AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Jeg skulle til en undersøkelse på sykehuset, og den skulle begynne 1,5 time før jeg skulle ta toget på ferie. Togstasjonen ligger 10 minutter med bil fra sykehuset. Selve undersøkelsen skulle ta 10 minutter fikk jeg vite, men de var 45 min forsinket så det endte med at jeg ikke rakk toget og tapte billetten. Jeg måtte kjøpe ny billett som var dyrere enn den opprinnelige, og lurer nå på om jeg kan kreve at sykehuset skal betale for ny billett? Anonymkode: 36edb...0bb
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Ring pasientreiser. Anonymkode: 09d2c...a13
Million Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Nei, sykehus har ingen erstatningsplikt når folk legger ferien sin tett opp til timeavtaler. Det var din feil, ikke deres. Du burde dessuten forutsett at forsinkelser kunne skje, det skjer jo nesten alltid på legekontor og sykehus. 27
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Selvfølgelig ikke, det er du som må ta høyde for at det kan bli forsinkelser. Anonymkode: d06a3...60e 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 For all del, mulig du har noen rettigheter… Men du regnet ikke med at det skulle bli forsinkelser? Synes da slett ikke at 45minutter ventetid på sykehuset er ille.. Her har vi et flott, velfungerende helsevesen, så godt som gratis - også skal folk ha refundert feriebilettet på grunn av en liten forsinkelse?! Anonymkode: 9690b...429 19
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Nei, man må alltid legge inn tid til forsinkelser. Anonymkode: fdccf...7ba 1
Ananas. Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Så vidt jeg vet, er «kompensasjonsordningen» på poliklinikker o.l. at man kan slippe egenandelen og ha krav på ny time etter en times ventetid eller mer. Det er derfor lite sannsynlig at du oppnår noe ved å klage og be om erstatning for dette.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Du må be om refusjon fra helfo for reisekostnadene dine. Da får du dekt reise til og fra. Men siden du var så "dum" å bestilte reisen hjem før timen, og ikke tok høyde for forsinkelser, så får du ikke dekt den opprinnelige billetten. Helfo har forresten ikke noe problem med å dekke reise med bil for alle nå pga corona. Det gjør det også mye lettere i forhold til eventuelle forsinkelser. Da er det en standardsats per km pluss eventuelle bommer, ferger og parkering. Reisekostnadene går også inn i frikortet, så anbefaler det sterkt å sende inn etter lege/sykehus besøk Anonymkode: 7ad5f...132
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har fått tilsvarende dekket på reiseforsikringen. Anonymkode: 50ea2...02f 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du må be om refusjon fra helfo for reisekostnadene dine. Da får du dekt reise til og fra. Men siden du var så "dum" å bestilte reisen hjem før timen, og ikke tok høyde for forsinkelser, så får du ikke dekt den opprinnelige billetten. Helfo har forresten ikke noe problem med å dekke reise med bil for alle nå pga corona. Det gjør det også mye lettere i forhold til eventuelle forsinkelser. Da er det en standardsats per km pluss eventuelle bommer, ferger og parkering. Reisekostnadene går også inn i frikortet, så anbefaler det sterkt å sende inn etter lege/sykehus besøk Anonymkode: 7ad5f...132 Om du leser så var det ikke reise hjem, men reise med tog for ferie. Det å regne med å komme inn presis til time på sykehus eller lege generelt er jo veldig optimistisk Anonymkode: e5de4...2a8 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Nei. Dette var dårlig planlagt av deg. Anonymkode: b1bcc...484 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ring pasientreiser. Anonymkode: 09d2c...a13 Vet du hva pasientreiser er? De som ordner transport fra f.eks sykehus når du har vært innlagt, da fikser de enten transport med taxi eller helsebussen. De står ikke for transport som i dette tilfelle som ts har bestilt togreise for å dra på ferie knapt en time etter time på sykehuset. Den går nok på egen tabbekvote. HUn kan sæøke om dekke t/r via Helfo, men det går til og fra hjemme adressen Anonymkode: e5de4...2a8 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Man må alltid ta høyde for en forsinkelse så her går det på din egen kappe og du må dekke kostnaden selv. Det skjer rett som det er at man må vente både 30 og 50 minutter. Selvsagt betaler ikke sykehuset dette Anonymkode: 5e046...31a
Gjest theTitanic Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skulle til en undersøkelse på sykehuset, og den skulle begynne 1,5 time før jeg skulle ta toget på ferie. Togstasjonen ligger 10 minutter med bil fra sykehuset. Selve undersøkelsen skulle ta 10 minutter fikk jeg vite, men de var 45 min forsinket så det endte med at jeg ikke rakk toget og tapte billetten. Jeg måtte kjøpe ny billett som var dyrere enn den opprinnelige, og lurer nå på om jeg kan kreve at sykehuset skal betale for ny billett? Anonymkode: 36edb...0bb Du er kanskje sjelden på sykehus. Der er det omtrent alltid forsinkelser, fordi det jo er et sted der uforutsette hendelser er en del av hverdagen. Skulle sykehus betalt for hver forsinkelse så hadde det blitt en enorm utgiftspost. Hva om personalet ble opptatt med en døende pasient? Skulle de sagt: "det var synd du tenkte å dø akkurat nå for jeg har en avtale kl 10 presis.... så beklager... "..
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ring pasientreiser. Anonymkode: 09d2c...a13 Vet du egentlig hva pasientreiser er? Anonymkode: 81f1e...9eb
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skulle til en undersøkelse på sykehuset, og den skulle begynne 1,5 time før jeg skulle ta toget på ferie. Togstasjonen ligger 10 minutter med bil fra sykehuset. Selve undersøkelsen skulle ta 10 minutter fikk jeg vite, men de var 45 min forsinket så det endte med at jeg ikke rakk toget og tapte billetten. Jeg måtte kjøpe ny billett som var dyrere enn den opprinnelige, og lurer nå på om jeg kan kreve at sykehuset skal betale for ny billett? Anonymkode: 36edb...0bb Selvsagt ikke! Forsinkelser på sykehus er helt normalt Anonymkode: 81f1e...9eb
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du må be om refusjon fra helfo for reisekostnadene dine. Da får du dekt reise til og fra. Men siden du var så "dum" å bestilte reisen hjem før timen, og ikke tok høyde for forsinkelser, så får du ikke dekt den opprinnelige billetten. Helfo har forresten ikke noe problem med å dekke reise med bil for alle nå pga corona. Det gjør det også mye lettere i forhold til eventuelle forsinkelser. Da er det en standardsats per km pluss eventuelle bommer, ferger og parkering. Reisekostnadene går også inn i frikortet, så anbefaler det sterkt å sende inn etter lege/sykehus besøk Anonymkode: 7ad5f...132 Leste du innlegget..? Anonymkode: 3bc49...dc4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå