AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Tenkte å tilbringe litt tid på fjellet og i marka i høst og tenker å lage mat ute. Blir å kjøre hjemom et par ganger i uka, så trenger ideer til mat man kan ta med på tur og lage på primus som tåler en dag eller to i sekken. Er lite fan av ferdigmat og er relativt flink til å lage mat, men hva tåler temperaturen nå for tiden? Er ikke glad i mat med bare karbohydrater og føler de fleste oppskriftene jeg finner er på pinnebrød eller grøt 😂 Anonymkode: ac19e...b26
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Erling Kagges bok "Mat på tur", synes jeg gir mange gode tips. Ellers er det en del gode tips på nettet, f.eks.: www.meny.no/tema/turmat og utemat.no Jeg synes også at det er bra å unngå for mye karbohydrater, i alle fall slike som ikke inneholder fiber. Blir lett forstoppet av det. Anonymkode: 97cc2...c1f 1
I.I.Rasta Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Grønnsaker, spesielt rotgrønnsaker holder seg godt. Speket mat. Egg.. -Kutt poteter, løk, purre, søtpotet (hva du vil egentlig) og chorizo og stek pytt i panne. -eggerøre, spekeskinke og flatbrød -omelett med Grønnsaker og salami - pannepizza - bønner, linser el kikerter stekt med tacokrydder, løk, mais.. i wrap. Mos avocado til. - grønnsaksuppe - sånn boksskinke kan brukes i omelett, pastaretter, bakt potet, supper. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Takk for tips, både om bok og mat! Chorizo og spekemat var lurt, tror jeg må ta meg en tur i butikken og se hva som finnes av hermetikk også Anonymkode: ac19e...b26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå