AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har vært delvis sykemeldt over tid men har begynt å full stilling igjen. Jeg er alene med små barn og sliter med å få hverdagen til å fungere, og er redd for å gå på en smell igjen. Jeg eier bolig og vurderer å søke om avdragsfrihet for å kunne jobbe redusert et halvt år/år for å komme over kneika. Er sikker på at banken vil godta da jeg har god EK i boligen. Noen andre som har gjort liknende? Vet ikke hva annet jeg kan gjøre, for kjenner at jeg trenger å prioritere helsa og å være der for barna mine. Anonymkode: 7f270...c66
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Skummelt å gå ned i stilling om helsen ikke er 100 %. Anonymkode: 8ce4e...b23
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skummelt å gå ned i stilling om helsen ikke er 100 %. Anonymkode: 8ce4e...b23 Helt enig, men jeg er offentlig ansatt og har krav på midlertidig redusert stilling pga omsorg for barn. Jeg vil likevel beholde min 100% stilling, men få permisjon (man kan max søke ett år av gangen, jeg tenkte å søke 6 mnd av gangen.) ts Anonymkode: 7f270...c66 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Om helsen ikke tillater 100% stilling er det sykemelding eller trygd. Du burde ikke gå ned i stilling pga helsen uten disse tingene, da dette vil bli svært ugunstig om du eventuelt blir 100% trygdet. Anonymkode: 4b1dc...085 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om helsen ikke tillater 100% stilling er det sykemelding eller trygd. Du burde ikke gå ned i stilling pga helsen uten disse tingene, da dette vil bli svært ugunstig om du eventuelt blir 100% trygdet. Anonymkode: 4b1dc...085 Enig! Jeg gikk ned i stilling pga diffuse men plagsomme helsetilstander. Har angret bittert. Sitter som minsteufør med mine 9 diagnoser nå. Med store utg til medisin og tannlege. Anonymkode: f5543...ff7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Jeg har valgt å søke permisjon fra deler av stillingen min for å få mer overskudd til barna og meg selv. Fikk «tilbud» om sykemelding, var helt utbrent, men orket ikke baksnakkingen som kommer med sykemelding (jobbet i helsevesenet) . Ønsket å bli møtt med et smil når jeg traff noen ute, ikke skulming og «klarer du dette klarer du jobbe». Har vært flinkere til å ikke kjøpe unødvendige ting, og tenker at «alt går for en periode av livet». Angrer ikke, har det absolutt bedre. Anonymkode: 3cb2c...6fc 1
Anonym90059005 Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Om helsen ikke tillater 100% stilling er det sykemelding eller trygd. Du burde ikke gå ned i stilling pga helsen uten disse tingene, da dette vil bli svært ugunstig om du eventuelt blir 100% trygdet. Anonymkode: 4b1dc...085 Å slite med å få hverdagen til å strekke til er ikke en sykdom. Alle kan ikke løpe og sykemelde seg når man er sliten. Nettopp derfor finnes det ordning i det offentlige som ts skisserer, omsorgspermisjon over en kortere periode. Og avdragsfrihet er null stress å fikse. Endret 27. juli 2021 av Anonym90059005 7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 Du kan sykmelde deg 50%, søke full avdragsfrihet og samtidig ha din fulle 10% stilling den dagen du friskmelder deg igjen. Da taper du hverken penger eller prosenter av stillingen din. Jeg gjorde dette selv og det hjalp enormt økonomisk og psykisk. Anonymkode: aad52...ab9
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt enig, men jeg er offentlig ansatt og har krav på midlertidig redusert stilling pga omsorg for barn. Jeg vil likevel beholde min 100% stilling, men få permisjon (man kan max søke ett år av gangen, jeg tenkte å søke 6 mnd av gangen.) ts Anonymkode: 7f270...c66 Jeg synes det høres ut som en god ide i din situasjon for en periode. Jobbe kan du gjøre senere. Anonymkode: 23a0d...add
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan sykmelde deg 50%, søke full avdragsfrihet og samtidig ha din fulle 10% stilling den dagen du friskmelder deg igjen. Da taper du hverken penger eller prosenter av stillingen din. Jeg gjorde dette selv og det hjalp enormt økonomisk og psykisk. Anonymkode: aad52...ab9 Jeg har vært delvis sykemeldt i nesten ett år og er ikke syk lenger, så legen kan ikke sykemelde meg. Behovet for å jobbe redusert er for å klare hverdagen bedre og få mer overskudd, slik at jeg ikke skal bli syk igjen bl.a. ts Anonymkode: 7f270...c66
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Anonym90059005 skrev (1 time siden): Å slite med å få hverdagen til å strekke til er ikke en sykdom. Alle kan ikke løpe og sykemelde seg når man er sliten. Nettopp derfor finnes det ordning i det offentlige som ts skisserer, omsorgspermisjon over en kortere periode. Og avdragsfrihet er null stress å fikse. Ikke alle kan løpe å få omsorgspermisjon når man er sliten heller, da hadde ikke samfunnet gått rundt. Når det er sagt så bør man gjøre det dersom man faktisk er på vei til å bli syk før det er for sent. Anonymkode: 8cc2a...178
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Avdragsfrihet er alltid smart uavhengig av om du skal jobbe mindre eller ikke Anonymkode: 38e46...c41
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan sykmelde deg 50%, søke full avdragsfrihet og samtidig ha din fulle 10% stilling den dagen du friskmelder deg igjen. Da taper du hverken penger eller prosenter av stillingen din. Jeg gjorde dette selv og det hjalp enormt økonomisk og psykisk. Anonymkode: aad52...ab9 Feil, ts kan ikke velge å sykemelde seg. Lege avgjør om hun har krav på sykemelding. En sykemelding skal skyldes faktisk sykdom og ikke at hverdagen er vanskelig å få til å gå opp. Å jobbe redusert en periode samtidig som man har avdragsfrihet høres ut som er grei plan. Håper det går bra med deg, ts. Anonymkode: c8421...573 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Avdragsfrihet er alltid smart uavhengig av om du skal jobbe mindre eller ikke Anonymkode: 38e46...c41 Ikke gunstig å betale ned lån mener du? Kjenner ikke til noen banker som lar kundene bare betale renter🤔 Anonymkode: 7f270...c66
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #15 Skrevet 28. juli 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Ikke gunstig å betale ned lån mener du? Kjenner ikke til noen banker som lar kundene bare betale renter🤔 Anonymkode: 7f270...c66 Så og si alle banker tilbyr avdragsfrihet på sine lån. Har hatt det i snart 18 år jeg nå Anonymkode: 38e46...c41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå