AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har vært delvis sykemeldt over tid men har begynt å full stilling igjen. Jeg er alene med små barn og sliter med å få hverdagen til å fungere, og er redd for å gå på en smell igjen. Jeg eier bolig og vurderer å søke om avdragsfrihet for å kunne jobbe redusert et halvt år/år for å komme over kneika. Er sikker på at banken vil godta da jeg har god EK i boligen. Noen andre som har gjort liknende? Vet ikke hva annet jeg kan gjøre, for kjenner at jeg trenger å prioritere helsa og å være der for barna mine. (har kopiert fra økonomiforumet, men tenkte kanskje jeg ville nå flere med små barn her.) Anonymkode: 0a5ef...f75
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Du kan vel prøve å søke om en prosent uføretrygdet? Anonymkode: 0df3a...ba4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Fikk ordnet flexilån. Velger selv hvor mye jeg betaler i mnd. Genialt i babytiden, siden jeg tar noen mnd ulønna. Anonymkode: 88a0e...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Hei … har gjort det i 2 omganger .. søk .. 😊 Anonymkode: cdf49...4e2 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Hei! Mannen fikk en kronisk sykdom og fikk behandling 1.5 år, da søkte vi om avdragsfrihet og fikk det innvilget. Som regel går det greit og man kan også klage hvis man får avslag. Anonymkode: 01a06...d08
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du kan vel prøve å søke om en prosent uføretrygdet? Anonymkode: 0df3a...ba4 1 % uføre? 😅 en blir ikke ufør fordi en er sliten og overarbeidet med småbarn. Anonymkode: 3be40...08d 1
Tatja Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 1 % uføre? 😅 en blir ikke ufør fordi en er sliten og overarbeidet med småbarn. Anonymkode: 3be40...08d Tror neppe hun mente 1 prosent, i ordrett forstand... 😉 Endret 27. juli 2021 av Tatja 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Det må du absolutt, absolutt og aldri gjøre når du sliter med helsa og allerede har vært sykemeldt. Du føkker til hele fremtiden og økonomien ved å dekke over uhelse med redusert jobb - da blir eventuelt grunnlag for AAP og ufør dramatisk lavere om det kommer såpass langt. Noe det jo gjerne kan gjøre for din del. Jeg gikk rett fra å jobbe fullt til å miste arbeidsevnen 100%. Var sikker på det bare skulle vare noen uker, men her sitter jeg 2 år etter uten noe bedring. Jeg hadde normalt grei inntekt, og forsikringer - noe som gjør at jeg har råd til AKS (SFO), behandling osv. Så mitt råd er: absolutt ikke jobb redusert i en så sårbar situasjon. Anonymkode: 3cb2c...da1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå