Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. 

Jeg var til TUL forrige uke pga en magefølelse som sa at noe ikke stemte. Hadde for øvrig symptomene jeg hele tiden har hatt, og ingen blødninger. 

Det ble konkludert med tom fostersekk ( ca 7+4 etter min beregning), og gyn ønsket å følge meg opp med to hcg prøver med 48 t mellomrom. Fikk svar på prøvene i dag via tlf og i følge dem adekvat stigning og siste prøve viste rundt 70 000 i hcg. Nå ønsker de meg inn til ny UL. Gjennom helgen har jeg liksom klart å forsone meg med BO/ tom fostersekk og regnet egentlig med at tlf i dag skulle handle om å starte opp medisinsk abort for å få ut sekken. I stedet får jeg altså ny UL og må vente enda lengre for å få dette overstått. Litt kommunikasjonsvansker da resepsjonisten som kommuniserte svarene ikke snakker så godt norsk, så følte ikke jeg fikk med meg alt. Men husker hun sa noe om at hcg stigningen indikerte en "utvikling", meeeen hcg vil vel uansett stige når man har BO fordi kroppen tror den er gravid fortsatt?  ( dumme meg som ikke spurte videre.. :P )

Skjønner bare ikke helt hva som er grunnlaget for en ny UL så lenge man har sett en tom fostersekk såpass "sent" som i mitt tilfellet? Kan umulig være så mye kortere på vei heller da syklusen er stabil som ei klokke, og jeg testet positivt også 4-5 dager før IKM. Er det noen som har svar på mitt ovenforstående spørsmål, ut fra egne erfaringer mener jeg?  Gjør de dette fordi det fortsatt er et slags håp, eller hva er greia? ... 

Hilsen forvirra meg :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blæremola?

Anonymkode: 95aa3...a10

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som Blærenola. Hadde det helt likt og det var det.

Anonymkode: b36e7...293

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Blæremola?

Anonymkode: 95aa3...a10

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Høres ut som Blærenola. Hadde det helt likt og det var det.

Anonymkode: b36e7...293

Men da hadde vel Gyn kunnet sett noe som lignet det på UL eller og tatt tak i det med en gang? Har lest at man  ser drueklase lignende greier på UL som indikerer blæremola?

AnonymBruker
Skrevet

Opplevde det samme, måtte gjennom to ultralyder med en ukes mellomrom. Den ene på privat TUL og den andre på sykehuset. Dette fordi de ville være heeeelt sikker. De var også to overleger som sjekket på sykehuset. De vil nok ikke risikere å abortere et ønsket foster før de er helt bombesikre. 

Anonymkode: d9a70...fdd

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Opplevde det samme, måtte gjennom to ultralyder med en ukes mellomrom. Den ene på privat TUL og den andre på sykehuset. Dette fordi de ville være heeeelt sikker. De var også to overleger som sjekket på sykehuset. De vil nok ikke risikere å abortere et ønsket foster før de er helt bombesikre. 

Anonymkode: d9a70...fdd

Skjønner. Tok du hcg mellom UL?

Jeg forventet også egentlig å bli henvist videre til sykehuset nå men skal tilbake til den private jeg var hos

Endret av ME97
Skrevet

De gjør to ultralyder nå for å være helt sikre på utfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør være glad de vil dobbeltsjekke, Ønskebarn opplevde noe lignende men ble fortalt etter første ultralyd at det ikke var noe liv og ble sendt hjem med aborttabletter. Magefølelsen hennes var uenig med legen, og hun bestilte ny ultralyd og det viste et bankende hjerte og nå har hun fått det etterlengtede barnet. Det kunne gått galt... 

Anonymkode: d330e...dfb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du bør være glad de vil dobbeltsjekke, Ønskebarn opplevde noe lignende men ble fortalt etter første ultralyd at det ikke var noe liv og ble sendt hjem med aborttabletter. Magefølelsen hennes var uenig med legen, og hun bestilte ny ultralyd og det viste et bankende hjerte og nå har hun fått det etterlengtede barnet. Det kunne gått galt... 

Ja er absolutt takknemlig for det, misforstå meg rett. Er bare så dumt å føle man var klar til å gå videre før et snev av uante forventninger plutselig dukker opp igjen. Vet du hvor langt på vei vedkommende var da det ble sagt at det ikke var liv? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ME97 skrev (6 minutter siden):

Ja er absolutt takknemlig for det, misforstå meg rett. Er bare så dumt å føle man var klar til å gå videre før et snev av uante forventninger plutselig dukker opp igjen. Vet du hvor langt på vei vedkommende var da det ble sagt at det ikke var liv? 

Det var i uke 6, og det er ofte for tidlig til å finne hjertelyd da. Jeg kunne se det 6+2 men vet om flere som ikke har kunnet se dette før etter uke 7. Det er derfor utrolig at en lege sendte aborttabletter piller med hjem uten å dobbeltsjekke! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var i uke 6, og det er ofte for tidlig til å finne hjertelyd da. Jeg kunne se det 6+2 men vet om flere som ikke har kunnet se dette før etter uke 7. Det er derfor utrolig at en lege sendte aborttabletter piller med hjem uten å dobbeltsjekke! 

skjønner, ja viser hvorfor det er viktig med dobbeltsjekk! men mener du i disse tilfellene at utg punktet da var tom fostersekk eller at de såg noe men ikke fant hjertelyd? 

AnonymBruker
Skrevet

I uke 7 så de ikke noe hos meg, bare fostersekken. Fikk beskjed om å komme tilbake 1 uke senere, da de i noen tilfeller ikke ser noe. I uke 8+2 var det ikke noe problem å se en liten med bankene hjerte.

Anonymkode: 2b220...82a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

I uke 7 så de ikke noe hos meg, bare fostersekken. Fikk beskjed om å komme tilbake 1 uke senere, da de i noen tilfeller ikke ser noe. I uke 8+2 var det ikke noe problem å se en liten med bankene hjerte.

wow det er jo helt fantastisk ❤️ Ble du korrigert ift termin og sånn da, altså var du kortere på vei enn du trodde eller var det bare en liten luring som ikke viste seg første gang ? 

AnonymBruker
Skrevet
ME97 skrev (1 time siden):

wow det er jo helt fantastisk ❤️ Ble du korrigert ift termin og sånn da, altså var du kortere på vei enn du trodde eller var det bare en liten luring som ikke viste seg første gang ? 

Det var rett og slett en liten luring som gjemte seg godt.  På ultralyd i uke 13 ble jeg satt fram 4 dager😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det var rett og slett en liten luring som gjemte seg godt.  På ultralyd i uke 13 ble jeg satt fram 4 dager😊

ÅÅ så fantastisk 😄

Skrevet

Helt forferdelig å gå sånn og vente.

Hadde tatt privat ul om jeg kunne om det er mange dager å vente. Ellers er det liksom ikke noe annet å gjøre. Kjenner følelsen av at om i værste fall det ikke er noe nå, og man må avslutte denne runden blir man jo utålmodig etter å komme i gang med ny pp. 

masse masse lykke til!

Skrevet
Misanthropis skrev (2 minutter siden):

Helt forferdelig å gå sånn og vente.

Hadde tatt privat ul om jeg kunne om det er mange dager å vente. Ellers er det liksom ikke noe annet å gjøre. Kjenner følelsen av at om i værste fall det ikke er noe nå, og man må avslutte denne runden blir man jo utålmodig etter å komme i gang med ny pp. 

masse masse lykke til!

Tusentakk! Jaa det er ikke noe særlig. Var så forberedt på at tlf samtalen skulle handle hvordan få dette her ut liksom, men i stedet blir det flere dager på "pinebenken".. Selvfølgelig bra sånnsett at de vil ta en ny sjekk men har jo egentlig 0 tro på at jeg er en av de få som får oppleve et mirakel med det utgangspunktekt

Skrevet
ME97 skrev (14 minutter siden):

Tusentakk! Jaa det er ikke noe særlig. Var så forberedt på at tlf samtalen skulle handle hvordan få dette her ut liksom, men i stedet blir det flere dager på "pinebenken".. Selvfølgelig bra sånnsett at de vil ta en ny sjekk men har jo egentlig 0 tro på at jeg er en av de få som får oppleve et mirakel med det utgangspunktekt

Ja det er helt forferdelig hvor skuffet og sår man kan bli når ting ikke blir som man håper. Selvom man prøver å være realist. 
har vært der, og du kommer deg igjennom det, tilslutt ❤️

Skrevet
Misanthropis skrev (12 minutter siden):

Ja det er helt forferdelig hvor skuffet og sår man kan bli når ting ikke blir som man håper. Selvom man prøver å være realist. 
har vært der, og du kommer deg igjennom det, tilslutt ❤️

Jaa; og jeg følte jeg klarte å bearbeide skuffelsen godt i helgen som var og følte meg mye bedre når søndagen kom, og i påvente av en ny uke «gledet» meg til å få overstått en medisinsk abort... timen min er 14:30 tiden på Fredag, det mest ideelle hadde vært å bare blitt sendt rett til poliklinikk og startet abort men vetikke om det er mulig på ettermiddagen sånn før helgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...