Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er bedt i en konfirmasjon. Men det er til noen som er fjernt ute for oss. Altså typ fjerne venner/fjern slekt. Jeg orker ikke dra. Takler ikke en av foreldrene i 'familien', personen er rett og slett syk/ forferdelig spesiell. Vi har alltid hatt svært lite med de å gjøre også. Og jeg ønsker også å slippe for å slippe å få uønsket besøk i fremtiden da vi har blitt litt for attraktive for en del folk siste tiden.. Men jeg ønsker å beholde mine personlige grenser og kun gjøre det som virkelig virker rett for meg og min familie resten av livet.. Altså følge magefølelsen og kutte ned litt på det som føles helt feil og utrolig plagsomt. 

Men hva kan man oppgi som grunn? Vi skal uansett vekk. Men jeg lurer på hva slags arrangement som folk kan ta som gyldig grunn dersom de spør hvorfor vi ikke kan. Hvor lite: langhelg bestilt og betalt/vennefest/reunion, eller stort: bryllup/bryllupsfest.. må det være? 

For meg er det litt korona som har vist meg hvor godt det er å ta litt vare på seg selv/egne grenser og å velge vekk litt det som kun stjeler energi og tærer på. Også en episode for noen år siden som var veldig traumatisk for meg har gjort at jeg nå er blitt veldig var på hva jeg har lyst til og hva jeg IKKE har lyst til. Jeg har rett og slett blitt veldig mye bedre til å lytte til magefølelsen. Håper noen kan hjelpe, eller kjenne seg igjen

Anonymkode: 1c079...0b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er fjerne venner/slekt ville jeg ikke brukt tid på å finne ut av hva som er akseptabel grunn til ikke å komme. Det er bare å takke nei med begrunnelse om at dere ikke er hjemme den aktuelle dagen, dersom de spør HVA dere skal så er det strengt tatt ikke noe de har noe med og dermed heller ikke noe dere trenger å svare på.

Lurer litt på hva du mener med at dere er blitt så attraktive og ikke ønsker besøk - har dere flyttet til et ufattelig spennende sted eller har et svært hus med alle fasiliteter?

Anonymkode: 0ee3b...60d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

«Hei, takk for invitasjonen! Vi kan dessverre ikke komme, håper konfirmanten og dere andre får en fin dag! Hilsen X»

Anonymkode: db4f3...047

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis det er fjerne venner/slekt ville jeg ikke brukt tid på å finne ut av hva som er akseptabel grunn til ikke å komme. Det er bare å takke nei med begrunnelse om at dere ikke er hjemme den aktuelle dagen, dersom de spør HVA dere skal så er det strengt tatt ikke noe de har noe med og dermed heller ikke noe dere trenger å svare på.

Lurer litt på hva du mener med at dere er blitt så attraktive og ikke ønsker besøk - har dere flyttet til et ufattelig spennende sted eller har et svært hus med alle fasiliteter?

Anonymkode: 0ee3b...60d

Hei😊Jo, det er nok et hus med nye fasiliteter. Sånntno som alle kunne tenkt seg og besøkt. Og i forbindelse med å sende ut invitasjonen begynte vedkommende å halvveis invitere seg selv. Noe j syns er ubehagelig siden jeg ikke kan fordra personen. 

Tingen er at vi er mange i min kategori som er invitert, så det er mer å forklare til de som jeg er nærmest som også er bedt. Men som ikke er så nære at jeg kan si at jeg rett og slett ikke har lyst. Det tar seg ikke ut foran de på en måte.... 

Anonymkode: 1c079...0b1

AnonymBruker
Skrevet

De fisker sikkert gaver. 

ignorer, ignorer, ignorer. 

AnonymBruker
Skrevet

God grunn er bryllup, begravelse , dåp og andre konfirmasjoner eller at man er utenlands

Anonymkode: cb4b6...7ab

• Liker 1
Gjest Rosendahl
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

«Hei, takk for invitasjonen! Vi kan dessverre ikke komme, håper konfirmanten og dere andre får en fin dag! Hilsen X»

Støtter denne. Dere skal jo bort? 

AnonymBruker
Skrevet

«Kan dessverre ikke komme den dagen» holder vel i lange baner. Det er vel ingen som spør «Å! Hvorfor ikke det da?»….           -    og skulle noen spørre så er det bare å si vagt at «vi hadde allerede booket inn noe annet den dagen/ familieforpliktelser/skal reise bort»

Anonymkode: da617...ba6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere skal jo bort uansett?

Men jeg synes det er kjip oppførsel å droppe en konfirmasjon fordi man misliker en annen i familien. 

Så kan man si nei til besøk generelt ellers, de forespørslene kommer jo uansett. 

Anonymkode: b1c5f...525

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal reise vekk og har hotell som ikke kan avbestilles vil f.eks være «grunn nok». 
Kommer selvsagt an på relasjonen, men når det ikke er nær familie så er egentlig det meste av andre planer godt nok. Synes også en reunion/vennefest er godt nok. 

Anonymkode: 76bb9...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...