AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Del Skrevet 26. juli 2021 Har et par sko som bare blir stående, for de er for skitne/lukter til at jeg klarer vaske de for hånd (har prøvd). Husker en gang jeg puttet sko i vaske maskinen, og da røk den... Så hvordan vasker man sko? Typ joggesko Synd om de havner i søpla, for de er jo ikke ødelagt eller slitt. Og jeg har ikke råd til å sende de på rens, må jo være noe man kan gjøre? Anonymkode: dd16a...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eveline Skrevet 26. juli 2021 #2 Del Skrevet 26. juli 2021 Jeg vasker joggesko på det laveste graden på vaskemaskina. Tror det er 30 grader. Og ikke tørketrommel etterpå.🙂 De blir nesten som nye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #3 Del Skrevet 26. juli 2021 Har en super blanding som fungerer kjempebra. Vasket mine møkkete hvite hoka-sko i dag faktisk, og de ser nesten nye ut igjen 😊 Blandingsforhold: 1 liter vann 1 dl klorin Noen dråper zalo Ha alt i en balje. Jeg måtte bruke 4 liter vann og 4 dl klorin for å få nok væske. Skyll av skoen i dusjen først (for å skylle av all møkka du får av), ha så skoene oppi balja slik at de er dekket av vann/klorin. Jeg måtte legge en flaske vaskemiddel oppå slik at skoene ikke fløt til toppen. La de ligge i 20 minutter. Bruk så en grov børste (f.eks. neglebørste) og børst over hele skoen for å fjerne møkk. Går lekende lett. La så skoene ligge i vannet 10 minutter til. Skyll så GODT av i dusjen. La lufttørke : ) Ps: ikke tørk i sola da det kan gulne eller fjerne fargen på skoene. Anonymkode: c514a...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 26. juli 2021 #4 Del Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en super blanding som fungerer kjempebra. Vasket mine møkkete hvite hoka-sko i dag faktisk, og de ser nesten nye ut igjen 😊 Blandingsforhold: 1 liter vann 1 dl klorin Noen dråper zalo Ha alt i en balje. Jeg måtte bruke 4 liter vann og 4 dl klorin for å få nok væske. Skyll av skoen i dusjen først (for å skylle av all møkka du får av), ha så skoene oppi balja slik at de er dekket av vann/klorin. Jeg måtte legge en flaske vaskemiddel oppå slik at skoene ikke fløt til toppen. La de ligge i 20 minutter. Bruk så en grov børste (f.eks. neglebørste) og børst over hele skoen for å fjerne møkk. Går lekende lett. La så skoene ligge i vannet 10 minutter til. Skyll så GODT av i dusjen. La lufttørke : ) Ps: ikke tørk i sola da det kan gulne eller fjerne fargen på skoene. Anonymkode: c514a...8e4 Dette fungerer kun på hvite sko da, litt viktig å understreke😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #5 Del Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har en super blanding som fungerer kjempebra. Vasket mine møkkete hvite hoka-sko i dag faktisk, og de ser nesten nye ut igjen 😊 Blandingsforhold: 1 liter vann 1 dl klorin Noen dråper zalo Ha alt i en balje. Jeg måtte bruke 4 liter vann og 4 dl klorin for å få nok væske. Skyll av skoen i dusjen først (for å skylle av all møkka du får av), ha så skoene oppi balja slik at de er dekket av vann/klorin. Jeg måtte legge en flaske vaskemiddel oppå slik at skoene ikke fløt til toppen. La de ligge i 20 minutter. Bruk så en grov børste (f.eks. neglebørste) og børst over hele skoen for å fjerne møkk. Går lekende lett. La så skoene ligge i vannet 10 minutter til. Skyll så GODT av i dusjen. La lufttørke : ) Ps: ikke tørk i sola da det kan gulne eller fjerne fargen på skoene. Anonymkode: c514a...8e4 Bruker du klorin på sko som ikke er hvite også? Vil det ta fargen? Anonymkode: 75fe1...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matas Skrevet 26. juli 2021 #6 Del Skrevet 26. juli 2021 Jeg har alltid vasket joggesko i vaskemaskinen på 30 grader på lav sentrifuge. Ellers vasker jeg Toms i bøtte med litt vaskemiddel og varmt vann, det fungerer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #7 Del Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bruker du klorin på sko som ikke er hvite også? Vil det ta fargen? Anonymkode: 75fe1...c1b Har ikke prøvd på annet enn dette hvite paret selv, men fått oppskriften fra en gruppe på Facebook med vasketips. Hun som la ut oppskriften sier den IKKE tar farge (til tross for at det er klor) og at hun har brukt blandingen i over 10 år med vellykket resultat. Tenker det uansett er verdt et forsøk hvis skoene er uten håp ellers Anonymkode: c514a...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå