Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. oktober 2002 #1 Skrevet 4. oktober 2002 Nå har den godeste Milla havnet i en noe kinkig situasjon. I anledning min 25 års dag fikk jeg en eksepsjonelt dyr gave fra min eks. kjæreste. Han sendte meg ett sett med 12 Calvin Klein vinglass innkjøpt i utlandet samt ett Italiensk pashmina skjerf og blomster. Han kom ikke å leverte det personlig, det ble levert hos meg av ett budfirma her i Oslo. Jeg ringte ham samme dag og han mente at siden jeg fylte 25 så måtte jeg få "noe ekstra" men jeg var ikke helt med på notene. Så hva skal jeg si når min forlovede kommer hjem og skal se på gavene. Jeg har mest lyst til å si at jeg har kjøpt glassene selv. Ikke fordi han er sykelig sjalu men fordi jeg føler meg litt beklemt i å måtte motta slike dyre gaver fra en mann som ennå drømmer om å få meg tilbake. Milla
aline Skrevet 4. oktober 2002 #2 Skrevet 4. oktober 2002 Skjønner godt at du føler det litt ubehagelig ja! I din situasjon er jeg ikke i tvil om hva jeg selv ville gjort. Jeg ville sendt glassene og skjerfet tilbake til avsender, med en kort hvor jeg hadde sagt tusen takk for blomstene og tanken, men at jeg ikke kan ta imot en slik gave. Det er en ting å ikke være sjalu, men om kjæresten min hadde fått en gave av den typen av sin eks, så hadde jeg vel ikke akkurat likt det! Og jeg vet at dersom jeg selv hadde vært i din situasjon, så hadde min nåværende og våres samliv vært så mye viktigere en 12 flotte glass og ett italiensk skjerf (selv om de er flotte), at tilbakesending hadde vært den eneste rette ting å gjøre! Det er vel også en grei måte å si fra til din ex om at han ikke får gjøre slik at du har en annen i livet ditt, og at han ikke har den sjansen lenger?
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #3 Skrevet 4. oktober 2002 Si det som det er til din samboer og spør hva han synes. Om du velger å beholde gaven, så ring og takk, men samtidig si fra at det er ikke håp i hengende snøre.
Gjest Janna Skrevet 4. oktober 2002 #4 Skrevet 4. oktober 2002 Send dem tilbake med et kort med følgende tekst: "Takk- men nei takk." Da må han vel skjønne tegningen. Og hvorfor skrev du den overskriften der hvis det ikke handlet om sjalusi? Bare spør... :blunke:
L@dy Skrevet 4. oktober 2002 #5 Skrevet 4. oktober 2002 Synes Alines forslag om å sende tilbake gavene var ett godt forslag. Om jeg hadde vært i en sånn situasjon så vet jeg ikke om jeg hadde synest det hadde vært noe å bruke disse gavene heller. Ang, din forlovede så antar jeg han vet du har en eks som fortsatt drømmer om å få deg tilbake. Jeg ville bare sagt det som det var. At du synest disse gavene var litt i det voldsomme laget, og at du eventuelt vurderer å sende de tilbake. Om din forlovede synest det er i orden at du beholder det, og du vet du vil bruke det. Så er det bare til å kjøpe seg en god flaske vin og kose seg...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. oktober 2002 #6 Skrevet 4. oktober 2002 Jeg skal skrive en e- post og spørre han om intensjonene bak gaven. Det var nemlig ikke tilfeldig at han sendte meg de glassene.. han vet fra tidligere at jeg samler på CK glass og at jeg elsker pashmina. Men jeg har gjort det klart flere ganger tidligere at det ikke er noen mulighet for at han og jeg vil bli sammen igjen og det vat han. Han har oppført seg upåklagelig siden bruddet og aldri skapt noen problemer for min forlovede og meg. Mest sannsynelig har han blitt litt for overivrig etter å imponere meg. Milla
