Gå til innhold

Hvilke bøker vil sette deg på en overvåkingsliste om du kjøper/låner dem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venn som har interessert seg for forbudte bøker, eller bøker som helt sikkert vil heve øyenbrynene når de blir sett på en bokhylle 😄

Jeg mener ikke bare fiktive eller allegoriske bøker som 'Animal Farm' eller 'The Giver' eller 'Brave New World', men mer eksplisitte eller kritikkverdige bøker, for eksempel:

• Mein Kampf
  • The Anarchist's Cookbook
  • How to Stage a Military Coup: From Planning to Execution
  • The Peaceful Pill Handbook

Hvis man kjøper disse, eller lignende bøker, kommer man da på en liste til PST eller Interpol eller CIA?

Hvilke andre bøker vil få satt deg på en slik liste?

Jeg spør for å advare vennen min 🙂 

Anonymkode: c2368...035

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper man koranen i tillegg til disse bøkene så burde varsellampene blinke hos PST. 

Anonymkode: a0d78...db7

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt hvordan denne overvåkingen (for det er det det er) skulle fungert i praksis. 

Du mener altså at hvis jeg bestiller Mein kampf fra en eller annen bokbutikk i London og får den sendt til meg, så får PST et tips? Fra hvem da?

Eller hvis jeg kjøper den på Ark, selv om jeg kjøper med kort og sånn sett er identifisert, hvem er det som melder meg til PST? De som jobber på Ark? Eller tror du det går på automatikk? Hvilke andre opplysninger om våre handlevaner er det som er fritt vilt på den måten? Hvem er det som bestemmer hvilke bøker som er svartelista, og er dette en en liste som leveres ut til samtlige bokforhandlere? I Norge eller bare i verden? 

Jeg like konspirasjonen din, men den trenger mer kjøtt på beina!

Anonymkode: c2a99...c30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har alt havnet på flere overvåkningslister fordi du skrev om de bøkene på Internett 🤣

Anonymkode: a0162...725

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...