Gå til innhold

Leieboer ikke vedlikeholdt badet? Nytt bad for under ett år siden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leieboer skal nå flytte ut og vi har foretatt en inspeksjon av leiligheten. På badet, som er under ett år gammelt, så har det vokst(?) svart sopp på fugene i dusjhjørnet. Kommer dette av dårlig vedlikehold? Badet er selvsagt i forskriftmessig stand/utført. Må jo refuges da det ikke er mulig å vaske vekk disse svarte prikkene… 

Anonymkode: 01b2a...f52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du godt nok avtrekk på badet hvis det er uten vindu? Sånt er gjerne fordi badet ikke tørket opp skikkelig pga dårlig avtrekk og sirkulasjon. Har samme problemet selv, badet er alltid fuktig, ingenting tørker og sommeren er verst fordi da har de slått av sentralvarmen i bygget og det er derfor heller ingen varme på badet... 🙄

Anonymkode: b4482...9dd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tyder jo mest på dårlig konstruksjon, for at det skal komme sopp må det være fuktig, og da hjelper det ikke hvor mye man vasker. 

Anonymkode: 5d691...7cb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg ikke tro, med mindre dusjen har stått på når vedkommende ikke var hjemme hundre ganger.

Om personen har dusjet ekstremt lenge og mye hadde jeg nok heller forventer typisk vannskader også.

Vi bruker vårt bad som er 12 år gammelt MYE, dusjer rett på gulv.

Har knapt noe som helt sort å se.

Dette handler nok om veldig dårlig ventilasjon? 

Anonymkode: 6fd4d...a68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det, eneste ventilasjonen jeg har er et vindu, og det er ikke nok, spesielt ikke på vinteren. 

Anonymkode: 35004...694

• Liker 2
Skrevet

Hvilket vedlikehold er det du mener leieboer ikke har utført her?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Husker at jeg, og de fleste jeg bodde med, opp gjennom som studenter heller ikke brydde oss særlig om lufting. Så når man leier ut må man være veldig nøye på ventilasjon. Og regne med å bytte silikon, male baderomslister, med mer, oftere. 

Men - sortsopp i fugene? Da er det noe feil med konstruksjonen. Det blir gjengrodd, og "rosa", ja. Men skal ikke sette seg sopp her. 

Anonymkode: f618e...713

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du han skulle ha tørket fugene i dusjen med et håndkle etter hver dusj eller? Heller dårlig utført ventilasjonssystem på badet. Jeg hadde et bad uten vifte eller vindu, kun en lufteventil i taket. Da lot jeg døren stå åpen på vidt gap etter å ha dusjet. Fugene ble likevel svarte etter en stund.

Anonymkode: eee79...d5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det svart sopp eller svertesopp på badet?

Anonymkode: fc68d...fbd

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at du kan skylde på leieboer for at det er sopp i konstruksjonen. Hva tenker du at de skulle gjort, dersom du selv ser det ikke går an å vaske vekk? Kjedelig at de ikke sa ifra hvis du tenker det kunne vært reddet ved å sette inn tiltak, som bedre ventilering, men tviler på at du kommer noen vei. 

Anonymkode: 09477...3cb

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig hvor mye utleiere skal prøve på å legge ansvar over på utleiere fordi de selv ikke har råd til å ordne leiligheten ordentlig.

Svindelforsøk er ulovlig. 

Stakkars leietakere. 

Anonymkode: 4a4de...7c5

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...