Gå til innhold

Jeg ødelegger fingrene mine

Gjest Fast bruker - ii

Anbefalte innlegg

Gjest Fast bruker - ii

Fliser rundt neglene, spesielt rett under, plukker jeg vell så fingrene får stygge sår. Det er vel en slags nervøs uvane, men jeg aner ikke hvordan jeg skal klar å slutte... :tristbla: Det er flaut med så stygge fingre. Spesielt tomlene er ille.

Huden blir veldig hard og tørr, og sprekker, og det gjør de jo bare verre.

Noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Varg-Menja

Jeg gjorde dette før, og greide å slutte ved å begynne å lakke og file neglene og bli litt forfengelig. Brukte mye tid på å stelle neglene, det funker som ett slags substitutt for plukkingen, også ble det mye mindre fristende å ødelegge neglene når de ble såpass fine etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme, og har arvet det fra moren min...

I perioder går det greit, og jeg får pene negler og neglerøtter, plutselig så fliser alt seg opp. Jeg begynner å bli litt frustrert, og at folk begynner å kommentere for å "hjelpe" meg så blir jeg bare sint og lei. Jeg er sjelden bevisst handlingen.

Jeg er overbevist om at mat/vitaminet etc har innvirkning, men jeg finner ikke ut hva jeg bør/bør ikke spise.

Gode håndkremer hjelper i perioder, spesielt med å holde huden myk for å unngå at det sprekker. Men, huden "flasser" likevel av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en periode der jeg plukket i stykker fingrene. Kunne ha dype sår helt ned til leddet. Det som hjalp meg var som en annen her også forteller, var å begynne å file og lakkere neglene, istedet for å plukke. Itillegg "gav" jeg meg lov til å kun plukke på en finger på hver hånd, og til slutt kun en finger i det heletatt. Da fikk de andre gro i fred og ro. Også viktig med en god fuktighetskrem! Hvis du har råd til det, spander på deg en maikyr, og få gode råd om hvordan du skal stelle neglene, samtidig som du får stelt hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...