AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Venninne poster på insta gjennom dagen, men åpner ikke meldingene mine verken på insta eller messenger. Er ikke det litt rart? Anonymkode: b53ef...f27
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Det har jeg også opplevd med to tidligere venninner. For min del ble det kroken på døren for vennskapet. Ikke fordi jeg skal straffe noen, men fordi jeg synes det er slitsomt med relasjoner hvor kommunikasjonen blir uforutsigbar. Jeg mener at uansett hva som skjer i livet så klarer man å svare på en melding, hvis man ønsker kontakt. Jeg vet det er noen som driver med vennskap/relasjoner der de svarer når det passer dem, og ikke alltid gidder/orker fordi de har noe annet og bedre som opptar dem. De må gjerne holde på sånn, men slike folk er ikke noe for meg. Anonymkode: abbfd...606 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Skrevet 26. juli 2021 Tja jeg kan poste på insta men ikke se meldinger på facebook, da jeg har slått av notifications på telefonen og bare sjekker i blant iløpet av dagen. Så selv om jeg er i en app så ser jeg ikke nødvendigvis melding i en annen app. Hender også jeg er på insta uten å åpne meldingene, siden det for det meste er memes jeg sender frem og tilbake. Vet andre har veldig mange dm's så da orker de sikkert ikke sjekke hver gang? Kan jo også hende personen bare ikke orker en samtale akkurat da men har tid til å poste litt (feks er sosial osv, det går mye fortere å poste en story enn å lese og svare på meldinger) Anonymkode: 66074...432 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det har jeg også opplevd med to tidligere venninner. For min del ble det kroken på døren for vennskapet. Ikke fordi jeg skal straffe noen, men fordi jeg synes det er slitsomt med relasjoner hvor kommunikasjonen blir uforutsigbar. Jeg mener at uansett hva som skjer i livet så klarer man å svare på en melding, hvis man ønsker kontakt. Jeg vet det er noen som driver med vennskap/relasjoner der de svarer når det passer dem, og ikke alltid gidder/orker fordi de har noe annet og bedre som opptar dem. De må gjerne holde på sånn, men slike folk er ikke noe for meg. Anonymkode: abbfd...606 Jeg trodde dette var helt normalt. Blant voksne folk hvertfall. Sosiale relasjoner skal jo vel være uforpliktende, man kan jo ikke ha strenge forpliktelser og krav ovenfor venner, slik som man har med f. Eks jobb. Jeg skjønner jo hvis det er snakk om at noen alltid er sånn og aldri svarer, da glir man jo bort fra hverandre. (Som jo skjer og det er helt greit). Men utover det så er det vel helt normalt å svare når man får tid og det passer en? Anonymkode: 4dafe...c52 8
Duff Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 Altså, jeg gidder ikke ha venner som forventer at jeg skal svare på alt mulig i alle de ulike appene som finnes. Vil de noe viktig kan de ringe eller sende sms, da svarer jeg så fort jeg kan. Ellers åpner jeg meldinger i messenger, snap og insta når det passer meg. 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Åh dette her er så slitsomt. Venninner som stalker og blir såret 🙄 «jeg så du var pålogget, hvorfor ignorerer du meg?» «jeg så du postet der og der, hvorfor åpner du ikke min snap??» HVER gang jeg er inne på face, så er det noen som skriver til meg. Hver gang jeg poster noe på insta, så er det noen som skriver til meg. Kan ikke folk bare tenke seg at du (den krenket) ikke er alle sitt sentrum av universet? Om jeg skulle svart alle som skrev til meg hele tiden, så hadde jeg ikke gjort annet. Jeg prøvde på det da jeg var 15 (med Nokia 310i eller noe gammelt), og jeg ble helt utslitt. Måtte slutte for det psyka meg helt ut. Om jeg svarte alle, så fikk like vell ikke alle nok oppmerksomhet og ble furte. Om jeg ikke svarte, så ble de furte. Man vinner aldri. Om man vil ha tak i meg, SÅ RING DA VELL. Ikke sitt å snurt hjemme og stalk meg. Vi er ikke fjorten år lenger. Jeg må få lov til å leve livet mitt. Jeg kan ikke sette hele livet mitt på vent, fordi det er så viktig å svare alle med en gang, uansett hvor nær venninne det gjelder. Om jeg skriver noe til en venninne og hun ikke åpner snap, og jeg ser via some at hun gjør andre ting, så tenker jeg «Så koselig hun er ute å farter, ser ut som hun har det fint! Jeg skjønner hun er opptatt nå med noen andre, og jeg unner hun å kose seg!