Gå til innhold

Antistoff-test hos fastlegen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet noe mer om nyheten om at man kan bestille time til antistoff-test hos fastlegen for å fastslå om man har hatt Covid-19, og dermed kun skal ha 1 dose? Leser dette i nyhetene i dag, men finner ingenting på FHI sine sider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MorTil2 skrev (17 minutter siden):

Noen som vet noe mer om nyheten om at man kan bestille time til antistoff-test hos fastlegen for å fastslå om man har hatt Covid-19, og dermed kun skal ha 1 dose? Leser dette i nyhetene i dag, men finner ingenting på FHI sine sider.

Jeg tok antistoff test hos fastlegen for et par mnder siden, men måtte betale for den selv, kostet kr. 300,-

Nå skal det være gratis, bare å bestille time...

Skrevet

Oi det hørtes jo supert ut ... at det har blitt gratis. Hvorfor har de ikke tatt i bruk det før sånn at en kunne ha utelukket mye. 

Skrevet
Bente1234 skrev (41 minutter siden):

Oi det hørtes jo supert ut ... at det har blitt gratis. Hvorfor har de ikke tatt i bruk det før sånn at en kunne ha utelukket mye. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dm97jq/fastlegene-skal-teste-hvem-som-kun-trenger-en-vaksinedose

Jeg tror det er en måte å få folk til å ta vaksinen på. Det er tross alt kun de som ikke er vaksinert som kan ta den. Så tar du den, og ikke har antistoff, så vil du kanskje tenke "Oi, ja da bør jeg sikkert ta vaksinen". Har du antistoff, så er det enklere å motivere til en dose enn to.

Kan også være at FHI og Helsedirektoratet anser det som interessant å vite hvor mange som har vært smittet uten å vite det. Eller hvor mange som har mistanke om at de har vært smittet, men som har latt være å gå og teste seg.

Tror ikke de gjør dette bare for å være snill og grei og finne på noe nytt å bruker penger på.

• Liker 4
  • Opprett ny...