Gå til innhold

Pass går ut om under 6mnd. Kan jeg reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til et land hvor passet må være gyldig 6mnd. Oppdaget at mitt er 5mnd. 

Får jeg problemer? Skal være der 10 dager. 

Anonymkode: 82643...f55

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du selv da? Reglene er ganske enkle å tyde.

Anonymkode: bc417...0bf

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva tror du selv da? Reglene er ganske enkle å tyde.

Anonymkode: bc417...0bf

Vet ikke. Pleier de å sjekke dato ved ankomst? Opplever bare at de ser raskt også gir passet tilbake.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land? 

Anonymkode: 96982...b33

Skrevet

Politiet

Sitat

Gyldighet på reise     

Du kan bare reise med passet eller ID-kortet dersom det er gyldig.    

Noen land krever at passet eller ID-kortet er gyldig en tid etter utreise fra landet du besøker.    

De fleste land krever tre måneders gyldighet etter hjemreisen. Noen land krever seks måneders gyldighet.    

Hvis passet eller ID-kortet ditt ikke er gyldig i perioden landet krever, kan du bli nektet innreise.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer nok ikke langt da dessverre. Som regel så sjekker de dette før du kommer ombord på flyet. Selv om det ser ut som de bare tar et rask titt, så gjør de jobben sin og sjekker dette. Min venninne fikk ikke sjekke inn på nett for par år siden da passet hadde var gyldig under 6 mnd. Vil tro det er samme system ved innsjekk på flyplassen.

Anonymkode: 9c611...0b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du kommer nok ikke langt da dessverre. Som regel så sjekker de dette før du kommer ombord på flyet. Selv om det ser ut som de bare tar et rask titt, så gjør de jobben sin og sjekker dette. Min venninne fikk ikke sjekke inn på nett for par år siden da passet hadde var gyldig under 6 mnd. Vil tro det er samme system ved innsjekk på flyplassen.

Anonymkode: 9c611...0b3

Dette er grunnen til at jeg spør om land.. Er det krav om elektronisk registrering ved utreise og innreise blir det stopp. Er det kun ID sjekk går det fint. 

Anonymkode: 96982...b33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.7.2021 den 7.34):

Skal til et land hvor passet må være gyldig 6mnd. Oppdaget at mitt er 5mnd. 

Får jeg problemer? Skal være der 10 dager. 

Du kommer ikke inn i land hvor det kreves at passet skal være gyldig i 6 måneder. det må være gyldig 6 måneder etter du drar fra landet og ikke ved ankomst. Noen land krever 3 og andre 6. Vanligvis vil du ikke få komme med fly, så har du f.eks mellomlanding et sted, så mulig du kommer deg dit, men derfra blir du sendt i retur. Og er det sånn at du kommer deg til ankomst det landet du lander i, blir du satt i arrest og sendt i retur med første mulighet. Det er en regel og de er strenge og overholdes

Anonymkode: a75d6...8ff

Skrevet

Hvilket land er dette?

AnonymBruker
Skrevet

USA

Anonymkode: f6086...64c

AnonymBruker
Skrevet

Du får vel ikke engang ESTA til USA om passet ditt ikke er gyldig i mer enn seks måneder? Du får absolutt ikke reist. Hvis du ikke har søkt om ESTA ennå, er det vel en stund til du skal reise, så da kan du skaffe nytt pass.

Anonymkode: 22cce...898

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...