❤️ Vi snakkes jo igjen når hun ikke er opptatt lenger» (som normale folk tenker) Legger ved en screenshot fra Facebook i går, siden jeg var pålogget på face i går. Legger ved snapchat i dag, fordi jeg la ut på story der i dag (står uker fordi det er så lenge siden jeg har svart disse personene) Anonymkode: 585bd...84f 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det har jeg også opplevd med to tidligere venninner. For min del ble det kroken på døren for vennskapet. Ikke fordi jeg skal straffe noen, men fordi jeg synes det er slitsomt med relasjoner hvor kommunikasjonen blir uforutsigbar. Jeg mener at uansett hva som skjer i livet så klarer man å svare på en melding, hvis man ønsker kontakt. Jeg vet det er noen som driver med vennskap/relasjoner der de svarer når det passer dem, og ikke alltid gidder/orker fordi de har noe annet og bedre som opptar dem. De må gjerne holde på sånn, men slike folk er ikke noe for meg. Anonymkode: abbfd...606 Så du er bare venner med de som slipper alt de har i henda for å svare deg? Hva om de er på date? Skal de sitte på daten sin å tekste med en venninne? Anonymkode: 585bd...84f 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tja jeg kan poste på insta men ikke se meldinger på facebook, da jeg har slått av notifications på telefonen og bare sjekker i blant iløpet av dagen. Så selv om jeg er i en app så ser jeg ikke nødvendigvis melding i en annen app. Hender også jeg er på insta uten å åpne meldingene, siden det for det meste er memes jeg sender frem og tilbake. Vet andre har veldig mange dm's så da orker de sikkert ikke sjekke hver gang? Kan jo også hende personen bare ikke orker en samtale akkurat da men har tid til å poste litt (feks er sosial osv, det går mye fortere å poste en story enn å lese og svare på meldinger) Anonymkode: 66074...432 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du er bare venner med de som slipper alt de har i henda for å svare deg? Hva om de er på date? Skal de sitte på daten sin å tekste med en venninne? Anonymkode: 585bd...84f Duff skrev (2 minutter siden): Altså, jeg gidder ikke ha venner som forventer at jeg skal svare på alt mulig i alle de ulike appene som finnes. Vil de noe viktig kan de ringe eller sende sms, da svarer jeg så fort jeg kan. Ellers åpner jeg meldinger i messenger, snap og insta når det passer meg. Jeg mener selvfølgelig når folk aldri svarer. Selvsagt er det greit at man ikke svarer med en gang, eller man svarer når det passer. Men venner som aldri svarer, hverken på sms eller andre type meldinger, vel er man egentlig venner lenger da? Anonymkode: abbfd...606 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #9 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg trodde dette var helt normalt. Blant voksne folk hvertfall. Sosiale relasjoner skal jo vel være uforpliktende, man kan jo ikke ha strenge forpliktelser og krav ovenfor venner, slik som man har med f. Eks jobb. Jeg skjønner jo hvis det er snakk om at noen alltid er sånn og aldri svarer, da glir man jo bort fra hverandre. (Som jo skjer og det er helt greit). Men utover det så er det vel helt normalt å svare når man får tid og det passer en? Anonymkode: 4dafe...c52 Jeg mener selvfølgelig dersom man aldri svarer, på gjentatte meldinger. Er man egentlig venner lenger da? Da tenker jeg at den ene parten ikke er så interessert i kontakt mer. Kan gi et eksempel, er en som sender meg julekort av familien og skriver mange oppdateringer på fb og legger ut bilder av barna osv. Hun kan finne på en sjelden gang hvert lysår og sende en melding og jeg svarer. Men når jeg gjør det samme så gidder hun aldri å svare. Anonymkode: abbfd...606 4
AnonymBruker 42 Skrevet 26. juli 2021 #10 Skrevet 26. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så du er bare venner med de som slipper alt de har i henda for å svare deg? Hva om de er på date? Skal de sitte på daten sin å tekste med en venninne? Anonymkode: 585bd...84f Nå er ikke jeg kjent med verken den ene eller andre av "nye" av æpperier ("messenger" er det msm), men om man kan poste "hva enn man poster" på date, så har man vel også tid godt nok til å svare venner i løpet av dagen Endret 26. juli 2021 av Beeblebrox 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 Beeblebrox skrev (Akkurat nå): Nå er ikke jeg kjent med verken den ene eller andre av "nye" av æpperier ("messenger" er det msm), men om man kan poste "hva enn man poster" på date, så har man vel også tid god til å svare venner i løpet av dagen Takk. Anonymkode: abbfd...606 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg mener selvfølgelig dersom man aldri svarer, på gjentatte meldinger. Er man egentlig venner lenger da? Da tenker jeg at den ene parten ikke er så interessert i kontakt mer. Kan gi et eksempel, er en som sender meg julekort av familien og skriver mange oppdateringer på fb og legger ut bilder av barna osv. Hun kan finne på en sjelden gang hvert lysår og sende en melding og jeg svarer. Men når jeg gjør det