Gå til innhold

Bytte bolig når man har startlån fra kommunen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man det? 

Kan man liksom bruke det samme lånet eller må det søkes på nytt? 

Anonymkode: 411ac...3dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Altså jeg fikk først startlån og kjøpte så min første bolig, men nå vil jeg flytte.. 

Anonymkode: 411ac...3dd

Gjest Blondie65
Skrevet

Man får ikke startlån flere ganger. Man får det til en bestemt bolig. Det kan være at det gjelder egne regler for spesielle grupper, det jeg nevner er hovedregelen.

Tanken er jo at en skal komme inn på boligmarkedet, og så vil prisøkning og nedbetaling av lån besørge at man etter hvert kan kjøpe større bolig.

AnonymBruker
Skrevet

Du får i hovedsak bare startlån en gang, og dersom du flytter fra boligen du fikk startlån for å kjøpe må det tilbakebetales, du kan ikke ta det med videre. 

Anonymkode: 1d6df...c93

AnonymBruker
Skrevet

Det er et STARTlån. For at du skal komme deg  inn på boligmarkedet. Ved kjøp av neste bolig må du greie deg selv.

Anonymkode: 6df3b...17c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dikk startlån til min første bolig. Når den ble solgt fikk jeg tilbakebetalingskrav. 

Anonymkode: b66d4...ab8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg dikk startlån til min første bolig. Når den ble solgt fikk jeg tilbakebetalingskrav. 

Anonymkode: b66d4...ab8

Hva mener du, er det ikke uansett vanlig å betale resten av lånet når man selger obligen sin, og beholde overskuddet? Krevde de noe mer enn det gjenværende du skyldte?

Anonymkode: c5e79...f1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...