Gå til innhold

Kan en veterinær ta tester til flere tusen kr uten å spørre om lov av eier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leverte idag en katt jeg passer til veterinær. De ba om tillatelse til å ta en urintest, og jeg ringte eier, og det var ok. 2 timer etterpå så sier de at hun har nyrestein, og at de har tatt ultralyd og mr. At alt dette har de snakket med eier om, og at hun også skal ha et fór til 900 kr. Jeg tenker ok, og tar henne med hjem. Men veterinær har ikke kontaktet eieren og fått tillatelse for MR og ultralyd, og foret. Føler at veterinæren hat lurt oss veldig, da katten endte opp med samme antibiotika som hun ville fått om de hadde forholdt seg til urintesten. 

Kan veterinærer gjøre de testene de føler for med dyr, og kreve betaling uansett hvor dyrt?

Anonymkode: 375be...f0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Leverte idag en katt jeg passer til veterinær. De ba om tillatelse til å ta en urintest, og jeg ringte eier, og det var ok. 2 timer etterpå så sier de at hun har nyrestein, og at de har tatt ultralyd og mr. At alt dette har de snakket med eier om, og at hun også skal ha et fór til 900 kr. Jeg tenker ok, og tar henne med hjem. Men veterinær har ikke kontaktet eieren og fått tillatelse for MR og ultralyd, og foret. Føler at veterinæren hat lurt oss veldig, da katten endte opp med samme antibiotika som hun ville fått om de hadde forholdt seg til urintesten. 

Kan veterinærer gjøre de testene de føler for med dyr, og kreve betaling uansett hvor dyrt?

Anonymkode: 375be...f0e

Dette går ikke an. Hvis de ikke har fått tillatelse av eier kan de ikke bare ta syre prøver. Dette er jo prøver til mange tusen kroner. Jeg hadde protestert. 

Anonymkode: 59611...261

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette går ikke an. Hvis de ikke har fått tillatelse av eier kan de ikke bare ta syre prøver. Dette er jo prøver til mange tusen kroner. Jeg hadde protestert. 

Anonymkode: 59611...261

Samme her ! Har opplevd før at veterinær har tatt unødvendige tester og konkludert med  dyret kun trenger antibiotika slik som først antatt. Du kan klage på dette og IKKE betal noe. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tok de MR?

Det gjør de ikke på folk en gang når det kommer til nyrestein.

Anonymkode: ac13d...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...