AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #1 Skrevet 27. juli 2021 10mnd siden fødsel. Jeg ble veldig stor de siste ukene av svangerskapet, litt usikker på hvordan det skjedde men symfysemålene gikk rett til værs. Jeg hadde ingen strekkmerker frem til uke 35/36 da det plutselig eksploderte! (Fødte i uke 38). Jordmor mistenker at det hopet seg opp mye fostervann. Nå henger magen så fælt, og det ser ut som det går litt innover i en strek fra navlen og ned. Litt sånn hjerteformet om det gir mening? Jeg trente mye en periode, jeg gikk sammen en del men magen hang fortsatt like my selv om den ble mindre. Har den blitt sånn for alltid nå? Møtte ei venninne som fikk baby for 3 mnd siden og hun hadd ikke dette «henget»? Jeg har konstant ei pølse som jeg prøver å gjemme, føler meg så dum som sitter fult påkledd på stranda nå om dagen… Anonymkode: 753a5...122
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Dette er jo veldig individuelt, alle kropper er ulike. Det er ikke så lurt å sammenligne seg med andre. Anonymkode: f106a...da5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Det er nok veldig individuelt, ja. 8 mnd siden fødselen her, og magen er flat uten strekkmerker eller heng. Magen min ble umiddelbart flat etter fødsel. Den første tiden etter fødselen var jeg dog bredere enn før fødselen, men magen stod ikke ut, og så ble jeg like smal som før etter 2-3 mnd. Noen blir som før igjen, mens andre aldri blir det. Alt er normalt! Anonymkode: e7fa9...794 2
Gjest Chicchi Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 Sånn som du beskriver det, høres det ut som at du har delte magemuskler. Veldig vanlig etter fødsel, google det. Prøv å ikke overanstrenge magen, de vokser seg sammen etter hvert på de fleste. Tren heller kondisjon eller noe. og prøv å være stolt av mammakroppen
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Jeg er veldig lav (1.57) og har 3 barn. Ble ikke spesielt stor noen av gangene - la på meg ca 12 kg i alle sv.skapene - og følte meg superfin mens jeg var gravid 😍 Men; magen ble aldri den samme. Nå er det flere år siden, og magen står fortsatt veldig ut. Fra rett under puppene egentlig, og litt heng nederst. Ikke særlig pent, og umulig å kle seg 😔 Jeg er frisk og rask ellers, men komplekser for magen gjør at jeg er mye mindre aktiv på den sosiale fronten enn før fordi jeg ikke føler meg vel. Anonymkode: 1e7f0...dba 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 Min ser helt normal ut tror jeg. Kjenner at musklene ikke er like nære hverandre i midten som dr brukte å være, men det er ikke veldig problematisk. I min kultur bruker vi belly binders umiddelbart etter fødsel, vet ikke om det kan ha hjulpet. Hadde også gedigen mage like før fødsel, fikk plutselig strekkmerker osv i uke 37, men alt har forsvunnet. Anonymkode: fd277...2cf 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 Ble flat 3 mnd etter fødsel med første, med nr to er den blitt noenlunde flat igjen 4 mnd etter, men ser at magen er mye mykere også har den fått litt strekkmerker rundt navlen som ikke helt er på plass enda. Det er også en liten brett over skambenet når jeg sitter😊 tror jeg har fått delte magemuskler, får pyramide 😅 Anonymkode: 6ea97...37f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #8 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er veldig lav (1.57) og har 3 barn. Ble ikke spesielt stor noen av gangene - la på meg ca 12 kg i alle sv.skapene - og følte meg superfin mens jeg var gravid 😍 Men; magen ble aldri den samme. Nå er det flere år siden, og magen står fortsatt veldig ut. Fra rett under puppene egentlig, og litt heng nederst. Ikke særlig pent, og umulig å kle seg 😔 Jeg er frisk og rask ellers, men komplekser for magen gjør at jeg er mye mindre aktiv på den sosiale fronten enn før fordi jeg ikke føler meg vel. Anonymkode: 1e7f0...dba Da la du jo ikke på deg, du gikk opp i vekt. Du legger ikke på deg vekt av baby, morkake og vann. Det går du bare opp av. 12 kg er det de regner med alt veier, så du la jo på deg minimalt. Anonymkode: 33b8a...b07 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #9 Skrevet 27. juli 2021 Tja.. Rimelig lik før? Hadde delte magemuskler, men var hos naprapaten på kontroll etter fødsel og fikk noen øvelser der. Har vel litt større mage etter barna men det er vel helst kosthold og trening det henger på 😆 Anonymkode: 87692...29e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #10 Skrevet 27. juli 2021 4 uker siden fødsel, håper den går bort snart Anonymkode: f6390...797 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #11 Skrevet 27. juli 2021 Bilde nr 1 er tatt 6 uker siden fødsel med 2 mann. Da slet jeg med delte magemuskler lenge, ble egentlig aldri helt bra, var også veldig stor. Bildet nr 2 er tatt nå, 3 mnd etter keisersnitt og syntes faktisk at magemusklene mine har grodd seg mer sammen denne gang. Fortsatt noen kg for mye, men jeg øyner et håp om at den skal bli bedre. Så ja, høres ut som du har delte magemuskler hvis den pølsa du snakker om er vannrett og strekker seg oppover magen. Mine muskler er nesten sammen igjen under navlen men litt mer delt over.. Jeg hadde også slik heng, kanskje litt igjen, etter keisersnittet, det var et søkk og et lite heng akkurat over arret liksom.. Anonymkode: 163f0...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #12 Skrevet 27. juli 2021 Jeg hadde heller ikke strekkmerker helt fram til uke 38. Da sprakk alt 😅 Nå er det 4 år siden og magen har gått tilbake. Men sitter igjen med en fæl hengemage og en del bleike strekkmerker. Tok keisersnitt så bidro en del til overheng tror jeg. Hadde mye vann i kroppen på slutten. Gikk helt til uke 42.. 13 dager overtid 😅 Anonymkode: 1e8ee...67e
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #13 Skrevet 27. juli 2021 Jeg synes magen min ser bedre ut etter to fødsler enn før🤩 sterk og flat, men mer ekstra hud såklart som blir tydelig når man bøyer seg eller sitter. Anonymkode: bc540...161 2
mammahjarte Skrevet 27. juli 2021 #14 Skrevet 27. juli 2021 Den såg litt ut som nyheva bolledeig... som seinare gjekk over i ruglete punktert ballong xD 2 år seinare såg den tilsvarande før gravid mage + litt strekkmerker. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #15 Skrevet 27. juli 2021 11 år etter keisersnitt så har jeg et lite heng ved arret. Litt løs hud nederst på magen også. Gikk opp veldig mye i begge graviditetene. Anonymkode: fb927...19c
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #16 Skrevet 27. juli 2021 Den ble omtrent som før etter første svangerskap, bare med litt strekkmerker. Nå 1,5 år etter andre svangerskap, buler den fortsatt ganske mye ut. Som en annen lav dame over beskriver det, fra under puppene og henger litt nederst. Det kan se ut som jeg er noen måneder på vei og jeg venter litt på spørsmålet om når jeg har termin denne gangen (har hormonspiral, så det er ikke dét). Jeg har også flere strekkmerker, og en kul over navlen jeg tror er brokk. For min del er det helt ok at magen sannsynligvis forblir slik. Anonymkode: 1b970...24f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #17 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 10mnd siden fødsel. Jeg ble veldig stor de siste ukene av svangerskapet, litt usikker på hvordan det skjedde men symfysemålene gikk rett til værs. Jeg hadde ingen strekkmerker frem til uke 35/36 da det plutselig eksploderte! (Fødte i uke 38). Jordmor mistenker at det hopet seg opp mye fostervann. Nå henger magen så fælt, og det ser ut som det går litt innover i en strek fra navlen og ned. Litt sånn hjerteformet om det gir mening? Jeg trente mye en periode, jeg gikk sammen en del men magen hang fortsatt like my selv om den ble mindre. Har den blitt sånn for alltid nå? Møtte ei venninne som fikk baby for 3 mnd siden og hun hadd ikke dette «henget»? Jeg har konstant ei pølse som jeg prøver å gjemme, føler meg så dum som sitter fult påkledd på stranda nå om dagen… Anonymkode: 753a5...122 Har alltid vært høy, og slank. Født 4 barn, og magen ser ut som den alltid her sett ut, flat, og uten strekkmerker. Gode gener I guess Anonymkode: 2189c...4c1
Rucula Skrevet 27. juli 2021 #18 Skrevet 27. juli 2021 la på meg 30 kilo i begge svangerskap 1 år siden siste kom til verden. 2 keisersnitt bak meg, hvor de sydde for stramt sist gang. har et innsøkk på magen etter dette og noe løs hud.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #19 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): 10mnd siden fødsel. Jeg ble veldig stor de siste ukene av svangerskapet, litt usikker på hvordan det skjedde men symfysemålene gikk rett til værs. Jeg hadde ingen strekkmerker frem til uke 35/36 da det plutselig eksploderte! (Fødte i uke 38). Jordmor mistenker at det hopet seg opp mye fostervann. Nå henger magen så fælt, og det ser ut som det går litt innover i en strek fra navlen og ned. Litt sånn hjerteformet om det gir mening? Jeg trente mye en periode, jeg gikk sammen en del men magen hang fortsatt like my selv om den ble mindre. Har den blitt sånn for alltid nå? Møtte ei venninne som fikk baby for 3 mnd siden og hun hadd ikke dette «henget»? Jeg har konstant ei pølse som jeg prøver å gjemme, føler meg så dum som sitter fult påkledd på stranda nå om dagen… Anonymkode: 753a5...122 Jeg har fått ett lite heng over navlen, ikke nok til at noe dekkes offentlig. Anonymkode: 8b1d6...1f7
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #20 Skrevet 27. juli 2021 Rett etter fødslene synes jeg selv jeg så sååå tynn ut, men ser på bilder at jeg så ut som jeg var 4-5 mnd på vei😂😂😂 men gikk tilbake til normalen etter noen mnd. Ser helt vanlig ut nå, 18, 15 og 12 år etter. Anonymkode: 6ddcb...d58 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå