Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så tittelen beskriver vell det jeg ønsker å høre meninger om. Jeg er allerede en litt sjalu, eller territoriell (?) person. Det har vært en del problemer med jenter (veninner av typen, ekser osv) i forholdet vårt som gjør meg usikker når han snakker, har kontakt med de enkelte personene det gjelder. For en stund siden tok han med en jente på tur uten å gi beskjed til meg, og etter det så har jeg blitt ekstremt usikker og sjalu når det kommer til denne spesifikke jenten. Kjenner jeg blir ekstremt ukomfortabel når jeg ser videoer og bilder av de, og ser at de snakker og generelt har kontakt. Jeg har virkelig ikke lyst å være slik, hva kan jeg gjøre for å redusere følelsen? Jeg har egentlig lyst å be han om å kutte kontakten med henne, men det blir også feil for ingen av dem har gjort noe. Dette er jo mine følelser. Hvordan hadde dere gått frem?  

Anonymkode: 30182...2ea

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du dessverre bare bite i deg akkurat nå. Ellers vil du bli oppfattet som usikker og sjalu . Dette vil drive han bort fra deg. 
Bit i det sure eplet for nå! Og hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det samme til han. Finn en guttevenn og heng med. Så får du se om han liker det. 
Er helt normalt å bli sjalu på sånt. Hadde heller vært hyggelig mot henne (men ikke for mye)  Så får du se det an litt fremover. Her må du være sterk ;) 

Anonymkode: 194d1...ed5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Knytt deg nærmere til mannlige venner selv. 

Anonymkode: 45c29...e8e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har virkelig ikke lyst å være slik, hva kan jeg gjøre for å redusere følelsen?

Vel, det enkelte er ofte det beste;

Finn deg en kjæreste som ikke henger sammen med jentevenner.

De fyrene har gjerne opptil flere andre verdier felles med deg, så da kan du ta det som en bonus :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så tittelen beskriver vell det jeg ønsker å høre meninger om. Jeg er allerede en litt sjalu, eller territoriell (?) person. Det har vært en del problemer med jenter (veninner av typen, ekser osv) i forholdet vårt som gjør meg usikker når han snakker, har kontakt med de enkelte personene det gjelder. For en stund siden tok han med en jente på tur uten å gi beskjed til meg, og etter det så har jeg blitt ekstremt usikker og sjalu når det kommer til denne spesifikke jenten. Kjenner jeg blir ekstremt ukomfortabel når jeg ser videoer og bilder av de, og ser at de snakker og generelt har kontakt. Jeg har virkelig ikke lyst å være slik, hva kan jeg gjøre for å redusere følelsen? Jeg har egentlig lyst å be han om å kutte kontakten med henne, men det blir også feil for ingen av dem har gjort noe. Dette er jo mine følelser. Hvordan hadde dere gått frem?  

Det er jo enkelt. Når du kan love "resten-av-livet" lojalitet ovenfor typen din, så kan han begynne å gi lang blaffen i det som muligens er solide vennskap og relasjoner med mennesker som han sikkert har kjent betydelig lenger enn deg.

Det er da du kan kreve at han kutter kontakten - når du kan garantere at du aldri kommer til å dumpe typen resten av livet ditt - da kan du kreve at han skal drite i personer han har kjent veldig lenge, for din skyld.

Da blir du prioritet nr 1, når du kan garantere lojalitet. Den største feilen man gjør i dagens forhold er når man begynner å fokusere for mye på en kjæreste, på bekostning av relasjoner og mennesker som alltid kommer til å være der for en. 

Anonymkode: c601d...dd2

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo enkelt. Når du kan love "resten-av-livet" lojalitet ovenfor typen din, så kan han begynne å gi lang blaffen i det som muligens er solide vennskap og relasjoner med mennesker som han sikkert har kjent betydelig lenger enn deg.

Det er da du kan kreve at han kutter kontakten - når du kan garantere at du aldri kommer til å dumpe typen resten av livet ditt - da kan du kreve at han skal drite i personer han har kjent veldig lenge, for din skyld.

Da blir du prioritet nr 1, når du kan garantere lojalitet. Den største feilen man gjør i dagens forhold er når man begynner å fokusere for mye på en kjæreste, på bekostning av relasjoner og mennesker som alltid kommer til å være der for en. 

Catch-22

Det du beskriver er en lojalitet man kun ønsker å gi til en ordentlig mann. Og dermed er vi tilbake til at ordentlige menn ikke henger sammen med kvinnelige venner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (38 minutter siden):

Vel, det enkelte er ofte det beste;

Finn deg en kjæreste som ikke henger sammen med jentevenner.

De fyrene har gjerne opptil flere andre verdier felles med deg, så da kan du ta det som en bonus :) 

Eller bare slutt å vær så sjalu 

Anonymkode: b307b...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste har flere venninner og det plager ikke meg en dugg at de omgås på lik linje som jeg omgås kamerater uten at kjæresten min bryr seg. Tillit kalles det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller bare slutt å vær så sjalu 

Handler ikke om sjalusi.

Handler om heterofili.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Liker at folk oppfordrer deg til å godta, men allikevel gjøre det samme selv så du ser måten han reagerer. Jeg har opplevd mye dritt selv og er nok over middels redd for mannen og kvinner han har kontakt med, så kan relatere veldig til deg dessverre..

Anonymkode: 6e458...df7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Garantere lojalitet? Det har jeg gjort hele forholdet. Skjønner ikke helt hva du mener her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Liker at folk oppfordrer deg til å godta, men allikevel gjøre det samme selv så du ser måten han reagerer. Jeg har opplevd mye dritt selv og er nok over middels redd for mannen og kvinner han har kontakt med, så kan relatere veldig til deg dessverre..

Anonymkode: 6e458...df7

Ja har aldri hatt noen nære guttevenner som jeg har hengt med alene eller reist på tur med ol. Eneste jeg vil er å ha det bra, men den sjalusien ødelegger mye for det. Blir fort overtenking. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min kjæreste har flere venninner og det plager ikke meg en dugg at de omgås på lik linje som jeg omgås kamerater uten at kjæresten min bryr seg. Tillit kalles det 

Det er jeg helt enig i. Tillit i et forhold er utrolig viktig. Men det er en vesentlig forskjell på å gi beskjed om at en er med disse venninnene, respektere partneren sine meninger og følelser rundt personene, og hvilken relasjon som disse menneskene har. Tillit bygges når en kan være trygg på at partneren deler livet sitt med deg og ikke skjuler ting, sletter meldinger osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
~ m a u d e ~ skrev (16 minutter siden):

Handler ikke om sjalusi.

Handler om heterofili.

Nei vel hva handler det om da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei vel hva handler det om da?

Kjøper ikke heterofil 

AnonymBruker
Skrevet

Her handler det også om kommunikasjon tenker jeg. Det er lett å forstå at du blir utrygg og sjalu når han ikke engang snakker med deg om å reise med henne, før han drar. Han burde i det minste ha sagt noe. Og dere burde ha snakket om hva denne jenta er og betyr for kjæresten din. 

Det er ikke bare du som må jobbe, men han også som må bidra til at du skal føle deg trygg og sett 🙂 Ville tatt en skikkelig prat med han om det. Skurrer magefølelsen, ville jeg vurdert derretter. 

Anonymkode: 16295...63f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her handler det også om kommunikasjon tenker jeg. Det er lett å forstå at du blir utrygg og sjalu når han ikke engang snakker med deg om å reise med henne, før han drar. Han burde i det minste ha sagt noe. Og dere burde ha snakket om hva denne jenta er og betyr for kjæresten din. 

Det er ikke bare du som må jobbe, men han også som må bidra til at du skal føle deg trygg og sett 🙂 Ville tatt en skikkelig prat med han om det. Skurrer magefølelsen, ville jeg vurdert derretter. 

Glemte å føye til. Det er viktig at han er åpen og ærlig med deg om sine bekjentskaper. Ellers blir du jo utrygg. Hvis ikke han kan det, er han ikke den mannen du gjerne ønsket deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne med en mannlig bestekompis, må jeg si at det finnes ikke noe mere slitsomt enn en sjalu dame han blir sammen med. En bestevenninne av typen din vil ikke ha han på den måten, de har ikke og har aldri hatt sex eller romantiske følelser for hverandre. De er bare venner. 

Anonymkode: 227cb...35e

Skrevet

Erfaringen min er at menn (veldig mange) som har kvinnelige venninner,  har hatt en relasjon (kjærlighet, forelskelse, X, ff, nesten blitt kjærester ol) med dem på en eller annen måte. De klarer ikke helt å gi slipp på dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Coronas skrev (3 minutter siden):

Erfaringen min er at menn (veldig mange) som har kvinnelige venninner,  har hatt en relasjon (kjærlighet, forelskelse, X, ff, nesten blitt kjærester ol) med dem på en eller annen måte. De klarer ikke helt å gi slipp på dem. 

Ja, og de som hevder at det ikke er noe mer er ofte enten for unge til å ha opplevd dette, eller de vet det innerst inne, men vil helst ikke innrømme det. 

Anonymkode: 80229...064

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...