Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi har en gutt på snart 5 måneder som bruker smokk. Han blir fullammet om det er relevant. 

Alt skal inn i munnen! Han er sterk også, og noen ganger grabber han armen min og holder den fast og biter meg i fingeren. Det er umulig å få på han langermet body for han holder fast hånda i ermet og rett inn i munnen. (smokk hjelper noen ganger så jeg får kledd på ham). Skulle tro han var sulten, men nei. Noen ganger skal han tygge på meg også 😅

Han er kjempeblid når han gjør dette og hyler av glede, så jeg synes jo dette er utrolig nydelig. Jeg bare lurer på om det er flere som gjør dette? Er det sugebehov som er grunnen eller kan det være tenner? Han sikler ikke eller noe, så jeg vet ikke.😅

Anonymkode: cecfd...949

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig, en del av hvordan de blir kjent med omverdenen på :)

Anonymkode: 812e5...3b4

• Liker 3
Skrevet

Babyen er i den orale fasen. Helt normalt 😀

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlig. Normalt. Snart kommer siklingen og tennene i tillegg : )

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Alle barn har en fase der de utforsker med munnen. Noen mer enn andre. :) 

Anonymkode: fa5ce...e51

AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn det skal være i den alderen. De bruker munnen til å utforske alt. Ingen vits å prøve å motarbeide dette, det vil ikke nytte og er i så tilfelle bare hemmende for utviklingen. Har en på 5mnd selv, som har to tenner, så må passe fingrene mine! 

Anonymkode: a1d2c...f4b

AnonymBruker
Skrevet

Eldste puttet ingenting i munnen som baby, kun egne hender og smokk, bet svært sjelden på leker o.l. Er nå et skikkelig kresent barn som det er veldig vanskelig å få til å smake på ny mat. 

Andremann fungerer som en liten robotstøvsuger. ALT skal i munnen og det er uvant å måtte være så nøye med å plukke ting opp fra gulvet som ikke bør inn i babymunnen 

Yngste hiver også innpå med sand i sandkassen - dette var aldri et problem med eldste. 😅

Anonymkode: 8748e...114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...