Gå til innhold

Hvor mange timer bør jeg skrive på arbeidsdager hvor jeg har reist for å jobbe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg driver et enkeltpersonsforetak og har kontrakt med en aktør. Tidligere denne måneden så reiste jeg bort med denne aktøren for å jobbe i fire dager. Nå er jeg litt usikker på hvor mange timer jeg bør føre for disse dagene.  Jeg var tilgjengelig døgnet rundt, men aktive arbeidstimer var jo ikke alle våkne timer. Hva er vanlig å skrive på slike dager?

Jeg har en avtale med denne aktøren om at jeg skal jobbe tilsvarende 100% denne måneden, og jeg forventer ikke å gå over så sånn summa summarium betyr det lite for aktøren, men for min del er det ganske avgjørende ettersom det bestemmer hvor mange timer jeg skal jobbe resten av måneden.  

Anonymkode: 8dc66...671

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du få med i avtalen mellom dere.

Dersom dere ikke har snakket om dette overhode enda så er det på tide å ta det opp nå. Om du er avhengig av de så forteller hva du har tenkt å fakturere de og spør om de om dette er i tråd med deres forventninger. Er du ikke avhengig av de så hadde jeg fakturert de og tatt diskusjonen etterpå.

Hadde jeg skrevet fakturaen så hadde jeg fakturert de for tilsvarende antall timer jeg ikke kunne fakturert noen andre + diett + reisekostnader og utgifter.

Skrevet

Dette må du jo sørge for å få inn i avtalen når du er næringsdrivende - det er ditt ansvar. Når det ikke er gjort, ville jeg sett det naturlig å ta utgangspunkt i det som gjelder for de fleste arbeidstakere - du teller timer for selve reisen samt for aktiv arbeidstid i tillegg, men minst normalarbeidsdag (7,5 timer?) hver dag. Om middag etc skal faktureres for er gjerne en egen vurdering, men da bør det i alle fall være en del av opplegget og obligatorisk for din del, dersom du skal fakturere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...