Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt på felgen og har det bare vondt. Etter fire måneder med en liten baby har jeg gradvis kjent på mer og mer utmattelse.

Samboer drar på jobb fra 08-19. Når han kommer hjem lager han middag, og tar babyen litt. Men jeg står i det så og si døgnet rundt. Jeg er ekstremt utslitt i kroppen, og har en tung baby som liker å bli bært mye om dagen. Ryggen har begynt å streike også, da bæresele kun aksepteres i små porsjoner.Jeg er bare utslitt. Årsak og grunn er likegyldig. Han har også avtalt med sin datter at hun skal være her i flere dager, uten å si noe til meg. Han er på jobb og hun er her og klarer ikke ta seg ut på egen hånd. Forsøkte å ta noen turer ut med hun og baby, men det ble bare gråt og styr. På kveldene er hun superrastløs og bråker til langt på natt. Samboer må også kjøre byen rundt og handle junkfood når han kommer sliten hjem, for han har så dårlig samvittighet for at han egentlig ikke har tid til henne. Jeg har ingen overskudd til å underholde henne, baby krever alt.

PÅ toppen av dette får jeg meldinger fra familiemedlemmer dagen før de kommer, om at de skal til byen og vil innom.  Det er bare rot og kaos her, og jeg har ingen initiativ til å rydde alt og handle inn til flerfoldige gjester som vil vartes opp, mens jeg står uflidd, utslitt og nesten på felgen med en klistermerkebaby på hofta som ikke tåler mer enn 5 min alene i våken tilstand. Og om en uke setter min samboer sin slekt seg til her i en uke, og skal fly inn og ut av leiligheten og ha servering.

Jeg har lyst til å ta med meg babyen og rømme. Jeg er helt utslitt, og kroppen min har begynt å svikte. Jeg klarer ikke kontakte helsestasjon, lege eller noe. Er helt lammet. Samboer kjefter meg huden full når jeg sier jeg er for utslitt og snart kollapser. Får slengt de verste ting etter meg, at jeg er syk, har blitt en usosial taper og at jeg ødelegger for barnet mitt. Men jeg klarer snart ikke mer. Er det noen som har noen råd? Skal jeg bare stå i alle disse besøkene og gå på autopilot eller er dette faktisk noe jeg burde gjøre noe med? Jeg merker at energien og overskuddet til å være mamma forsvinner mer og mer og det skremmer meg. 

Anonymkode: 9e971...e3e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde jeg vært deg ville jeg reist bort en ukes tid. Reist til foreldrene mine og slappet helt av. Da hadde de hjulpet meg med både trilleturer, stell og vartet opp med mat. Jeg hadde forsøkt å sove mest mulig og latt barnafar få styre hjemme selv med slekta si.

Anonymkode: c86a9...c39

Nei det tillater han ikke. Skal ha barnet der.  Har fått beskjed om at baby wkal ikke bli en slik usosial taper som jeg er i ferd med å bli. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er helt på felgen og har det bare vondt. Etter fire måneder med en liten baby har jeg gradvis kjent på mer og mer utmattelse.

Samboer drar på jobb fra 08-19. Når han kommer hjem lager han middag, og tar babyen litt. Men jeg står i det så og si døgnet rundt. Jeg er ekstremt utslitt i kroppen, og har en tung baby som liker å bli bært mye om dagen. Ryggen har begynt å streike også, da bæresele kun aksepteres i små porsjoner.Jeg er bare utslitt. Årsak og grunn er likegyldig. Han har også avtalt med sin datter at hun skal være her i flere dager, uten å si noe til meg. Han er på jobb og hun er her og klarer ikke ta seg ut på egen hånd. Forsøkte å ta noen turer ut med hun og baby, men det ble bare gråt og styr. På kveldene er hun superrastløs og bråker til langt på natt. Samboer må også kjøre byen rundt og handle junkfood når han kommer sliten hjem, for han har så dårlig samvittighet for at han egentlig ikke har tid til henne. Jeg har ingen overskudd til å underholde henne, baby krever alt.

PÅ toppen av dette får jeg meldinger fra familiemedlemmer dagen før de kommer, om at de skal til byen og vil innom.  Det er bare rot og kaos her, og jeg har ingen initiativ til å rydde alt og handle inn til flerfoldige gjester som vil vartes opp, mens jeg står uflidd, utslitt og nesten på felgen med en klistermerkebaby på hofta som ikke tåler mer enn 5 min alene i våken tilstand. Og om en uke setter min samboer sin slekt seg til her i en uke, og skal fly inn og ut av leiligheten og ha servering.

Jeg har lyst til å ta med meg babyen og rømme. Jeg er helt utslitt, og kroppen min har begynt å svikte. Jeg klarer ikke kontakte helsestasjon, lege eller noe. Er helt lammet. Samboer kjefter meg huden full når jeg sier jeg er for utslitt og snart kollapser. Får slengt de verste ting etter meg, at jeg er syk, har blitt en usosial taper og at jeg ødelegger for barnet mitt. Men jeg klarer snart ikke mer. Er det noen som har noen råd? Skal jeg bare stå i alle disse besøkene og gå på autopilot eller er dette faktisk noe jeg burde gjøre noe med? Jeg merker at energien og overskuddet til å være mamma forsvinner mer og mer og det skremmer meg. 

Det er jo derfor du får betalt permisjon. Mannen jobber 11 timer om dagen, lager middag og tar babyen når han er hjemme - han bidrar jo masse. du jo har betalt fri for å passe på babyen ellers? 

Anonymkode: cc209...088

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du han bestemme det? Har han alltid vært så dominerende eller er det noe nytt etter barnet ble født? 

Anonymkode: 11e28...dfa

Nytt etter barnet ble født. Truer med å avslutte forholdet hvis jeg ikke oppfører meg eksemplarisk under det besøket. Som han planla med sin familie uten å involvere meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bruk de pengene du ville brukt på mat til gjestene på å bo på hotell en uke. Dette skal du ikke akseptere 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett sette foten ned. Ellers drar du bare når han er på jobb. Drit i han, her detter du helsa di først. 
Men det høres ut som dere kanskje trenger hjelp. Han behandler deg dårlig, og med en nøytral tredjepart kan dere kanskje finne ut av det. Ellers er ikke dette forholdet liv laga.

Anonymkode: a02aa...53f

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo derfor du får betalt permisjon. Mannen jobber 11 timer om dagen, lager middag og tar babyen når han er hjemme - han bidrar jo masse. du jo har betalt fri for å passe på babyen ellers? 

Det er jeg helt enig i. Og jeg tar baby hele tiden. Men for meg er det så utmattende at akkurat nå ønsker ikke JEG besøk. Samboer skal vel ikke bare ture frem her og bestemme alt? Jeg avlyser besøk akkurat nå, skal jeg tvinges til å varte opp hans? Er det riktig eller? 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Du må rett og slett sette foten ned. Ellers drar du bare når han er på jobb. Drit i han, her detter du helsa di først. 
Men det høres ut som dere kanskje trenger hjelp. Han behandler deg dårlig, og med en nøytral tredjepart kan dere kanskje finne ut av det. Ellers er ikke dette forholdet liv laga.

Hvem kan en nøytral tredjepart være? Han kommer til å klikke hvis jeg gjør noe sånt. 

Skrevet

Hva med han gjør at du ikke bare går fra han? Jeg hadde dratt og aldri snudd meg tilbake. Makan til egoistisk drittsekk.

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet

Hvem kan en nøytral tredjepart være? Han kommer til å klikke hvis jeg gjør noe sånt. 

Helsestasjonspsykolog eller familievernkontor f.eks. Om kontakt med hjelpeapparat får han til å klikke, er det kanskje like greit å planlegge for å bli alene etterhvert? 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (1 minutt siden):

Hva med han gjør at du ikke bare går fra han? Jeg hadde dratt og aldri snudd meg tilbake. Makan til egoistisk drittsekk.

Fordi jeg vil ikke ha barnet mitt 50%. Det er verre enn noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei det tillater han ikke. Skal ha barnet der.  Har fått beskjed om at baby wkal ikke bli en slik usosial taper som jeg er i ferd med å bli. 

Hva faen?

Anonymkode: a76de...233

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

HER har du løsningen for Guds skyld!

Når noen sier de vil komme innom er det et frikort! Si «velkommen! Vil du trille lille så jeg får ryddet litt her?» eller når slekten kommer «herlig at dere er her! Her er babyen, jeg går i dusjen».

Problemet ditt er at samboer svikter og du står HELT alene og tror andres ressurser er fienden og må «vartes» opp. Alle med vett i skallen vet at barseltiden er krevende og unntakstilstand. Så «skjerp» deg (samboeren din og) og bruk de rundt deg! 

Anonymkode: bd355...1aa

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

8-16 har TS permisjon for babyen. Tror neppe hun får lønn for 11 timer om dagen.

Anonymkode: bd355...1aa

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Du har betalt permisjon fra JOBB for å ta deg av babyen. Resten av tida skal man være "likestilte", både når det gjelder barnet, husarbeid osv. Man er like mye foreldre til barnet! Hvis det er mulig, gjør man selvsagt litt ekstra hjemme, men det skal ikke være noen selvfølge. Med baby/nattevåk/amming blir det ofte nok! Mange glemmer også hormoner og slikt, som har mer innvirkning enn man kanskje tror. Mange menn tror at alt er som før i kvinnekroppen fra det sekundet barnet er født. Jeg har hatt tre "enkle sovebabyer", og følte derfor at jeg burde ta det meste hjemme. Ble ganske sliten etter hvert og satte ikke nok grenser ift besøk. Gikk på en solid smell, og mannen stilte lite opp (alt gikk jo så greit🙄). Vi er ikke gift i dag.. Ikke forvent at han skal kunne forstå din situasjon av seg selv, men søk hjelp til å opplyse han. Tydeligvis må det utenforstående til, gjerne helsestasjon! Du MÅ ingenting annet akkurat nå enn det som trengs for at du skal ha det bra, og det må mannen forstå! Jeg hadde reist bort til foreldre eller lignende, som en over foreslo! La han ta seg av eget barn og besøk. Truer han med å avslutte forholdet, så la han true! Mulig det er det som skal til for at han skal forstå alvorsgraden! Jeg synes også han driver med verbal mishandling. Det er svært ille, og også en ting å ta tak i! Lykke til 💕

Anonymkode: e57c3...177

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fordi jeg vil ikke ha barnet mitt 50%. Det er verre enn noe. 

Så da skal du lære barnet ditt at man bare skal bite i seg slik behandling? Dra til dine foreldre og vis at du mener alvor. Truer han med å gjøre det slutt - gjør det slutt først. Du skal ikke finne deg i slik oppførsel. 

Anonymkode: 8f93d...a8f

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Så da skal du lære barnet ditt at man bare skal bite i seg slik behandling? Dra til dine foreldre og vis at du mener alvor. Truer han med å gjøre det slutt - gjør det slutt først. Du skal ikke finne deg i slik oppførsel. 

Anonymkode: 8f93d...a8f

Meget god refleksjon. Barn har det ikke bra når primæromsorgspersonen ikke har det bra. 

Anonymkode: eeb8b...2fb

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...