AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Jeg er ganske desperat, fordi jeg har 100% aleneansvaret for en baby på 5 mnd som bl.a sover dårlig. Vi var enige om at begge skulle bidra, men mannen unngår oss, rett og slett. Har tatt det opp med han mange ganger uten at det blir bedring, og jeg skjønner nå at jeg alene ikke får han til å ta seg sammen. Det går både mot brudd og totalkollaps for meg. Vurderer nå å betro meg til svigermor, siden mannen har mye respekt for henne, men er samtidig redd hun skal ta sønnens parti, bare fordi han er sønnen hennes. Noen andre som har vært i samme situasjon og kan dele erfaringer? Anonymkode: 4484f...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Ja, det har jeg prøvd. Han fikk bare masse støtte og sympati, og jeg ble den slemme og onde som ikke unnet ham søvn når han var så sliten.. Anonymkode: cc626...5e4 10
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Skrevet 26. juli 2021 Vær så snill. Ikke bland svigermor inn i dine og samboers problemer! Jeg hadde ikke likt det og kunne ha følt at jeg var i en vanskelig situasjon. Jeg har ingen ønsker om å ta parti. Ei heller dra min voksne sønn i øret. Anonymkode: 0e138...5fc 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 Hold svigers unna deres personlige problemer. En sånn mann vil nok ikke forandre seg, gå mens du har vettet i behold. For det å være alene i et forhold er ikke bra, da er det bedre å bare være alene. Anonymkode: e868f...e1c 9
Sykepleierinnen Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 Da er det mye bedre å ta samtalen med en nøytral part, for eksempel familievernkontoret. 13
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Jeg er svigermor selv og jeg synes godt du kan prøve å snakke med henne hvis hun er nogenlunde oppegående. Jeg har et godt og nært forhold til min sønn, og det ville vært null problem å ta en samtale med ham hvis svigerdatteren min sliter og han sluntrer unna. Anonymkode: 1392e...6e5 25
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 Jeg prøvde. Fikk til svar «ja; det tror jeg på. Du har min fulle sympati, han er en latsabb». Endte med at svigermor stilte mer opp, noe jeg er uendelig takknemlig for. Mannen hadde hun gitt opp, noe jeg gjorde også ganske raskt. Anonymkode: 99be3...140 21
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 Det er jo en av to; Han var en slask allerede før dere fikk barn. Han vil ikke endre seg. Han stilte opp for deg på alle måter, og tok unna i huset på lik linje, før han fikk barn. Da finner han ikke sin plass i den nye rollen, eller er deprimert, og samtaleterapi er veien å gå. Jeg ser uansett ikke hva svigermor kan bidra med. Om oppdragelsen ikke hadde fungert innen han var 19, så er det vel lite hun kan gjøre nå. Anonymkode: 7212d...f48 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #9 Skrevet 26. juli 2021 Du har jo ingenting å tape🙏🏻 Anonymkode: 00666...cba 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #10 Skrevet 26. juli 2021 Svigermor her har støv på hjernen. Hun må ha det helt strøkent for å kunne slappe av. Hennes eneste barn, min mann, er stokklat når det kommer til husarbeid. Gjør skjelden noe inne ved mindre han blir bedt om og maset på først, og da gjerne skal han på do (i lang tid) eller noe annet først. Slitsomt at han ikke kan være mer effektiv inne. Jeg gjør det meste jeg kan, men med en baby og en 1,5 åring blir det ikke alltid ryddig og pent. Likevel er det jeg som får pes om å rydde og hvor rotete og ukoselig vi har det, ikle den late sønn hennes sa i fra til henne at det hadde hjulpet om han var mer frampå med husabrbeid. Men da sa hun bare at jeg må slutte å mase på han og gi han den tiden han trenger . Han er jo sliten må jeg jo skjønne æsj Anonymkode: adc25...5db 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 Er hun generelt opptatt av kontakt med barnebarnet og har sagt hun gjerne passer etterhvert osv? Hadde ikke sagt så mye, han endrer seg neppe drastisk pga mammaen hans sier det liksom. Anonymkode: 15c5f...54e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja, det har jeg prøvd. Han fikk bare masse støtte og sympati, og jeg ble den slemme og onde som ikke unnet ham søvn når han var så sliten.. Anonymkode: cc626...5e4 Samme her. Ikke dra inn svigermor, ts. Er fort gjort at svigermor begynner å forsvare den "stakkars gutten" sin... Anonymkode: 5bc98...520
indigob Skrevet 26. juli 2021 #13 Skrevet 26. juli 2021 Ikke drit det ut. Dere er voksne mennesker og du vil sladre til mammaen hans ? Bare barn gjør det. 1
Gjest theTitanic Skrevet 26. juli 2021 #14 Skrevet 26. juli 2021 Hvorfor ikke slenge det inne i en setning mens dere er alle 3? Som " jeg er i ferd med å møte veggen fordi jeg må ta alle våkennetter og ansvar alene. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger".. Om din mann ikke syntes han skal bidra så må det være helt innafor å si sannheten. Skammer han seg over sannheten så vet han jo at han ikke gjør det han skal...
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #15 Skrevet 26. juli 2021 theTitanic skrev (1 minutt siden): Hvorfor ikke slenge det inne i en setning mens dere er alle 3? Som " jeg er i ferd med å møte veggen fordi jeg må ta alle våkennetter og ansvar alene. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger".. Om din mann ikke syntes han skal bidra så må det være helt innafor å si sannheten. Skammer han seg over sannheten så vet han jo at han ikke gjør det han skal... dette Anonymkode: 6571b...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #16 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme her. Ikke dra inn svigermor, ts. Er fort gjort at svigermor begynner å forsvare den "stakkars gutten" sin... Anonymkode: 5bc98...520 Rart med at det er "stakkars" om menn. Hvorfor er det egentlig stakkars? Dette har jeg hørt så mange ganger om ungkarer som slutter unna feks å vaske hjemme hos seg selv så det er en svinesti: han er jo bare en mann.. ja, og så? Kan man ikke forvente at et voksent menneske kan bruke vaskeklut? Er det for avansert eller er vasking for lavmåls for en mann å gjøre? Eller en mann som må stå opp en natt med barnet sitt. Da er det stakkars. Men det er ikke stakkars kvinne. Selv i de situasjonene der begge jobber. Betyr det at mannens jobb er mer viktig enn kvinnens? Eller at menn har mindre kapasitet?? Anonymkode: 0d6f8...efa 5
Frida Skrevet 26. juli 2021 #17 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rart med at det er "stakkars" om menn. Hvorfor er det egentlig stakkars? Dette har jeg hørt så mange ganger om ungkarer som slutter unna feks å vaske hjemme hos seg selv så det er en svinesti: han er jo bare en mann.. ja, og så? Kan man ikke forvente at et voksent menneske kan bruke vaskeklut? Er det for avansert eller er vasking for lavmåls for en mann å gjøre? Eller en mann som må stå opp en natt med barnet sitt. Da er det stakkars. Men det er ikke stakkars kvinne. Selv i de situasjonene der begge jobber. Betyr det at mannens jobb er mer viktig enn kvinnens? Eller at menn har mindre kapasitet?? Anonymkode: 0d6f8...efa De fleste menn er flinke til å vaske bilen merkelig nok... 5
Hippogriff Skrevet 26. juli 2021 #18 Skrevet 26. juli 2021 Tror du bør se an svigermor, for hvordan dette slår ut tror jeg er svært personavhengig. Kan slå alle veier - svært uforutsigbart. 3
Brunello Skrevet 26. juli 2021 #19 Skrevet 26. juli 2021 Frida skrev (9 minutter siden): De fleste menn er flinke til å vaske bilen merkelig nok... At menn er så opptatt av å vaske bil er ikke sant. Det gjelder en lien del av alle menn. De fleste vasker bilen på bensinstasjon eller god bilvaskere.
Brunello Skrevet 26. juli 2021 #20 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg er ganske desperat, fordi jeg har 100% aleneansvaret for en baby på 5 mnd som bl.a sover dårlig. Vi var enige om at begge skulle bidra, men mannen unngår oss, rett og slett. Har tatt det opp med han mange ganger uten at det blir bedring, og jeg skjønner nå at jeg alene ikke får han til å ta seg sammen. Det går både mot brudd og totalkollaps for meg. Vurderer nå å betro meg til svigermor, siden mannen har mye respekt for henne, men er samtidig redd hun skal ta sønnens parti, bare fordi han er sønnen hennes. Noen andre som har vært i samme situasjon og kan dele erfaringer? Anonymkode: 4484f...7a8 Dette synes jeg er veldig rart å lese. Virker som om det er mange som snakker på forhånd om at mannen skal bidra. Det pratet ikke vi om i det hele tatt. Det må da være en selvfølge at begge bidrar når man får barn sammen. Min teori er at dersom man må snakke om på forhånd at mannen skal bidra bør man unnlate å få barn sammen. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå