AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 For å beskrive moren min kort og enkelt; hun er så narssisist som det går ann å bli. Og har vært en jævel mot meg og alle hele livet. Helt siden jeg var ung fikk jeg veldig tydelig beskjed om at hun IKKE vil bli bestemor og at hvis jeg får barn så kan jeg bare glemme henne. Dette har jeg fått repetert minst 100 ganger… hun hater barn, hater gråt og skriking (eller det andre anser som lek) nå som 24 åring har jeg blitt gravid. Er kjempeglad, vi har hus, bil, hund, alt på stell. Da jeg fortalte moren min at jeg var gravid sa jeg at ønsket hennes blir oppfylt og at hun aldri kommer til å ha noe å gjøre med sitt barnebarn. Dette er jeg og mannen 100% bestemt og enige i. og kan du tro!! hun ble dritsur og sa at jeg bare er en drama queen, at jeg er helt jævlig for at hun ikke skal ha kontakt med barnebarn. At det var bare noe hun sa.. da sa jeg, når du har sagt noe så mange ganger så må du vel mene det, nå får du ta konsekvensene… er jeg urimelig her?? Anonymkode: dfe52...821 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Btw så kommer barnet til å ha to helt fantastiske besteforeldre fra fars side så tror ikke han/hun kommer til å mangle noe ts Anonymkode: dfe52...821
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #4 Skrevet 26. juli 2021 Nei, det er barnet som er viktig her og ser vel ikke helt at bestemoren blir en positiv voksenperson for barnet, så jeg hadde glatt stått i den kampen der. Anonymkode: 43f55...fc3 13
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #5 Skrevet 26. juli 2021 Hun høres vel ikke ut som en ressursperson for barnet. Du har all rett til å skåne barnet ditt om det trengs. Anonymkode: cc215...a05 19
indigob Skrevet 26. juli 2021 #6 Skrevet 26. juli 2021 Min mamma har ikke møtt barna på over 1 år. Det er det som er det beste for barna ☺️ 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Skrevet 26. juli 2021 Hun høres ikke akkurat ut som en bra ressurs for barnet. Skån barnet fra opplevelser du selv har hatt med dama. Anonymkode: a8719...1e2 2
Million Skrevet 26. juli 2021 #8 Skrevet 26. juli 2021 Det høres ikke ut som en bestemor jeg ville utsatt barnet mitt for. "Vært en jævel for alle hele livet" hørtes mildt sagt nifst ut. Nei, stå på ditt. Og når det gjelder moren din, får hun nå bare ta konsekvensene av hva hun har gått og sagt i årevis. Tilpass for henne. Lykke til i graviditet og fødsel 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #9 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det er barnet som er viktig her og ser vel ikke helt at bestemoren blir en positiv voksenperson for barnet, så jeg hadde glatt stått i den kampen der. Anonymkode: 43f55...fc3 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun høres vel ikke ut som en ressursperson for barnet. Du har all rett til å skåne barnet ditt om det trengs. Anonymkode: cc215...a05 Det er dette jeg og mannen også tenker.. men hun er så ekstremt narsissist og i sin egen verden at jeg helt oppriktig ikke tror hun skjønner hvorfor vi tar det valget.. jævlig slitsomt ts Anonymkode: dfe52...821
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #10 Skrevet 26. juli 2021 Nei, du må ta valget som best beskytter barna dine. Jeg hadde aldri utsatt mine barn for en narssisist. Anonymkode: e6d16...6a4 2
Silva Pluvialis Skrevet 26. juli 2021 #11 Skrevet 26. juli 2021 Jeg ville aldri latt mitt barn komme i nærheten av en narsissist. Tror du gjør lurt i å skåne barnet fra henne. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #12 Skrevet 26. juli 2021 Million skrev (1 minutt siden): Det høres ikke ut som en bestemor jeg ville utsatt barnet mitt for. "Vært en jævel for alle hele livet" hørtes mildt sagt nifst ut. Nei, stå på ditt. Og når det gjelder moren din, får hun nå bare ta konsekvensene av hva hun har gått og sagt i årevis. Tilpass for henne. Lykke til i graviditet og fødsel Takk.. ja vi har opplevd litt av hvert i barndommen. Slått med belte og alle mulige kjøkkenredskaper, både psykisk og fysisk mishandling osv… hun er også ekstremt manipulerende, uansvarlig og alt i ordboka men hele problemet er at hun er såpass manipulerende at hun klarer å lure alle rundt oss utenom vi aller nærmeste. Skolen fant aldri ut om denne mishandlingen, ingen la noen gang merke til det. Så jeg garanterer at jeg blir the bad guy nå, og at ingen kommer til å tro meg siden i andres øyne er hun helt normal ts Anonymkode: dfe52...821 2
Silva Pluvialis Skrevet 26. juli 2021 #13 Skrevet 26. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk.. ja vi har opplevd litt av hvert i barndommen. Slått med belte og alle mulige kjøkkenredskaper, både psykisk og fysisk mishandling osv… hun er også ekstremt manipulerende, uansvarlig og alt i ordboka men hele problemet er at hun er såpass manipulerende at hun klarer å lure alle rundt oss utenom vi aller nærmeste. Skolen fant aldri ut om denne mishandlingen, ingen la noen gang merke til det. Så jeg garanterer at jeg blir the bad guy nå, og at ingen kommer til å tro meg siden i andres øyne er hun helt normal ts Anonymkode: dfe52...821 Aldri la en mishandler komme i nærheten av barnet ditt. Og aldri aldri tvil på at du har tatt rett avgjørelse. Uansett hva andre tror, du vet at du har gjort rett. Hun er rett og slett til fare for barnet ditt, så da er det din plikt som mor å skåne det fra henne. La folk tro det de vil. Du vet hva som er sant. Og vi her tror på deg. ❤️ Endret 26. juli 2021 av Gjenferdet 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #14 Skrevet 26. juli 2021 Ho kjem nok til å bruka sympatikortet. Har du tenkt å ha ein relasjon med ho utan barnet? Eller kutter du ut heile dama. Støtter deg, det er eit bra valg. Anonymkode: 5ca79...e3b 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #15 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ho kjem nok til å bruka sympatikortet. Har du tenkt å ha ein relasjon med ho utan barnet? Eller kutter du ut heile dama. Støtter deg, det er eit bra valg. Anonymkode: 5ca79...e3b Har så og si ingen relasjon til henne, utenom når jeg «må» møte henne typ jul og bursdager til mine yngre søsken (de er barn). Hun er ikke sånn mot dem da de har en annen far enn jeg har (de er skilt), og hun vet de kan flytte 100% til han om hun gjør noe så det tørr hun ikke. Mannen hater henne mildt sagt… men hun klarer fortsatt å lure alle, er jeg som er den gale her liksom ts Anonymkode: dfe52...821
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #16 Skrevet 26. juli 2021 Gjenferdet skrev (3 minutter siden): Aldri la en mishandler komme i nærheten av barnet ditt. Og aldri aldri tvil på at du har tatt rett avgjørelse. Uansett hva andre tror, du vet at du har gjort rett. Hun er rett og slett til fare for barnet ditt, så da er det din plikt som mor å skåne det fra henne. La folk tro det de vil. Du vet hva som er sant. Og vi her tror på deg. ❤️ Takk❤️ ts Anonymkode: dfe52...821
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #17 Skrevet 26. juli 2021 Gratulerer med graviditet Din fremste jobb er å ta vare på og beskytte barnet ditt, og ved å stå for det du sa til moren din, så gjør du nettopp det. Slik du beskriver oppveksten din, gjør du det eneste rette ved å sørge for at det ikke er noen kontakt med bestemor. Drit i hva andre måtte tro og mene. Det betyr absolutt ingenting. Anonymkode: 7b890...a71 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #18 Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For å beskrive moren min kort og enkelt; hun er så narssisist som det går ann å bli. Og har vært en jævel mot meg og alle hele livet. Helt siden jeg var ung fikk jeg veldig tydelig beskjed om at hun IKKE vil bli bestemor og at hvis jeg får barn så kan jeg bare glemme henne. Dette har jeg fått repetert minst 100 ganger… hun hater barn, hater gråt og skriking (eller det andre anser som lek) nå som 24 åring har jeg blitt gravid. Er kjempeglad, vi har hus, bil, hund, alt på stell. Da jeg fortalte moren min at jeg var gravid sa jeg at ønsket hennes blir oppfylt og at hun aldri kommer til å ha noe å gjøre med sitt barnebarn. Dette er jeg og mannen 100% bestemt og enige i. og kan du tro!! hun ble dritsur og sa at jeg bare er en drama queen, at jeg er helt jævlig for at hun ikke skal ha kontakt med barnebarn. At det var bare noe hun sa.. da sa jeg, når du har sagt noe så mange ganger så må du vel mene det, nå får du ta konsekvensene… er jeg urimelig her?? Anonymkode: dfe52...821 Nei! Helt greit! Bestemor her er narssist og så vi kuttet hun ut! Anonymkode: 694be...0e8 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #20 Skrevet 26. juli 2021 Uff stakkars deg. Ser for meg hun moren i filmen om hun kjente skøyteløperen. Er hun omtrent på det nivået? Men noen mennesker endrer seg selv, væremåte og meninger med årene, selv om det ikke er selvsagt her. Med mindre vi snakker fysisk eller psykisk mishandling så skader det vel kanskje ikke å gi det en sjanse hvis hun ønsker, for så å kutte henne ut om hun absolutt ikke bidrar med noe positivt i livene deres? Er hun alvorlig syk så er det ikke enkelt å bare kutte henne ut heller når det er din egen mor, men gjør det som er best for dere. Er faktisk ingen som sier man MÅ ha kontakt med familie så lenge det ikke bidrar til noe positivt. Har selv vokst opp med en alvorlig psykisk syk bestemor. En som ikke klarte høre en eneste historie uten å avbryte for å relatere til seg og sitt, og fortelle en bedre historie, blande inn seg selv osv. Hun mente alt galt om alt og alle, og fikk et fullstendig sammenbrudd om hun fikk antydning til kritikk tilbake. Har måtte forholde meg til hun hele livet likevel. Nå i voksen alder er det lettere iom at jeg kan unngå hun så mye jeg vil. En har ikke skriftlig kontakt om å holde ut sammen uansett hva, selv ikke med familie dessverre. Tenk på deg selv her og lykke til med barn og familie. Anonymkode: 11c5e...956 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå