Gå til innhold

Likte du "Prinsen av Egypt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den var dårlig. Selve visuelle delen var grei. Men Gamle Testamentent og historien til hvorfor ti landeplagene ble skrevet var jo for å gjøre Israel annerledes som kultur, iforhold til hedgningskulturer. Altså Kanaanitter var jo det Israel var før. Men 5 første bøkene av bibelen ble mest sannsynligvis skrevet i 600 før kristus. Da Israel ble monoteistisk osv.

Så det at filmen tar liberale holdningen til bibelen virker litt smule teit. Så jeg er ikke fan av det. Siden det var ikke derfor fortellingen ble laget.

Men hva synes du?

Anonymkode: 641be...e07

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes "Josef Drømmenes Konge " var helt grei film derimot. Andre filmen av Dreamworks.

Anonymkode: 641be...e07

Skrevet (endret)

Ser på Prinsen av Egypt hver påske.  Digger også filmmusikken:

Endret av SVK
AnonymBruker
Skrevet

Lenge siden jeg har sett den, men likte den. I likhet med SVT liker jeg også godt filmmusikken. Ellers bærer innlegget ditt preg av at du har hørt noe relatert il bibelhistorie og tolkning og nå vi si det videre for å virke smart, noe du ikke gjør. 

Anonymkode: 8eb93...132

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker den kjempegodt, synes den er bra lagd og musikken er så fin 🥰 Den sier jo i begynnelsen at den baserer seg på det gamle testamentet, men tar seg noen friheter og vil ikke følge den helt korrekt. 

Josef drømmenes konge derimot synes jeg var elendig 🙈 Dårlig tegnet, dårlig kvalitet og mer barnslig enn Prinsen av Egypt. Men det de min mening da

Anonymkode: 70c3f...2c4

Skrevet

Syntes den er  kjedelig, men musikken var fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...