Gå til innhold

vil lære meg magedans--hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er rett og slett besatt, sitter å glaner på denne shakira videon, med hennes siste sang la tortura.. dama danser!!! jeg fåkke med meg tekst eller noe jeg, bare sitter å ser på bevegelsene hun gjør med både rumpe og mage, helt fantastisk;) hva en kan få kroppen til å gjøre;)

nå vil jeg også lære meg dette;) men hvor? vet ikke heltom jeg tørr gå på et slikt kurs, om det i det hele tatt finnes slike kurs da.. noen som vet? hadde jo vært gøy og kunne, selvom det mest sannsynlig blir med drømmen;)

miracle :sjenert:

Skrevet

Tja, nå sier du jo ingenting om hvor du bor, men det ser ut til at kurskalenderen til Al Farah viser tilbud over alle mulige kurstilbud over hele landet.

Skrevet

oioi dette var jo helt perfekt... men hehe det spørs jo som sagt om jeg tør å i det hele tatt melde meg på da.. men det er en drøm;)

Skrevet

klart du tør! Begynn på nybegynnerkurs, og du vil finne mange andre, sjenerte nybegynnere. Tenk at alle andre har det like kjipt (det hjelper i hvert fall meg). :)

Skrevet

flere jeg kjenner som har meldt seg på og gått magedanskurs, er ikke noe skummelt i det.

du kan risikere å bli kjent med noen nye mennesker da, i tillegg til å lære deg å bruke kroppen på en annen måte, det er vel det værste som kan skje. ;)

kast deg på og lær deg.

• 2 år senere...
Gjest Jentaaa
Skrevet
jeg er rett og slett besatt, sitter å glaner på denne shakira videon, med hennes siste sang la tortura.. dama danser!!! jeg fåkke med meg tekst eller noe jeg, bare sitter å ser på bevegelsene hun gjør med både rumpe og mage, helt fantastisk;) hva en kan få kroppen til å gjøre;)

nå vil jeg også lære meg dette;) men hvor? vet ikke heltom jeg tørr gå på et slikt kurs, om det i det hele tatt finnes slike kurs da.. noen som vet? hadde jo vært gøy og kunne, selvom det mest sannsynlig blir med drømmen;)

Er helt enig med deg i at Shakira er flink å danse.. Men når det kommer til orientalsk magedans så er hun faktisk ikke så veldig flink.

Det er -ikke- orientalsk magedans hun danser i La tortura ; ) Men begynner du på magedans blir det lettere for deg å danse slik som hun.

Jeg har danset magedans i 4år på kurs nå.

Har gått

1 nybegynner kurs - Inger Søviknes

2 vidergående kurs - Inger Søviknes

(alle tre barnekurs)

1 helgekurs koreografi(Anna Barner)

1 lett øvet kurs m/ koreografi - Helene Mjåtvedt

Gjest Jentaaa
Skrevet
Er helt enig med deg i at Shakira er flink å danse.. Men når det kommer til orientalsk magedans så er hun faktisk ikke så veldig flink.

Det er -ikke- orientalsk magedans hun danser i La tortura ; ) Men begynner du på magedans blir det lettere for deg å danse slik som hun.

Jeg har danset magedans i 4år på kurs nå.

Har gått

1 nybegynner kurs - Inger Søviknes

2 vidergående kurs - Inger Søviknes

(alle tre barnekurs)

1 helgekurs koreografi(Anna Barner)

1 lett øvet kurs m/ koreografi - Helene Mjåtvedt

Og sist, alle med mulighet til å begynne på magedans burde gjøre det =)

Skrevet

Finnes mange kurs, det er bare å søke litt på Google for å finne flere alternativer der du bor.

Ikke noe farlig i det hele tatt. :)

Jeg tok noen kurs hos Vienoula Røe, og forskjellen der var at hennes kurs var veldig mye mer avslappede og "tolerante" for kvinnekroppen enn endel andre dansestilarter jeg har trent (jeg synes jo det også er gøy, men det kan være greit å vite hvis du er litt engstelig for å melde deg på kurs).

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du snakker om?! Den videoen er jo helt på trynet. Hun danser jo ikke skikkelig magedans der! Hun har jo mange andre videoer hvor hun faktisk danser, ikke bare ligger og jokker.. :roll:

• 5 måneder senere...
Gjest EmoKid
Skrevet

Heei.

Jeg å er Helt betatt!

jeg å vil lære meg...

Men det er ikke noe kurs her jeg bor..

Så jeg har tenkt å kjøpe DVD der du kan lære.

Det er en måte hvis du er sjenert.

men hvis det er kurs der du bor så synes jge du skal bli med ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...