Gå til innhold

Er dagens generasjon for kresne eller for sjenerte til å være i forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det så ekstremt mange single i dag?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur de er for kresen. En mann jeg kjenner har vært singel i flere år og er i beg av 50 årene. Ikke noe tull med han i det hele tatt. Han er så og si konstant på datingapp. Han er aldri på date og når jeg spør hvordan det går på denne appen, så er det alltid noe feil eller galt med disse damene eller noe i deres hverdag. Det kan være seg at hun fremdeles har barn boende hjemme, da utgår hun. Er hun for tynn, så utgår hun. Liker hun å trene utgår hun. Har hun dur er det definitivt nei. Dette er bare noen av årsakene til at han aldri er på date, men heller bruker mye tid på datingapper.

Jeg skjønner jo at han vil ha en å omgås, men samtidig trur jeg han er redd for å bilde seg igjen. Jeg skjønner ikke hva som skal være så skummelt med å få en kjæreste egentlig.

Anonymkode: e6303...f62

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har det bra som han har det og at det å ha kjæreste ikke er like viktig for ham som for deg?

Anonymkode: d0a33...f13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med "dagens generasjon"?  

Anonymkode: 5b8e7...510

AnonymBruker
Skrevet

Denne individualistisk selvrealiseringsepoken gjør at det er vanskelig å finne noen som er "bra nok for meg." 

Partneren skal helst være litt bedre enn en selv, og når alle tenker sånn blir det nok litt håpløst for mange.

Anonymkode: 14caa...8c9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva mener du med "dagens generasjon"?  

Anonymkode: 5b8e7...510

Lurer jeg også på. Jeg er i beste fall gårsdagens generasjon og likevel singel. 

• Liker 2
Skrevet

Skal ikke påstå at det stemmer at flere er single i dag, men i så fall tenker jeg en del av det kan ha med at vi har et tilsynelatende uendelig stort utvalg av potensielle partnere (pga datingapper, globalisering osv), som igjen gjør det ekstremt vanskelig å velge. Man vil alltid tenke at det kan finnes bedre valg der ute, og dermed ikke være så sikker på at man har gjort riktig valg, eller bli så lammet av valgmulighetene at man ikke klarer å velge i det hele tatt. 

Valgfrihetens paradoks - vi er lykkeligere med færre valgmuligheter.

For min del så liker jeg bare å være singel, og har ikke helt ståltro på monogamiet som levemåte for meg.

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Det har mye med at i gamle dager introduserte foreldrene sine sønner og døtre til andre foreldre de var venner med. Det skjer aldri i dag.

Anonymkode: 2f615...893

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...