Gå til innhold

Jeg som ville skilles, fått ny kjæreste, men fremdeles sjalu på eksens nye dame!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av følelsene mine. Jeg initierte et brudd etter mange vonde år med psykisk mishandling og alkoholmisbruk. Var fullstendig ferdig med mannen. Han begynte å date omtrent med en gang, og det gjorde overraskende vondt! Vi har vært sammen i 18 år og har flere barn. 
Ganske raskt fant han en ny dame som han begynte å delvis bo sammen med når han ikke har barna. 
For å lette på smerten og få tankene over på noe annet, begynte jeg litt med nettdating. Helt overraskende møtte jeg en nesten med en gang som jeg falt pladask for! Skikkelig superforelsket! Dette er virkelig ikke noe som skjer så ofte for meg  

Samtidig gjør det fremdeles vondt med denne nye dama til eksen, som han i mellomtiden også har introdusert for barna. jeg får vondt i magen når jeg tenker på det.

Hva er dette for noe?? Jeg vil jo ikke ha han!! Og jeg har det så bra med min nye flamme. 

Det skal også sies at eksen reagerer med irrasjonell sjalusi overfor min nye kjæreste, så konklusjonen er nok at vi begynte datingen for tidlig. Men hva kan jeg gjøre med disse vonde følelsene?

Anonymkode: ad425...0f5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg hørt om mange mange ganger før.

Selv om du ikke savner han, så opplever du antageligvis at hun klarer det som du ikke klarte, nemlig å få han til å fungere som en god kjæreste.

Men det er bare en illusjon.

Dersom han har oppført seg dårlig i alle år mot deg, så er han garantert ikke noe bedre menneske nå, eller noen bedre kjæreste for henne på sikt.

Hadde det kun vært snakk om at han oppførte seg råttent mot deg i kort tid, og så initierte brudd, eller om han var veldig ung og kunne tenkes å ha valgt feil med deg, og mer rett nå, så hadde det vært en mulighet at han var genuint bedre mot henne enn mot deg.

Men ikke etter en så langt forhold, hvor det var du som gjorde slutt. Da er det typisk en del av mishandlingen av deg, at han finner en ny dame og er «perfekt» mot henne, på en måte som skal få deg til å føle deg utilstrekkelig.

Min anbefaling er at du tenker på dette som en måte å trøkke deg ned på, og at for hver gang du blir lei deg, så klarer han det. 

Anonymkode: a6839...7a5

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Jeg har ingen andre følelser enn hat mot min ex. Men selv etter mange år er det grusomt og tenke på at barna mine skal på ferie med de. 
Jeg vet hun ikke har det bra med han selv om hun later som så godt hun kan.

Anonymkode: 6ab18...3d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selv om du ikke savner han, så opplever du antageligvis at hun klarer det som du ikke klarte, nemlig å få han til å fungere som en god kjæreste.

Dersom han har oppført seg dårlig i alle år mot deg, så er han garantert ikke noe bedre menneske nå, eller noen bedre kjæreste for henne på sikt.

Hadde det kun vært snakk om at han oppførte seg råttent mot deg i kort tid, og så initierte brudd, eller om han var veldig ung og kunne tenkes å ha valgt feil med deg, og mer rett nå, så hadde det vært en mulighet at han var genuint bedre mot henne enn mot deg.

Men ikke etter en så langt forhold, hvor det var du som gjorde slutt. Da er det typisk en del av mishandlingen av deg, at han finner en ny dame og er «perfekt» mot henne, på en måte som skal få deg til å føle deg utilstrekkelig.

Min anbefaling er at du tenker på dette som en måte å trøkke deg ned på, og at for hver gang du blir lei deg, så klarer han det. 

Dette var et veldig godt svar! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for fine svar! Han gjør så godt han kan for å late som om han har forandret seg; trener mye og sier han drikker mindre. Samtidig vet jeg at hans alkoholproblem ikke blir borte, og at det bare er et tidsspørsmål før hun oppdager dette. Hun har to små barn og vil forhåpentlig ikke utsette dem for dette. 

samtidig er han fungerende i jobben og tjener veldig mye, så det er selvfølgelig forlokkende. 

Anonymkode: ad425...0f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tok skjermbilde av dette ❤️ Det skal jeg lese ofte i min situasjon ❤️

Anonymkode: ce280...0eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men utsetter du DINE barn for en alkoholiker?

Anonymkode: 53c06...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...