Gå til innhold

Venninne har valgt meg bort for en annen venninne flere ganger, og jeg merker at interessen min har dabbet av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som jeg chattet omtrent daglig med, kunne bli flere timer hver dag. Og vi møttes cirka 1 gang i måneden. Var veldig oppdaterte om hverandres liv. Vi bor 2 timer unna hverandre, så derfor får vi ikke møttes så ofte. Så har vi en tredje felles venninne. Hun er nabo med venninne 1. Venninne 1 og venninne 3 møtes flere ganger i uka, de bor nærme, har like interesser og koser seg. Jeg synes det bare er hyggelig. Men så kommer problemet. Det har vært noen ganger når vi har avtalt å møtes, at venninne 3 har trengt noe, så venninne 1 har avlyst for å være med henne i stedet for meg. Dette gjør veldig vondt, og har skjedd flere ganger. Jeg forstår ikke hvorfor hun må avlyse den ene datoen vi endelig har fått satt opp, når vi har barn og jobb og alt, så tar det på å skulle gjøre 2 timer og få det til i tidsklemma. Så nå har vi møttes langt sjeldnere. Venninne 1 har også avlyst kvelden før eller samme dag vi skulle møttes, noe jeg synes er litt seint.

Så nå merker jeg at jeg ikke har så lyst til å treffe henne lengre. Før kunne jeg glede meg, og likte henne så godt. Men nå tenker jeg at jeg så nok på henne som en mer nær venninne enn hun så på meg. Vi har avtale neste uke, og jeg har ikke lyst.

Hva bør jeg gjøre her? Snakke med henne om det? Fase henne ut? Jeg blir usikker og vet ikke om relasjonen hennes gir meg noe lengre.

Anonymkode: 8e1e3...f48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svar med samme mynt? Hvis du uansett har mistet lysten til å møte henne neste gang så planlegg at du dagen før skal avlyse pga noe ala det hun hele tiden driver å avlyser for. 

Anonymkode: 85c6a...0e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vondt, har vært borti liknende selv…

Du taper ingenting på å snakke ordentlig med henne om det og høre hva hun mener om saken. Håper det løser seg på en god måte!

Anonymkode: 3c2d1...d90

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du fortsatt ønsker henne som venn snakker du med henne om det, hvis du er så lei at du er ferdig bare faser du henne ut. 

Anonymkode: 9c4b5...4ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er vondt, har vært borti liknende selv…

Du taper ingenting på å snakke ordentlig med henne om det og høre hva hun mener om saken. Håper det løser seg på en god måte!

Anonymkode: 3c2d1...d90

Et godt råd. Dessverre er risikoen at det slår helt feil. Jeg prøvde dette med ei jeg trodde var en god venninne. Hun svarte med å legge fram alt hun mente jeg hadde gjort feil-som å avlyse et møte pga sykdom, eller familieting. Jeg har avlyst to ganger. Det er ikke alltid de innser hvor mye det sårer å hele tiden bli nedvurdert, analysert og satt i bås. Eller bli bytta ut. Jeg sluttet å ta kontakt, og nå har jeg ikke hørt fra henne på to måneder. Vi bor 200 meter fra hverandre. Savner jeg henne? Ja. Savner jeg hvordan hun fikk meg til å føle meg? Nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, NeverMore said:

Et godt råd. Dessverre er risikoen at det slår helt feil. Jeg prøvde dette med ei jeg trodde var en god venninne. Hun svarte med å legge fram alt hun mente jeg hadde gjort feil-som å avlyse et møte pga sykdom, eller familieting. Jeg har avlyst to ganger. Det er ikke alltid de innser hvor mye det sårer å hele tiden bli nedvurdert, analysert og satt i bås. Eller bli bytta ut. Jeg sluttet å ta kontakt, og nå har jeg ikke hørt fra henne på to måneder. Vi bor 200 meter fra hverandre. Savner jeg henne? Ja. Savner jeg hvordan hun fikk meg til å føle meg? Nei. 

Takk! Tror det går mye på det at jeg føler at jeg hele tiden gir henne veldig mye. Husker ting hun har fortalt meg. Tar vare på henne når hun har det vondt. I en periode hadde jeg det vondt, og hun var ikke i nærheten av å være der for meg. Da var faktisk venninne 3 en mye bedre venninne, og tok masse kontakt med meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Takk! Tror det går mye på det at jeg føler at jeg hele tiden gir henne veldig mye. Husker ting hun har fortalt meg. Tar vare på henne når hun har det vondt. I en periode hadde jeg det vondt, og hun var ikke i nærheten av å være der for meg. Da var faktisk venninne 3 en mye bedre venninne, og tok masse kontakt med meg. 

Og nettopp derfor er det lurt å ta noen skritt tilbake og se hele vennskapet i et annet lys. Kanskje er det også best å la kontakten ligge en stund, er hun en venninne hører hun fra seg. Gjør hun ikke, ta vare på de fine minnene og vit at du er verdt tid og energi. Ikke alle vennskap er ment å skulle vare evig. Noen kommer inn i livet av en grunn, og de forsvinner ut av det for en grunn også☺️ og det er ok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok den praten med en god veninne. Har ikke hørt fra henne på et år nå😩

Anonymkode: ebbc9...b20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

I en periode hadde jeg det vondt, og hun var ikke i nærheten av å være der for meg. Da var faktisk venninne 3 en mye bedre venninne, og tok masse kontakt med meg. 

Du får innse det. Du er ei hun kan bruke når hun trenger noe. Du er ikke ei venninne. Du er «bruk og kast». 

Anonymkode: 8a3bc...c9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tok den praten med en god veninne. Har ikke hørt fra henne på et år nå😩

Det er bare i teorien at det er riktig å ta opp problemet med den det gjelder.  De fleste liker ikke kritikk eller å bli fortalt hva de har gjort.  Ofte ender det med at personen tar avstand.  Slik som du og mange andre har opplevd.  Jeg også.  Dessverre.

Anonymkode: ec9fb...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare i teorien at det er riktig å ta opp problemet med den det gjelder.  De fleste liker ikke kritikk eller å bli fortalt hva de har gjort.  Ofte ender det med at personen tar avstand.  Slik som du og mange andre har opplevd.  Jeg også.  Dessverre.

Anonymkode: ec9fb...22d

Ja dette er helt riktig. Det er ingen som har lyst til å bli konfrontert med noe som voksen. Jeg hadde selv reagert om en venninne hadde kommet til meg og skulle fortelle meg noe som hun mente var feil. Som voksen bestemmer man selv hva man vil gjøre og hvem man vil være med. Jeg merker hvis noen holder avstand til meg eller jeg blir faset ut, da går jeg i meg selv og tenker over hva grunnen kan være. Og jeg endrer meg gjerne hvis jeg føler det er noe der. Det fungerer bra for meg, og jeg tror for mange andre. Selvrefleksjon er best som voksen.

Den eneste gangen jeg virkelig konfronterte en venninne, var når situasjonen ble helt uutholdelig for meg og jeg ga f i hele personen. Ville helst ikke se vedkommende igjen. Men hun lot meg ikke være i fred. Da ble det skikkelig oppvask og det er jeg glad for. Samtidig var dette veldig utmattende og energikrevende, og det er ikke noe jeg noensinne har lyst til å gjøre igjen.

En annen gang var i et giftig arbeidsmiljø. Det var mye baksnakking og jeg tok det opp i plenum. Om det var verdt det vet jeg ikke. Men ikke noe jeg gjør igjen, for å si det sånn. Du setter deg selv automatisk som en skyteskive for andre, når du stikker hodet ditt frem på den måten. 

Anonymkode: 894fe...063

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du får innse det. Du er ei hun kan bruke når hun trenger noe. Du er ikke ei venninne. Du er «bruk og kast». 

Anonymkode: 8a3bc...c9d

Dessverre ja. Handling betyr mer enn ord.

Anonymkode: 894fe...063

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med at det er meningsløst å kritisere en veninne for hvor mye/lite tid man bruker på henne(er ute for dette). Når vennskap blir tvang er det ingen hygge lenger. Men den ene jeg kom skjevt ut med var en som jeg var sikker på ville snakke EN tlfsamtale med meg i en svært vanskelig tid jeg hadde. Jeg har alltid støttet henne, og hun har mang en gang grått på min skulder. Hun kom til og med på kontoret mitt en gang hun slet veldig, og jeg var glad for å hjelpe henne.

Nå er det altså et år siden💔og jeg sørger ennå🤭helt sykt, med tanke på at jeg bruker i snitt tre uker på å sørge etter kjærestebrudd😅

Skrevet

Jeg ville faktisk dratt og møtt hun nå som dere faktisk har avtalt det. Jeg hadde gjort det for å faktisk sett hvordan hun var rundt meg, vil hun være avvisende, snakke bare om seg selv, snakke i det hele tatt? Mye man kan få bekreftet uten å egentlig spørre om det. Kroppsspråk sier mye. 

Men jeg synes det er lite gjennomtenkt av hun å avlyse samme dag som dere hadde planlagt noe, det ødelegger jo egentlig mye av dagen som du ellers kunne brukt til andre ting, samt hvis de to andre er mye med hverandre burde hun fint kunne avse litt tid til deg også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...