Gå til innhold

Er det mulig å finne tilbake til hverandre etter at tilliten er blitt borte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i andre trimester. Har vært sammen med mannen min i til sammen 8 år, gift i fem. Vi har begge barn fra tidligere forhold, dette blir vårt første felles. 

Mannen har den siste tiden hatt en slags personlig krise tror jeg, hvor han har vært veldig følelsesmessig ustabil. Det siste halvåret har han trukket seg unna meg, vurdert å flytte ut for å komme nærmere barna sine, ment at vi burde skilles, påstår han elsker meg, synes vi er for forskjellig, vil finne seg selv, må få orden på seg selv, usikker på oss, påstår han ikke vil ha noen andre, kun meg, ønsket ikke barnet, lot det være opp til meg om vi skulle beholde eller ikke, tydelig at han ønsket abort, men ikke ville presse meg, nå sier han at han er han glad for barnet, men viser liten interesse osv osv. Med andre ord, veldig ustabil. 

Nå er han mer lik seg selv igjen, men jeg føler at nærheten og tryggheten er borte. Jeg har mistet tilliten til ham, da jeg føler han har stått med en fot ut av døra i flere måneder. Vi har gått til samtaler både sammen og hver for oss, men jeg kjenner ikke igjen «oss» lenger. Før var jeg så sikker og trygg på forholdet vårt, vi var flinke til å bekrefte hverandre med ord og handlinger. Nå føles det som vi er to fremmede.

Han oppfører seg nå nesten som før, bare at det er langt mellom godordene og kjærlige berøringer. Jeg har blitt paranoid av hele greia, blir sprø av det.. Vet nesten ikke hva jeg selv ønsker lenger.

Hvordan kan jeg få tilbake tilliten til ham?

Anonymkode: eff1e...284

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han fått midtlivskrise?

AnonymBruker
Skrevet
Tough cookie skrev (1 minutt siden):

Har han fått midtlivskrise?

Kan nesten virke slik, selv om han bare er i starten av 30-åra. Han har i perioder slitt med psyken, i hovedsak angst, og han har fått diagnosen adhd for ikke så veldig lenge siden. Så skjønner det har vært mye i hodet hans den siste tiden, men vi har hatt tøffe perioder før, hvor vi alltid har stått støtt sammen. Nå føles det som vi spiller på helt forskjellige lag..

TS

Skrevet

Spør ham om han knuller på noen andre. 

Hvis ikke er det vel bare gravidnerver. 

Har sett dette mange ganger på avstand. Mennene lærer ikke og stifter barnekull nr 2.

Åpner meg en kald øl her nå jeg, og slapper av. Godt å slippe slikt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (2 minutter siden):

Spør ham om han knuller på noen andre. 

Hvis ikke er det vel bare gravidnerver. 

Har sett dette mange ganger på avstand. Mennene lærer ikke og stifter barnekull nr 2.

Åpner meg en kald øl her nå jeg, og slapper av. Godt å slippe slikt.

Du er heldig, du 👏🏼

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har noen gode råd til hvordan bygge opp tilliten til mannen?😰

Ønsker så gjerne å få det til.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...