Gå til innhold

Lov å klage litt over manglende oppfølging?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke om flere er enige eller har opplevd det samme, men helt siden vi forsøkte å få barn, har jeg følt meg rådløs, ikke tatt seriøst og på egenhånd, så vel som i det private som i det offentlige.

Jeg har så mange, mange eksempler. 

Da jeg først ble gravid og småblødde i ukesvis. Fastlegen avfeide meg og mente det var normalt. Da jeg kom i uke 8, lurye han egentlig på hva jeh gjorde hos han. Fikk beskjed om å ta ultralyd i uke 12. Ringte rett til gynekologen også. Fikk kun snakke med sentralbordet som ba om henvisning. Fikk bare fortalt at litt småblødning var normalt. Da jeg striblødde fikk jeg henvisning til å få bekreftet at det ikke var noe liv. Dødt siden uke 7.  Fikk med en pakke tabletter og beskjed om å ta et par dager egenmelding. Siden helgen kom, var klinikken stengt. Googlet og var redd. Ringte føden fordi jeg fikk feber, men ble avvist med beskjed om å ringe legevakten. 

Så var det spørsmål om coronavaksine. Ringte gynekologen, men fikk kun snakke med sentralbord. Fikk beskjed om å ta vaksinen, men aldri i samråd med lege. Fikk heldigvis time i  september.

Dro til det private for å få tatt blodprøver. Jeg vil vite at jeg faktisk er fertil. Jeg har hatt en god del mellomblødninger, men får bare beskjed om at det er forbigående av gynekologen. Det har pågått i mange, mange måneder. Ikke en prøve er tatt, annet enn celleprøve og div ultralydprøver.

Dro til det private for å få tatt disse blodprøvene som verken fastlegen eller gynekologen vil gi meg rekvisisjon til å ta. Det private sa alt var i orden etter at prøvesvar var kommet, men satte meg allikevel på hormontabletter og crinone. Deretter dro de på ferie. Så satt jeg med hormontabletter, en stengt klinikk og uvissthet rundt det å ta coronavaksine. Så ut av prlvesvarene at jeg hadde d-vitaminmangel. Det ble ikke nevnt. Kjøpte d-vitamin på eget initiativ og leste meg litt opp.

Mye av denne redselen skyldes også spontanaborten. Hvorfor får man ikke litt mer hjelp? Jeg blødde veldig mye i en uke og det samavarte absolutt ikke med beskjeden om egenmelding.  Skjønte selv at jeg kom til å få anemi uten påfyll av jerntabletter. Hadde allerede mangel. Satt igjen med en stor sorg og sa det forsiktig til gynekologen på kontroll i etterkant. Det var virkelig kjipt, men ble tatt så lett på av legene.

Skulle ønske det var litt bedre oppfølging og særlig nå med vaksinering og nyheter om menstruasjonsforstyrrelser. Jeg tok selv vaksine, men nølte. Jeg visste ikke at jeg skulle vente i 14 dager, så tok den rett før eggløsning.

Fikk også mensforstyrrelser av crinone, men dette er visst en bivirkning ingen blir opplyste om

Bare en liten utblåsning

Anonymkode: f532c...c73

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...