AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Har brukt litt avløpsåpner i vasken nå. Det lukter klor-aktig. Er det meningen? Er bare generelt livredd for avløpsåpner og redd for at det kommer skadelige gasser 😜 Anonymkode: dbb27...e61
Millimani Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Les bruksanvisningen. Vil tro det kommer an på hvilken avløpsåpner du har brukt. Bare skyll godt, så forsvinner sikkert lukta. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Skrevet 26. juli 2021 Skyll med masse vann. anbefaler mudin. Det er det som er best for rørene Anonymkode: 63308...8af
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 Millimani skrev (20 minutter siden): Les bruksanvisningen. Vil tro det kommer an på hvilken avløpsåpner du har brukt. Bare skyll godt, så forsvinner sikkert lukta. Har gjort det iht bruksnvisningen. Blir bare hysterisk Når det lukter fordi jeg inbiller meg at det har blitt dannet «skadelige gasser». Haha. Anonymkode: dbb27...e61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er bare generelt livredd for avløpsåpner og redd for at det kommer skadelige gasser 😜 Les og følg bruksanvisningen. I noen tilfeller skal det skylles med vann etter en viss tid. Lukk døren og ikke opphold deg inne på det rommet der avløpsåpneren er i bruk mens avløpsåpneren virker. Luft godt og lenge etter at avløpsåpneren har virket ferdig. Anonymkode: c49ea...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har gjort det iht bruksnvisningen. Blir bare hysterisk Når det lukter fordi jeg inbiller meg at det har blitt dannet «skadelige gasser». Haha. Anonymkode: dbb27...e61 Ja, det er faktisk helseskadelig å puste inn dette. Anonymkode: c49ea...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Les og følg bruksanvisningen. I noen tilfeller skal det skylles med vann etter en viss tid. Lukk døren og ikke opphold deg inne på det rommet der avløpsåpneren er i bruk mens avløpsåpneren virker. Luft godt og lenge etter at avløpsåpneren har virket ferdig. Anonymkode: c49ea...ea0 Får ikke lufta på badet da. Og må jo inn der for å få skylla. Anonymkode: dbb27...e61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er faktisk helseskadelig å puste inn dette. Anonymkode: c49ea...ea0 Men forsvinner det når man har skylla da? Anonymkode: dbb27...e61 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #9 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får ikke lufta på badet da. Og må jo inn der for å få skylla. Anonymkode: dbb27...e61 Får du ikke luftet på badet hvis du setter opp badedøren og har åpne vinduer to steder i huset (=gjennomlufting)? Når du er på badet for å skylle, er det lurt å være så snar som mulig og eventuelt holde pusten. Ikke la barn være i nærheten. Anonymkode: c49ea...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #10 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men forsvinner det når man har skylla da? Anonymkode: dbb27...e61 Nei. Du må lufte etter at du har skylt med vann. Da forsvinner de skadelige gassene. Anonymkode: c49ea...ea0
Realverdien Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 Bare å skylle. Så åpner du døra og lufter med vinduene. Hold pusten og vift rundt deg med et stort håndkle, så får du litt sirkulasjon. Er ikke SÅ forbanna giftig.
Millimani Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får ikke lufta på badet da. Og må jo inn der for å få skylla. Anonymkode: dbb27...e61 Sett på kjøkkenvifta mens du skyller. Den er som regel kobla til rørsystemet til badet. Jeg bruker iallefall kjøkkenvifta hver gang jeg dusjer. Når du skyller så setter du bare krana på, og lar den renne i ett i mange minutter. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men forsvinner det når man har skylla da? Anonymkode: dbb27...e61 Du skyller og lufter, så går det helt fint. Opphold deg i et annet rom i mellomtiden. Endret 26. juli 2021 av Millimani
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #13 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, det er faktisk helseskadelig å puste inn dette. Anonymkode: c49ea...ea0 Jojo. Men spørsmålet var om det at det lukter betyr At det har blitt dannet skadelige gass, eller om det er normalt at det lukter litt av det? Anonymkode: dbb27...e61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #14 Skrevet 26. juli 2021 Realverdien skrev (8 minutter siden): Bare å skylle. Så åpner du døra og lufter med vinduene. Hold pusten og vift rundt deg med et stort håndkle, så får du litt sirkulasjon. Er ikke SÅ forbanna giftig. Folk bruker jo sånt hele tiden, aldri hørt om noen som holder pusten og vifter med håndkle i huset/leiligheten ved bruk av avløpsåpner Anonymkode: dbb27...e61 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #15 Skrevet 26. juli 2021 Har heldigvis huset fullt av munnbind 😂 Anonymkode: dbb27...e61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #16 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jojo. Men spørsmålet var om det at det lukter betyr At det har blitt dannet skadelige gass, eller om det er normalt at det lukter litt av det? Anonymkode: dbb27...e61 Jeg tror at det er normalt at det lukter av avløpsåpnere. Hvis det skal dannes en annen skadelig gass i tillegg til den vanlige skadelige "gassen" som det blir av avløpsåpnere som helles i vasken eller i sluken, så må det jo være at noen har helt andre midler i vasken eller i sluken i tillegg til avløpsåpneren og som da har reagert med avløpsåpneren. Anonymkode: c49ea...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #17 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har heldigvis huset fullt av munnbind 😂 Anonymkode: dbb27...e61 Beskytter det mot slike gasser? Anonymkode: c49ea...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #18 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror at det er normalt at det lukter av avløpsåpnere. Hvis det skal dannes en annen skadelig gass i tillegg til den vanlige skadelige "gassen" som det blir av avløpsåpnere som helles i vasken eller i sluken, så må det jo være at noen har helt andre midler i vasken eller i sluken i tillegg til avløpsåpneren og som da har reagert med avløpsåpneren. Anonymkode: c49ea...ea0 Ja det er det som står på. At man ikke skal bruke det sammeb med andre midler. Men jeg tenkte at det var «andre midler» nedi der fra før da. Såper og vaskemidler etc Anonymkode: dbb27...e61
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #19 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er det som står på. At man ikke skal bruke det sammeb med andre midler. Men jeg tenkte at det var «andre midler» nedi der fra før da. Såper og vaskemidler etc Anonymkode: dbb27...e61 Hadde du nylig helt andre midler i vasken uten å skylle med vann da? I så fall: Hvilke midler? Det at det er avleiringer i rørene fra håndsåpe o.l. er nok ikke noe problem. De som lager avløpsrens vet jo at det er slike avleiringer i rør som avløpsrensen skal brukes i. At det ikke skal brukes sammen med andre midler, tror jeg at betyr at det ikke skal helles andre typer avløpsrens, og at det ikke skal helles salmiakk, klorin eller andre sterke midler i vasken eller sluken rett før eller rett etter eller sammen med avløpsrensen (pga fare for at væskene kan reagere med hverandre og forårsake helseskade m.m.). Anonymkode: c49ea...ea0
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #20 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde du nylig helt andre midler i vasken uten å skylle med vann da? I så fall: Hvilke midler? Det at det er avleiringer i rørene fra håndsåpe o.l. er nok ikke noe problem. De som lager avløpsrens vet jo at det er slike avleiringer i rør som avløpsrensen skal brukes i. At det ikke skal brukes sammen med andre midler, tror jeg at betyr at det ikke skal helles andre typer avløpsrens, og at det ikke skal helles salmiakk, klorin eller andre sterke midler i vasken eller sluken rett før eller rett etter eller sammen med avløpsrensen (pga fare for at væskene kan reagere med hverandre og forårsake helseskade m.m.). Anonymkode: c49ea...ea0 Ja det er jo det mest logiske. Jeg er bare hysterisk 😝 Anonymkode: dbb27...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå