfor gikk det ikke før hen var 8 mnd. Anonymkode: 9392d...7b0
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Med første baby tok jeg bort puppen når hun nesten hadde sovnet, og lot henne få den igjen om hun våknet til og skrek og prøvde igjen når hun var døsig igjen. Det var omstendelig og tok tid. Og enten så virket det, eller så hadde hun bare begynt å sovne uten pupp av seg selv uansett. Med nr. to prøvde jeg litt på det samme, men da var det så praktisk at minsta sovnet raskt med amming når jeg skulle legge begge barna, at jeg valgte å fortsette med det. Da hun var rundt 10 mnd. kunne mannen min fint legge henne, men hvis jeg var til stede ved legging, gråt hun med med mindre hun fikk pupp. En eller annen gang mellom 1 og 1,5 år gikk det uten for meg også, uten at vi gjorde noe spesielt. Men for mannens del var det noen kvelder med skriking, hvor han var der og trøstet, før hun begynte å sove raskt når han la henne. Han bare satt inne hos henne, hun tok ikke smokk og ble illsint om hun fikk flaske med vann. Anonymkode: c0365...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå