AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Når dere dater eller er kjærester og er hos hverandre om hverandre, eller mest hos en, hvordan gjør dere det med betaling og fordeling av matutgifter? Det blir jo fort litt ekstra kos og økt matbudsjett i disse fasene. Anonymkode: 2aa9f...b4d
Metalbitch Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 (endret) Vi vippser hverandre halvparten ved handling 😊 Endret 27. juli 2021 av Metalbitch Pølsefingre
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 En blir hysterisk og skjeller den andre ut. Så går en snurt hjem og slår med dørene. Anonymkode: 40402...699 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Har stort sett betalt det meste tidligere. Da har den andre parten brukt penger på å komme til meg med buss eller bil, utgifter jeg har sluppet unna. Uansett så blir det ikke så store utslag på matbudsjettet til meg for jeg har alltid handlet inn på tilbud til besøk. Feks 5 sjokoladeplater til 100,- på obs, potetgull på tilbud osv. Eller så har han feks handlet inn kos og jeg stått for middag. Takeaway har vi delt 50/50 evt så har han betalt. Tenker så lenge det ikke blir voldsomme forskjeller på utgifter, eller han er tydelig gjerrig så gjør det ikke meg noe. Anonymkode: 67f09...dcd
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Da jeg traff eksen så pleide han ofte å ha med seg noe siden vi ofte var hos meg i begynnelsen og etter hvert når vi var mer hos han så dro vi og handlet (siden han hadde bil og ikke jeg eller jeg hadde med noe. Tenkte ikke så mye over det, men fordelingen var nok grei siden det ikke var en greie. Anonymkode: 4f375...90e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Jeg betaler all maten vi spiser hjemme hos meg og noen ganger kommer jeg hjem til han med mat. Vi er aldri hos han da han pusser opp huset sitt. Men hver gang vi er ute på noe sammen så betaler han for øl og/evt middag. Han pleier også å kjøre hvis vi skal noe sammen. Synes det blir smålig å skulle forvente å få penger tilbake for på et eller annet vis så ender man tilslutt i 0 tenker jeg. Men hadde det vært veldig skjev fordeling i vårt forhold så hadde jeg nok også ønsket et bidrag til maten vi spiser sammen. Anonymkode: c953b...3a8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Her varierte vi med hvem som betalte, og han insisterte på å betale om vi dro ut for å spise. Skjedde ikke så ofte, men han ville det, så da fikk han lov (forsøkte å få betalt halvparten altså). Når vi ble kjærester sørget vi for å fordele det ganske likt, og som samboere delte vi matkostnader i to. Nå er vi gift og har felles økonomi. Anonymkode: 19db7...1e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå