Gå til innhold

Hvem kontakter man når mannen ikke tar ansvar

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem kontakter man dersom man er sykmeldt med hjernerystelse og mannen som har pappaperm drar på jobb uten å ta hensyn. Familien kan ikke hjelpe. Jeg har hodepine og han lagde et spetakkel i går fordi jeg sa han ikke kunne dra på jobb når jeg har trykkende hodepine som blir verre ved stress, jeg blei verre av dette i går og nå tenker han dra i dag igjen. Han er blakk fordi han ikke har spart opp feriepenger i privat foretak.

Anonymkode: f9b65...a5d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vel, ingen egentlig utover eget nettverk.

Anonymkode: 7db58...c5c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet 

Anonymkode: 0907b...389

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis han har pappaperm og går på jobb skal vel nav kontaktes? Han kan jo ikke få lønn fra begge steder. 

Anonymkode: fd4a1...d9a

Tipper det er snakk om at han midlertidig skal overta permisjonen fordi Ts er sykemeldt, men så nekter han dette?

Hvis du tør, så er vel barnevernet egentlig rette instansen her. Familievernkontoret og lignende har ikke like akutt hjelp, og har heller ikke samme hjemmel til å foreta noe som barnevernet. 

Anonymkode: 3d328...7eb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tipper det er snakk om at han midlertidig skal overta permisjonen fordi Ts er sykemeldt, men så nekter han dette?

Hvis du tør, så er vel barnevernet egentlig rette instansen her. Familievernkontoret og lignende har ikke like akutt hjelp, og har heller ikke samme hjemmel til å foreta noe som barnevernet. 

Anonymkode: 3d328...7eb

Nei han har pappa perm men han får ikke like mye som han tjener når han er selvstendig næringsdrivende. Men om jeg varsler nav slår det tilbake på barna og meg

• Liker 2
Skrevet

Her er det jo ulike problemstillinger.

Den udugelige oppdragelsen må du ta med foreldrene hans. Det er ikke ulovlig å være drittsekk. Men du kan velge om du ønsker å leve med en drittsekk. Om svaret er nei så ber du om skillsmisse.

Manglede kommunikasjon, samarbeid og farsansvar må du ta med familievernkontoret. Der bør dere møte regelmessig til du føler at ting løsner seg og dere klarer å samarbeide bedre. Dette gjør dere naturligvis uavhengig av om du vil ha skillsmisse fra punkt 1, ettersom dere fortsatt skal kommunisere og samarbeide selv om dere er skilt (mtp barna).

Svindel av NAV og misbruk av farspermisjon tar du med NAV. Dette kan du melde fra om anonymt.

Mistanke om uryddige økonomiske forhold i bedriften rapporterer du til skatteetaten. Dette kan du og melde fra om anonymt.

Helsemessige utfordringer etter hjernerystelsen din må du selv ta med legevakten eller fastlegen din.

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet
nomore82 skrev (1 minutt siden):

Her er det jo ulike problemstillinger.

Den udugelige oppdragelsen må du ta med foreldrene hans. Det er ikke ulovlig å være drittsekk. Men du kan velge om du ønsker å leve med en drittsekk. Om svaret er nei så ber du om skillsmisse.

Manglede kommunikasjon, samarbeid og farsansvar må du ta med familievernkontoret. Der bør dere møte regelmessig til du føler at ting løsner seg og dere klarer å samarbeide bedre. Dette gjør dere naturligvis uavhengig av om du vil ha skillsmisse fra punkt 1, ettersom dere fortsatt skal kommunisere og samarbeide selv om dere er skilt (mtp barna).

Svindel av NAV og misbruk av farspermisjon tar du med NAV. Dette kan du melde fra om anonymt.

Mistanke om uryddige økonomiske forhold i bedriften rapporterer du til skatteetaten. Dette kan du og melde fra om anonymt.

Helsemessige utfordringer etter hjernerystelsen din må du selv ta med legevakten eller fastlegen din.

Ingenting av dette hjelper her og nå

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med moren hans,kanskje hun kan ta en alvorsprat med han. 

Anonymkode: 3e48f...d5a

• Liker 6
Skrevet

Stygt redd for at finner nav ut dette, har dere et større problem en å være litt blakk nå.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Typisk menn. Lær deg å klare deg uten han. De blir aldri bedre hvis de starter der.

Anonymkode: ff79a...95d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvem kontakter man dersom man er sykmeldt med hjernerystelse og mannen som har pappaperm drar på jobb uten å ta hensyn. Familien kan ikke hjelpe. Jeg har hodepine og han lagde et spetakkel i går fordi jeg sa han ikke kunne dra på jobb når jeg har trykkende hodepine som blir verre ved stress, jeg blei verre av dette i går og nå tenker han dra i dag igjen. Han er blakk fordi han ikke har spart opp feriepenger i privat foretak.

Men hva hadde dere gjort om du ikke var sykmeldt? Da kunne han jo ikke jobbet. Du får ikke gjort noe med dette i dag. I morgen drar du til en venninne eller familie og sover / hviler der.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Typisk menn. Lær deg å klare deg uten han. De blir aldri bedre hvis de starter der.

Nei, det er ikke typisk menn.

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingenting av dette hjelper her og nå

Det finnes ingen løsninger på dette som hjelper her og nå. Det finnes ingen man kan kontakte som kommer og setter fotlenke på en udugelig mann som vil på jobb. 

Anonymkode: fc042...4b2

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Skilsmisseadvokat

Anonymkode: 23485...508

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei han har pappa perm men han får ikke like mye som han tjener når han er selvstendig næringsdrivende. Men om jeg varsler nav slår det tilbake på barna og meg

Hvordan?

Skrevet

En venninne var sammen med en udugelig dott og hun var indisponert for en periode, da ringte hun moren hans og klaget sin nød. Var ikke lenge etterpå så stilte han opp og var ikke måte på hva han ikke kunne gjøre for henne. Det gikk jo til helvete til slutt uansett for hun kunne jo ikke ringe mora hans annenhver dag. Så de ble skilt og nå bor han alene i mammas kjeller. :P Nå har hun en skikkelig mann som stiller opp.

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Her er jeg litt enig. Best å lære seg å klare deg på egenhånd, selv om jeg forstår at du trenger hjelp nå. Om han ikke hører på fornuft, og ingen andre kan hjelpe deg, hva skal du gjøre? Man må bare gjøre det man må gjøre. Og jeg ville tatt en alvorsprat med han etterhvert, om det å trikse og lure med permisjon, ansvar og hensyn man tar som far og partner og samarbeid dere i mellom. 

Anonymkode: cc28d...27d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Moren er i utlandet over lengre tid. Har snakket med foreldrene hans flere ganger de er lei av å høre meg klage på sønnen deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...