Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å komme inn på høyere utdanning med realkompentanse med å ha jobbet frivillig, som f.eks. gjennom frivillig arbeid siden dette og kan dokumenteres?

Jeg sliter med å få jobb og har slitt med det i over 10 år. Ingen som vil ansette meg. Jeg har heller ikke generell studiekompentanse siden jeg strøk i et fag, men det virker ikke som skolen her vil jeg skal ta eksamen fordi de ikke liker meg som person og ønsker ikke se meg.

Anonymkode: 1059e...74f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det mulig å komme inn på høyere utdanning med realkompentanse med å ha jobbet frivillig, som f.eks. gjennom frivillig arbeid siden dette og kan dokumenteres?

Jeg sliter med å få jobb og har slitt med det i over 10 år. Ingen som vil ansette meg. Jeg har heller ikke generell studiekompentanse siden jeg strøk i et fag, men det virker ikke som skolen her vil jeg skal ta eksamen fordi de ikke liker meg som person og ønsker ikke se meg.

Anonymkode: 1059e...74f

dette høres helt absurd ut. at skolen "ikke liker" er  utsagn som ofte slår tilbake på den som ytrer dem, på en lite flatterende måte.

hvorvidt frivillig teller må du snakke med lånekassen om.

Anonymkode: cb3bf...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt. Realkompetanse vurderes konkret av det enkelte studiestedet, så også vanskelig å få et forhåndssvar på. 

"Skolen ønsker ikke se deg?" Det høres jo passe paranoid ut. Du trenger ellers ikke en skoles hjelp for å ta en privatisteksamen. 

Anonymkode: 195d3...77a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...