Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg er 9+5 uker på vei. Har de siste 30 min hatt mye kramper rundt livmoren. Det er ikke vondt og ingen blødning. 

Erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaringer? 

AnonymBruker
Skrevet

det er helt vanlig i første trimester og noen ganger litt ut i andre, fordi livmoren vokser :)

Anonymkode: eb211...8f5

• Liker 3
Skrevet

Jeg har hatt mye kramper. Det kommer og går litt, men varer ganske lenge a gangen. Noen dager er det ingenting, andre dager er det hele dagen. Er 10+2 i dag.

• Liker 2
Skrevet

I går varte krampene i ca 1-2 timer. Bra andre har opplevd det og at det gikk bra. Jeg har vært mye øm, hatt stikninger osv, men aldri hatt kramper før :)

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja som skrevet fra før her, er det bare livmor som strekker seg og setter nerver og greier i klem, så det er ikke rart det river litt :) Hadde også smerter som bølget opp og ned i flere sammenhengene timer, ble ganske skremt og fryktet SA hele tiden.. for meg hjalp det faktisk å bruke løsere bukser, ikke så mye klem i babyområdet, da roet det seg ned her iallfall! 
Håper du har mindre strekk og stress nå :klem: Det har skjedd så ofte at jeg har fått lynende smerter som jeg er sikker på at nå går det galt, og spesielt hvis jeg har ligget, og reist meg raskt opp/brå bevegelser.. men alt har gått bra :) 

AnonymBruker
Skrevet

Når det ikke er vondt og ikke blør, så kan du ta det helt med ro. Det er forøvrig normalt at det kan gjøre ganske vondt også, når livmoren begynner å vokse. 

Anonymkode: e3ec3...cc1

Skrevet
skruttveig skrev (11 minutter siden):

Ja som skrevet fra før her, er det bare livmor som strekker seg og setter nerver og greier i klem, så det er ikke rart det river litt :) Hadde også smerter som bølget opp og ned i flere sammenhengene timer, ble ganske skremt og fryktet SA hele tiden.. for meg hjalp det faktisk å bruke løsere bukser, ikke så mye klem i babyområdet, da roet det seg ned her iallfall! 
Håper du har mindre strekk og stress nå :klem: Det har skjedd så ofte at jeg har fått lynende smerter som jeg er sikker på at nå går det galt, og spesielt hvis jeg har ligget, og reist meg raskt opp/brå bevegelser.. men alt har gått bra :) 

Jeg har selv fått skikkelig stikk når jeg har nyst :) Har også strekk og stikninger på sidene. Krampene/sammentrekningene som varte i 1-2 timer i går var liksom så rare. De kom hvert sekund/annenhvert sekund. De var ikke vonde, men bare ubehagelige siden man blir bekymret. Satt med buksesmekken åpen i går 🙈 

Skal på ultralyd på mandag så får svaret da :) Og skal i mellomtiden prøve å tenke at det ikke betyr at noe har gått galt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når det ikke er vondt og ikke blør, så kan du ta det helt med ro. Det er forøvrig normalt at det kan gjøre ganske vondt også, når livmoren begynner å vokse. 

Anonymkode: e3ec3...cc1

Takk :) Er det jeg har prøvd å tenke. Men når jeg hadde de krampene i går ble jeg redd. Men ikke noe vondt og ikke noe blødning. Når man blir gravid med ivf etter lang tids prøving og tidligere tap er det skummelt når man opplever noe man kan forbinde (krampe) med en spontanabort. Skal til ultralyd på mandag så får satse på at alt er bra da :)

Gjest 123 eller noe
Skrevet
Dame1989 skrev (9 timer siden):

Jeg har selv fått skikkelig stikk når jeg har nyst :) Har også strekk og stikninger på sidene. Krampene/sammentrekningene som varte i 1-2 timer i går var liksom så rare. De kom hvert sekund/annenhvert sekund. De var ikke vonde, men bare ubehagelige siden man blir bekymret. Satt med buksesmekken åpen i går 🙈 

Skal på ultralyd på mandag så får svaret da :) Og skal i mellomtiden prøve å tenke at det ikke betyr at noe har gått galt :)

Huff ja skjønner det ikke er gøy å gå med smerter/kramper en ikke er vant til å kjenne! Opplevde også noen mer intense annerledes stikk i ukene før 12, og ble kjempestressa av det, så stressa jeg var redd jeg skulle miste den bare av stress! 😓 Så det er ikke alltid barebare å skulle ta det med ro, man er jo bekymret for at noe skal skje med den lille inni magen som man allerede føler så stort ansvar for og er blitt glad i ❤️ Si hvordan det gikk etter ultralyden da :) Krysser fingrene for og tror at alt er bra hos deg, siden du ikke har sett noe blod^^ 

Skrevet
skruttveig skrev (4 timer siden):

Huff ja skjønner det ikke er gøy å gå med smerter/kramper en ikke er vant til å kjenne! Opplevde også noen mer intense annerledes stikk i ukene før 12, og ble kjempestressa av det, så stressa jeg var redd jeg skulle miste den bare av stress! 😓 Så det er ikke alltid barebare å skulle ta det med ro, man er jo bekymret for at noe skal skje med den lille inni magen som man allerede føler så stort ansvar for og er blitt glad i ❤️ Si hvordan det gikk etter ultralyden da :) Krysser fingrene for og tror at alt er bra hos deg, siden du ikke har sett noe blod^^ 

Jeg skal gi beskjed etter ultralyden. Jeg er mer engstelig for ma enn sa da jeg fortsatt bruker progesteron og det skal en del til for å begynne å blø da :)

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja håper alt står bra til ❤️ har ikke brukt det, men har lest så mange ma innlegg her på kg at jeg var veldig redd for det selv, det er så ekkelt å ikke vite om noe før man faktisk får se det på ul! Men det var godt du ikke må vente så lenge for å finne ut hvordan det går med babyen, halv uke igjen ^^

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt mye kramper, stikkinger og smerter, likner på svake menssmerter. Er 9+4 nå. Har vært på en UL og så at alt var ok da og har ikke blødd noe så håper det bare er livmor som vokser, har googlet meg frem til at det er vanlig med litt smerter iallfall. Lykke til TS :)

Anonymkode: 27627...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også hatt mye kramper, stikkinger og smerter, likner på svake menssmerter. Er 9+4 nå. Har vært på en UL og så at alt var ok da og har ikke blødd noe så håper det bare er livmor som vokser, har googlet meg frem til at det er vanlig med litt smerter iallfall. Lykke til TS :)

Anonymkode: 27627...229

Litt smerter, strekk og stikninger har jeg også hatt. Er de hurtige krampene som ikke gjorde vondt jeg reagerte på. Nå er det heldigvis bare 4 dager til ultralyd :)

Skrevet

@skruttveig

Da har jeg vært hos gynekologen og alt så fint ut :) Pga ivf vet vi termindatoen og jeg hadde regnet 1 dag for kort så er 10+6 i dag :) Babyen bevegde seg masse og rørte på armer og ben 😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...