samme så gidder hun aldri å svare. Anonymkode: abbfd...606 Altså, er du snurt for at en person du har kontakt med hver lysår ikke svarer? Om dere er venner, ja det kan man si, men nære venner? Neh... Anonymkode: 585bd...84f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #13 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, er du snurt for at en person du har kontakt med hver lysår ikke svarer? Om dere er venner, ja det kan man si, men nære venner? Neh... Anonymkode: 585bd...84f Føler folk her blitt litt provosert over at jeg faktisk foretrekker å ha kontakt med folk som svarer på meldinger. Jeg må vel få lov til å bestemme det selv? Jeg skrev i det første innlegget at folk må få gjøre som de vil, men jeg foretrekker andre type relasjoner. Anonymkode: abbfd...606 5
Silva Pluvialis Skrevet 26. juli 2021 #14 Skrevet 26. juli 2021 Jeg tenker at folk får ringe eller sende melding (tekst eller messenger) hvis det er noe akutt eller annet viktig. De færreste er tilgjengelig på snap og instagram hele døgnet. Det er sjeldent der man tar kontakt hvis noe haster. 2
Duff Skrevet 26. juli 2021 #15 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Føler folk her blitt litt provosert over at jeg faktisk foretrekker å ha kontakt med folk som svarer på meldinger. Jeg må vel få lov til å bestemme det selv? Jeg skrev i det første innlegget at folk må få gjøre som de vil, men jeg foretrekker andre type relasjoner. Anonymkode: abbfd...606 Ja men så gjør du det. Velg venner som tilfredsstiller dine behov for svar men respekter at mange blir slitne av å ha slike forventinger hengende over seg. Vi er ikke dårlige venner av den grunn. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #16 Skrevet 26. juli 2021 Duff skrev (3 minutter siden): Ja men så gjør du det. Velg venner som tilfredsstiller dine behov for svar men respekter at mange blir slitne av å ha slike forventinger hengende over seg. Vi er ikke dårlige venner av den grunn. Jeg tror ikke du har lest godt gjennom det jeg har skrevet. Jeg snakker om folk som aldri svarer, selv etter uker, måneder. Hverken sms eller andre meldinger. Jeg har stor respekt for andre og har ingen store krav til folk, så synes du pluss mange andre her er unødvendig krasse i hvordan dere skriver. Jeg er ikke ts forøvrig. Anonymkode: abbfd...606 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #17 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg mener selvfølgelig dersom man aldri svarer, på gjentatte meldinger. Er man egentlig venner lenger da? Da tenker jeg at den ene parten ikke er så interessert i kontakt mer. Kan gi et eksempel, er en som sender meg julekort av familien og skriver mange oppdateringer på fb og legger ut bilder av barna osv. Hun kan finne på en sjelden gang hvert lysår og sende en melding og jeg svarer. Men når jeg gjør det samme så gidder hun aldri å svare. Anonymkode: abbfd...606 Ja jeg også tenker at da er man ikke så nære venner. Personen er kanskje ikke så interessert i kontakt. Jeg siterte brukeren som skrev at det var dumt å bare svare når det passer en. Jeg trodde det var normalt. Anonymkode: 4dafe...c52
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #18 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Føler folk her blitt litt provosert over at jeg faktisk foretrekker å ha kontakt med folk som svarer på meldinger. Jeg må vel få lov til å bestemme det selv? Jeg skrev i det første innlegget at folk må få gjøre som de vil, men jeg foretrekker andre type relasjoner. Anonymkode: abbfd...606 Jeg skjønner deg. Bryr meg heller ikke hvor noen tar kontakt. Alle appene er jo der, og samme faen om det kommer på SMS, Messenger, insta eller snap. Samme for meg hvor de åpnes. Anonymkode: bce85...996
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #19 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja jeg også tenker at da er man ikke så nære venner. Personen er kanskje ikke så interessert i kontakt. Jeg siterte brukeren som skrev at det var dumt å bare svare når det passer en. Jeg trodde det var normalt. Anonymkode: 4dafe...c52 Jeg synes ikke det er greit å la være å svare en venninne som stiller meg et konkret spørsmål. Synes du det? Det er jo å ignorere personen. Tenker at da er man ikke så gode venner egentlig. Anonymkode: abbfd...606 3
Alleah Skrevet 26. juli 2021 #20 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes ikke det er greit å la være å svare en venninne som stiller meg et konkret spørsmål. Synes du det? Det er jo å ignorere personen. Tenker at da er man ikke så gode venner egentlig. Anonymkode: abbfd...606 Hva var det konkrete spørsmålet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå