Gå til innhold

Dette vet du vel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verste skrives aldri, ALDRI med æ! Vil ikke se det på KG mer!!! :frustrert:

Vet at dette er et upopulært skudd i blinde, men kanskje jeg klarer å holde meg fra å ødelegge ordentlige tråder med rettskrivingsmaset mitt et par uker nå. :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:ler: Du er jo morsom også da.

Skulle vi gått sammen om å anmode om nytt forumrom..."rettskrivning på den gamle måten"...overmoderator og frustrert ordelsker...LoisLane. :ler:

Skrevet

Det hadde jo vært en ære... :blomst:

Må få presisere at jeg følger gjeldende rettskrivingsregler, selv om jeg nok høres ut som jeg er født på trettitallet en gang.

Skrevet

Æsj...nå så jeg frem til lyseblå skjønnskriftbøker med linjer. :sur:

Skrevet

Synes ikke det er så dumt å være opptatt av rettskriving jeg. Om man ikke bryr seg om at man skriver feil (og da er de som har dysleksi unntatt) synes jeg det vitner om sløvhet.

Skrevet

Takk, Lois! :klappe:

Dette har jeg irritert meg over leeeeenge, men jeg holdt kjeft om det. *Minnes de gamle rettskrivningstrådene*

Orker ikke all kranglingen, men hiver meg på bølgen nå som Lois tar støyten!

Skrevet

kanskje eg kan sende alle innlegga mine til deg LousLane, før eg posta dei, så kan du rette dei først? :)

eg har en del tendensa til dysleksi serru...

Skrevet

Og siden vi er inne på det...blant skrives IKKE med d!

*godt å få det ut*

:ler:

Skrevet

Og hvis og vist er to forskjellige ord som betyr to forskjellige ting. Det er hvis som betyr om. Hvist er det ingen ting som heter.

Skrevet
Synes ikke det er så dumt å være opptatt av rettskriving jeg. Om man ikke bryr seg om at man skriver feil (og da er de som har dysleksi unntatt) synes jeg det vitner om sløvhet.

:Nikke:

Innimellom slørver jeg med å bruke stor bokstav der det skal være, men ellers skriver jeg så riktig jeg bare kan :)

Synes forøvrig det er rart at det er så mange skrivefeil ute og går. Ikke bare her på KG, men i aviser, reklameplakater og butikkvinduer, +++. Virker som folk flest tar veldig mye lettere på rettskriving enn jeg gjør.

Skrevet

Prøver å skrive så rett jeg kan, men vet jeg har noen småfeil som jeg bare ikke klarer å legge fra meg... *sukk*

Skrevet

og hvet er det ingenting som heter. Det heter vet.

Gjest Vindelspev
Skrevet (endret)

:sjarmor:

Takk, Lois.

Slike feil er irriterende, kan ikke hjelpe for det. :sjenert:

Endret av Digory
Skrevet
Hvist er det ingen ting som heter.

Joda....Finn Hvistendal. :ler:

Skrevet
Og hvis og vist er to forskjellige ord som betyr to forskjellige ting. Det er hvis som betyr om. Hvist er det ingen ting som heter.

Du mener visst? Eller "å ha vist"? ;) Jeg er nok litt freaka på grammatikk jeg også, lurer på hvorfor. Det er rart at noen kan stavelser på de aller fleste ord, samtidig som noen ikke kan noen som helst ;)

Skrevet
Du mener visst? Eller "å ha vist"? ;) Jeg er nok litt freaka på grammatikk jeg også, lurer på hvorfor. Det er rart at noen kan stavelser på de aller fleste ord, samtidig som noen ikke kan noen som helst ;)

Når vi først holder på her, så heter det at noen kan stave flere ord. Stavelser er noe helt annet.

Skrevet

Jo, folk skriver både vist, visst og hvist. Det er mange som sier t på slutten av hvis. :fy_fy: DET HETER HVIS!

Gjest Homer Simpson
Skrevet

"I hvert fall" skrives ikke "ihvertfall".

Skrevet

Og for skrives ikke med Å...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...