Gå til innhold

Kan det være depresjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har igrunn ikke hatt det noe særlig det siste året. Startet vel med et samlivsbrudd (det var jeg som brøt og angrer ikke) og det igjen førte til at jeg ikke kunne beholde en jobb som jeg stortrivdes i... Det er ikke det at jeg griner hele tiden (dog hender at det "renner over"), men finner ikke tiltak til noe, og endal andre endinger har skjedd med meg.

Eks:

Føler at jeg bare skriker og krangler med vesla. Mye av kranlingen er fordi jeg har vært for slepphendt med regler og rutiner, og vet at jeg må stramme inn. Men føler at jeg ikke har overskuddet til det. Bestemmer meg for å gjøre noe, men etter en kort tid med krangling, gir jeg ofte etter.

Føler at jeg så vedig fort blir sint (pleide aldri å bli sint før). Og det skremmer meg. Føler meg av og til så sint at jeg har lyst til å ødelegge noe.

Har begynt å spise mye mere (nå skla det sies at jeg sluttet å røyke for 4 uker siden). Trener jo endel (sykler 1 time 3-4 ganger i uka, samt sykler til og fra BGH hver dag (ca en mil totalt)). Men kiloene raser på.

Skal starte slanking i "morgen" (tenker jeg hver dag), men ender hver hveld med unødvendig mat. (siden jeg sluttet å røyke har jeg gått opp 5-6 kilo).

Generelt masse som jeg skulle gjort- men ender alltid med å utsette til "i morgen", noe som har medført bla skakk-kjørt økonomi.

Hender jo at jeg har kvelder som ender i gråt. Pga min egen væremåte, det sinne

jeg føler og min fortvilte øko situasjon. Bestemmer meg da for at i morgen skla jeg gjøre ditt og datt (for å endre).

Som sagt har jeg nå begynt å lure på om dette kan være en depresjon. Hadde blitt kjempeglad om noen som har slitt/ sliter evt kan kommentere dette. Er jo så redd for å gå til lege å få høre at; nei, dette kan jeg ikke hjelpe deg med, dette er bare latskap som du må komme deg ut av selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...