Gjest Lea Skrevet 4. oktober 2002 #7 Skrevet 4. oktober 2002 Lager CK vinglass? Jeg trodde de bare lagde herretruser jeg... Send gaven tilbake av hensyn til din forlovede! Jeg hadde ikke blitt særlig blid om min samboer fikk en dyr gave fra sin eks og jeg tror at han hadde følt det på samme måte om det var jeg som fikk denne gaven av en eks.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. oktober 2002 #8 Skrevet 4. oktober 2002 Ha Ha, herretruser... Calvin Klein er nok mest kjent for Herredresser og undertøy til menn i Norge, men CK lager både herreklær, kvinneklær, undertøy, sportsklær, sengetøy, servise, glass, bestikk, håndkleder +++ alt mulig. Men lite av det selges i Norge. Endel av sengetøyet jeg har fra CK har jeg bestilt via Macy's nettbutikk i New York, eller jeg har att det med på reiser eller fått folk som skal til USA til å kjøpe for meg. Milla
aline Skrevet 4. oktober 2002 #9 Skrevet 4. oktober 2002 Selv om jeg hadde fått det beste av det beste jeg kunne ønsket meg, så hadde jeg sendt det tilbake dersom situasjonen var som din! Kanskje han bare ble overivrig og ville imponere deg, men det gjør vel ikke saken annerledes gjør det vel? Dette handler om både deg, din samboer og en eks., 12 glass du sparer på og ett italiensk skjerf du liker.. og du må bestemme hvem av dere som er viktigst for deg! Jeg ville heller ikke spurt min nåværende hva han syntes jeg burde, fordi det lett kan legge en slik "neida, bare behold dem du, jeg vet jo at du ønsket deg det"-følelse fra den som da står utenfor her og liksom skal ta et valg om hva du skal gjøre.... (ble det forståelig overhode???) :oops:
Jen Skrevet 4. oktober 2002 #10 Skrevet 4. oktober 2002 Jeg ville gjort som aline, sent det tilbake. Høres ut som om han prøver å kjøpe deg. Hvordan hadde du følt det om hans ex gjorde det samme til hans bursdag? Jeg hadde ikke likt det i hvertfall. I det minste spør kjæresten din hva han synes om det. Ikke la det bli en løgn av det, du har jo ikke gjort noe galt.
Silfen Skrevet 4. oktober 2002 #11 Skrevet 4. oktober 2002 Sende de tilbake? No way. Er han så dum at han drømmer om noe uoppnåelig og attpåtil sender fra seg dyre gaver, så er det dumt for han. Han må jo vite at det er no chance. Menn er dumme, dette beviser det.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. oktober 2002 #12 Skrevet 4. oktober 2002 Han har annå ikke svar på mailen jeg har sendt om saken. Min forlovede kommer hjem onsdag neste uke så innen da må jeg ha gjort meg opp en mening om saken. Milla
Gjest Hege Skrevet 4. oktober 2002 #13 Skrevet 4. oktober 2002 Etter min mening er det mest ryddig å sende gaven tilbake. Det er slutt mellom dere, du er forlovet med en annen. Det må han bare godta. Tar du imot denne kommer du sikkert til å få flere senere.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. oktober 2002 #14 Skrevet 4. oktober 2002 Nå har jeg fått svar på mailen.... Han skriver at han kun ville kjøpe noe ekstra siden jeg fylte 25 og at han overhodet ikke hadde noen baktanker med det hele. Han skrev også at han ikke ville godta og få gavene i retur. Han ble nok litt småsur men skrev på slutten at vårt vennskap var viktig for han og at jeg gjorde dette til en mye større sak enn nødvendig. Milla
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #15 Skrevet 4. oktober 2002 Har en litt annen vinkling på saken, om vi nå skal diskutere gaver og ekser og slikt...Hadde dere tatt imot en dyr gave, f.eks et smykke, som kjæresten din hadde fått tilbake fra en han tidligere hadde lagt an på? Jeg ville egentlig ikke ha det.men han måtte bare gi meg det. Skjønte vist ikke hvorfor jeg ikke ville ha det...har aldri brukt det, har "rota" det bort..bryr meg ikke om det. Hva synes dere?
Litago Skrevet 4. oktober 2002 #16 Skrevet 4. oktober 2002 Skjønner godt hvordan du har det. Jeg fikk diamant øredobber av en eks en gang. Returnerte dem prompte med et lite kort hvor jeg takket for omtanken, men at jeg ikke syntes at det var riktig at han kjøpte så dyre gaver til meg. Selvsagt ble han sur med en gang, men tror absolutt han skjønte hva jeg mente på sikt. Har ikke angret en dag! Ville aldri gått med øredobbene likevel. Når en eks gir dyre gaver tror jeg alltid det ligger en tanke bak. Min eks. var av den typen som gjerne ville markere at han hadde penger, derfor diamantene. (Menn er rare sånn.) Din eks. er kanskje opprinnelig glad i deg, og viser det ved å gi for dyr gave. Eller kanskje han tror han kan kjøpe deg? Ikke vet jeg. Men jeg vet at når man føler det ukomfortabelt å motta gaven og å fortelle andre hvem man har fått gaven av, da er det noe galt. Det blir riktigst for alle parter å returnere gaven sammen med et hyggelig, men bestemt brev. Lykke til Milla!
ElleVille Skrevet 4. oktober 2002 #17 Skrevet 4. oktober 2002 Ingen tvil, jeg ville ikke tatt imot gaven. Samme hvor mye du samler på CK, og samme hvor godt du liker pashmina - det har heller lite å si. Med mindre dere har et så godt og nært vennskap at det er en naturlig ting å gi/motta - noe det ikke virket som om dere har.
aline Skrevet 7. oktober 2002 #18 Skrevet 7. oktober 2002 Uavhengig av om han er en dust som velger å bruke så masse penger på deg uten å ha sjans på noe "mer, eller om han "ikke vil godta" å få tilbake presangen, det er DU som må gjøre deg opp en mening! FØR kjæresten din kommer hjem! Det er DU som må ta stilling til om du klarer å forklare din nåværende kjæreste på en ordentlig måte at det er det det er, og at du ønsker å beholde det eller sende det tilbake! Velger du å beholde det, så ville jeg vært bra sikker på at kjæresten min ikke hadde reagert negativt på det!! Om du sier at du ønsker å beholde det, eller gir uttrykk for det, han blir lei seg eller sjalu, også bytter du mening.... da vil han ikke bare sitte med en dårlig følelse pga at du tar imot gaver fra en eks som vil ha deg, men i tillegg ha en sur følelse over å ha "tvunget deg" til å levere tilbake noe du ønsket deg! ergo, han blir sittende som drittsekken! Det er verste mulighet! Og den kan komme! Vet du derimot at kjæresten din kommer til åforstå, og synes det er helt greit, så er jo saken bare fryd og gammen! Men du må vite, og velge, hva som er viktigst for DEG! Er nåværende viktigere en daværende og flotte gaver, og du ikke er 100% sikker på hvordan nåværende vil reagere, så ville jeg sendt dem tilbake uansett hva ex hadde "godtatt" eller ei!!!! Men det er meg da...
Gjest indiangranny Skrevet 7. oktober 2002 #19 Skrevet 7. oktober 2002 Hei Milla Det beste er å levere gaven tilbake selv om han sier at han ikke har noe baktanker.Da blir det også en invitasjon til å sende deg flere dyre gaver en måte å prøve å få deg tilbake på... Hvis det hadde vært meg hadde jeg levert gaven tilbake og takket for omtanken.Forklart han i det vide og brede at jeg er opptatt og det nytter ikke å komme hit å fiske. hilsen indianlady
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 7. oktober 2002 #20 Skrevet 7. oktober 2002 Jeg har nå fått garanti for at det ikke ligger noen baktanker med de fine gavene og at det kun var fordi jeg fylte 25 (som jo er ett lite jubileum). Har snakket med forloveden min på telefon og han mente at jeg burde beholde glassene og sjalet fordi han visste at ellers ville jeg sendte han ut for å kjøpe 12 CK glass neste gang han var i USA ;-) han kjenner meg visst bedre enn jeg trodde. Så nå er alt i orden, jeg har pakket ut glassene og sjalet har jeg klippet av lappen på. Milla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå