Gå til innhold

Venninne og kjæresten hennes er så sykt frekk mot meg!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, må bare få ut dette et sted!! Ahh! 

Hadde besøk av venninnen min og hennes kjæreste forrige helg. Tenkte dette blir jo koselig. Sånn ble det ikke😮💨😮💨  

De klager seriøst HELE tiden på meg. Tror ikke det kom EN positiv ting av han hele helgen. Jeg får høre ting som at jeg er en idiot, de himler med øynene til hverandre hele tiden når jeg snakker, de får meg til å virke dum og tror de må forklare alt til meg!

Og de sier sånne ting som «forstår du dette her?» «blir dette for komplisert for deg?» osv om helt hverdagslige ting.   Når jeg f eks kjører bil så kan han si «ser du de menneskene som går over gangfeltet nå? Ser du han lille gutten i veien nå?» det er sånn jaaa jeg ser de!! Han sier til kjæresten sin «forventer du noe annet av henne?» hvis jeg f. eks klarte å brenne maten litt. Er sånne små stikk hele tiden som f. Eks «har du en stekepanne da?» og blir overrasket hvis jeg har (har bare bodd alene de siste 10 årene liksom..😵💫). Eller hvis jeg ikke hadde tatt på remmen til en spillkonsoll så sier hun «åja du har kanskje kjøpt den brukt..».. ahh nei jeg har ikke kjøpt den brukt. Ikke at det gjør noe, men det er måten det blir sagt på. De nevner også minst 10 ganger daglig om hvor vimsete jeg er, er ikke det i det hele tatt, men de tror at de kan si akkurat hva de vil til meg så skal jeg tro på det selv.  De himler med øynene hvis jeg tar opp mobilen i 2 sekunder, de himler med øynene hvis jeg bruker 5 min for lang tid i dusjen, de himler med øynene hvis jeg bruker for lang tid på å fikse meg  (10 min).  Det er så intenst hele tiden. 

Det toppet seg da vi satt  i bilen  og vi kom inn på luksusfellen. Da peker kjæresten på meg og sier ja du har jo en som sitter her. Da mente han at jeg kunne vært med på luksusfellen. Jeg ble helt satt ut  og sa til venninnen min at hva er det du egentlig sier til han?? Fordi det stemmer overhodet ikke! Jeg har veldig god økonomi, reiser mye og lever livet. Fatter ikke hvorfor hun sier sånne ting til han. Har hatt en mistanke at hun sier sånn til kjæresten og nærmeste familie, men nå fikk jeg det bekreftet. Er faktisk litt i sjokk. Var så sinnsykt frekt!! 

Dette er bare NOEN av eksemplene,  det er sånn her heeele helgen. 

Må bare påpeke at alt dette sier de på en veldig frekk og nedlatende måte!! 🥴 Han er ekspert på sarkasme også. Han latterliggjør meg og ler ofte av meg på en ikke positiv måte for å si det sånn. 

Vet ikke hva jeg vil med innlegget, men kanskje noen har noen tips til hvordan jeg kan si ifra. Fordi er ikke alltid så lett å si ifra til de fordi de hisser seg fort opp. Men dette kan ikke fortsette. 
 Takk for at du leser og tar deg til til å svare 💗😮💨

Anonymkode: 9abb8...a62

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men guri så god venninne da du. Hadde kutta sånne mennesker ut av livet uten å nøle. 

Anonymkode: 4da19...4f0

• Liker 24
Skrevet

De høres rimelig toxic ut....er det verdt å beholde "vennskapet" ? Og si ifra og drit i om de hisser seg opp. Du sier hvordan du opplever det fra din side. Viser de ingen forståelse så er det jammen ikke verdt sorgen. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Disse folkene er det bare å kutte ut fra livet sitt!

var hun slik før hun ble sammen med denne sjarmøren også?

Anonymkode: f1b57...ba1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Du hadde besøk? Da er du i din fulle rett til å vise dem døra og gi beskjed om at det er tragisk at de tror de kan oppføre seg slik. 

Hvorfor har du kontakt med henne? Hvorfor kastet du dem ikke ut?

Anonymkode: e0735...e3d

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor i huleste har du slike venner? Hadde kutta de ut på sekundet. 

Anonymkode: 4e10e...eb0

Vanskelig å  bare kutte henne ut, vi ble venner i 6 klasse 😅 

Skrevet

Men guri så god venninne da du. Hadde kutta sånne mennesker ut av livet uten å nøle. 

Ikke sant 🥴 Må nesten kutte henne ut. Møter henne ikke så ofte lenger, og er som oftest bare en kveld, så merker ikke like mye til det. Men nå ble det ganske intenst en hel helg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (16 minutter siden):

De høres rimelig toxic ut....er det verdt å beholde "vennskapet" ? Og si ifra og drit i om de hisser seg opp. Du sier hvordan du opplever det fra din side. Viser de ingen forståelse så er det jammen ikke verdt sorgen. 

Veldig sang🤭 Men er det innafor å sende en melding om det? Fordi bor ganske langt unna hverandre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse folkene er det bare å kutte ut fra livet sitt!

var hun slik før hun ble sammen med denne sjarmøren også?

Anonymkode: f1b57...ba1

Hun var ikke like ille som nå nei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du hadde besøk? Da er du i din fulle rett til å vise dem døra og gi beskjed om at det er tragisk at de tror de kan oppføre seg slik. 

Hvorfor har du kontakt med henne? Hvorfor kastet du dem ikke ut?

Anonymkode: e0735...e3d

Ja angrer nå på at  jeg ikke gjorde det 😅 Er så konfliktsky 😕   

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde brent de bruene i begge ender og Vipps ikke noe mer venn med de. Det hadde ikke kostet meg en kalori.

• Liker 15
Skrevet

Enig med de andre. Det er bare å kutte disse menneskene fullstendig ut av livet ditt, de påfører deg ingenting positivt. At du har kjent henne lenge, gjør oppførselen hennes ikke noe mer akseptabel.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Solsikke12 skrev (2 minutter siden):

Det hadde jeg driti lang marsj i! Jeg har kutta giftige venninner tidligere, en av de har jeg vært venn med i 30 år.. 

Jeg hadde spurt rett ut jeg. "Hvem er egentlig idioten her? Dere må jo være fullstendig bak mål om dere mener jeg er så jævlig, og likevel kommer dere å besøker meg? Takk for besøket, men nå kan dere komme dere ut!" 

Ikke finn deg i sånt dritt, ts. På lang sikt er du jo bare dum ovenfor deg selv, om du finner deg i dette!

Anonymkode: 2ea43...558

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig sang🤭 Men er det innafor å sende en melding om det? Fordi bor ganske langt unna hverandre. 

Sende melding og gi beskjed om at du kutter henne ut? Jeg hadde ikke giddet å bry meg om det, med en slik oppførsel. Tar de noen gang initiativ til å møtes eller er det kun du? Om de tar initiativ er det bare å si at du foretrekker å tilbringe tid med folk som faktisk respekterer deg og behandler deg bra. 

Hvor gammel er hun? Er det hennes måte å tøffe seg for kjæresten? Utrolig barnslig oppførsel uansett årsak.

Anonymkode: 71b69...781

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Solsikke12 skrev (8 minutter siden):

Og da skylder du henne at hun kan behandle deg som dritt?? 🤷‍♀️

Anonymkode: 30215...00a

• Liker 9
Skrevet

Herregud 😳

Enten må du sette foten din kraftig ned, og si at du ikke finner deg i å bli behandlet som dritt. Det er nedverdigende og respektløst. 

Eller så må du kutte henne fullstendig ut..om du går for dette, hadde jeg bare fadet henne stille og rolig ut. Men det er fordi jeg ikke gidder drama og stakkars meg oppførsel. 
Den dama der må lære at handlinger har konsekvenser. 

Nesten litt skremmende at hun har en kjæreste som er akkurat lik..har hun alltid vært som dette, eller har hun blitt sånn nå etter at hun ble sammen med denne kjæresten?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Solsikke12 skrev (11 minutter siden):

Å så? Er det mer greit at hu er ei kjerring bare fordi dere har kjent hverandre lenge? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk ett sånt besøk i sommer også. Drøyt nok til å kunne sammenlignes med din venninne og kjæresten. Utrolig krevende å stå i, og endte med at jeg begynte å gråte, og fortelle hvor vondt det var å blir kritisert hele tiden i sitt eget hjem. Kompisen min tok selvkritikk, og forklarte det med «dårlig humor». Og siste biten av besøket ble mye hyggeligere.

Kan det være knyttet til dårlig sosialisering?

Anonymkode: cddd9...6f3

• Liker 1
Skrevet

Hun var ikke like ille som nå nei. 

Kan det være han som har dårlig påvirkning på henne og manipulerer henne, hvis hun ikke var sånn før? Sier ikke at det er en unnskyldning, men det virker som han har en finger med i spillet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...