Gå til innhold

Fargevalg på bil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NRK skriver om at flere velger mer farge på bilen, men variasjonene er jo helt marginale:

• Grå - 26941 - opp 0,55 %
  • Svart - 20648 - opp 1,25 %
  • Hvit - 14704 - ned 2,40 %
  • Blå - 11997 - opp 0,70 %
  • Rød - 7342 - opp 0,75 %
  • Sølv - 5441 - ned 0,70 %
  • Grønn - 1287 - opp 0,60 %
  • Brun - 808 - ned 0,36 %
  • Gul - 763 - opp 0,40 %
  • Oransje - 677 - uendret
  • Beige - 74 - ned 0,18 %
  • Gull - 58 - opp 0,04 %
  • Fiolett - 46 - ned 0,08 %
  • Turkis - 31 - stor variasjon - 606 i fjor!
  • Rosa - 2 - selges 1-3 i året, hele 209 i 2012

Jeg er helt enig i at kjedelige farger er kjedelige 🤪 og vi har en rød, en brun og en svart bil. Hvordan er det med dere?

Anonymkode: 684e0...2b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en orange og en brun bil, det er fordi de var blant de billigste på finn.no da vi kjøpte de. Fargerike biler er ikke spesielt lettsolgte på bruktmarkedet

Jeg liker å kjøre bil som ikke er en sort eller grå stasjonsvogn. Opplever ofte at det kun er grå eller sorte biler på ferga, da drar samboeren min samme vitsen hver gang om at Gud skjenket bilen til den norske mann så lenge han valgte grå farge.

Anonymkode: bba25...d80

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fargerike biler er ikke spesielt lettsolgte på bruktmarkedet.

Anonymkode: bba25...d80

Hvis du leser artikkelen, så ser du at biler med farger selges raskere, siden det er færre av dem og de skiller seg ut i bruktmarkedet.

Vi har for øvrig en mørkegrå og en knallrød.

Anonymkode: ffb42...0d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har grønn bil. Det er tilfeldig da prisen på den var god i forhold til kilometerstand + at bilen er gammel. Ville uansett valgt en bil med "gøyere" farge enn grå, hvit og sort. 

Anonymkode: 4e94e...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en hvit elbil. Hvit fordi støv synes ikke like mye som på en svart bil, men det finnes selvfølgelig andre farger som er bedre til å skjule støv som f.eks. grå. Hvit fordi evt. riper synes ikke like mye som på andre farger. Hvit fordi den ikke blir like varm om sommeren som andre farger, spesielt svart, det gjør at bilen bruker mindre strøm til å kjøle ned bilen. Hvit fordi det er bedre for batteriet om den er tom for strøm og står i sola. Hvit fordi bilen synes/oppfattes utad som større enn den faktisk er. 

Anonymkode: e442c...c75

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

en svart bil, og en grå elbil. 🙈 Vi er de kjedelige folka. Mannen snakket lenge om å ønske seg en blå bil, men når det kom til slutt, så var ikke den blåe fargen helt  riktig, og han safet.

Anonymkode: d7a3b...88b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en hvit (elbil) og en grå (hybrid). 

Dessuten har vi en beige veteran. 

Anonymkode: 706a3...bd1

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg har svart bil, og det er helt tilfeldig. 

Skrevet

Har blå bil og angrer ikke på det. Men det jeg ikke ante, var at spreke farger koster mer enn de kjedelige på nybil 😊 Kanskje det er litt av årsaken til mange hvite, grå og sorte biler? 

• Liker 1
Skrevet

Vi som følte oss så originale når vi valgte koksgrå bil i stede for svart som vi alltid har hatt 😂

Anonymkode: fa391...2c5

Skrevet

Vi har knallrød bil 🙂 

Skrevet (endret)

Jeg vil helst ha en rød, blå eller grønn bil. Jeg har sort nå, fordi det var det var den beste totalpakken av bilene jeg så på da jeg kjøpte den. Og bilen jeg har hadde strengt tatt ikke kledd en av de fargene like godt som den kler sort.

Endret av Cole
Skrevet

Grå, kjøpte første og beste bilen vi fant så fargen hadde ikke noe betydning for oss. Trengte sårt bil 😂

Skrevet

Jeg har en svart bil. 

Dersom jeg skulle valgt en annen farge hadde bilen blitt dyrere. Hadde valgt en blå bil dersom prisen hadde vært lik. 

"Standardfargene" uten ekstra omkostninger var svart eller hvit. 

Anonymkode: 1a45d...8d2

Skrevet

Vi har svart bil, fordi vi kjøpte brukt, og det var den mest populære fargen på den årsmodellen vi ønsket oss.

Egentlig har jeg lyst på en fin farge, og dersom vi en gang skal omlakkere håper jeg det er mulig. Limegrønn, turkis eller lavendel hadde vært fint.

Svart er en veldig upraktisk farge. Støv synes umiddelbart. Det blir varmt når sola skinner. Det er så mange andre helt like biler, så det er vanskelig å finne den på en parkeringsplass eller når en av oss venter på den andre.

Anonymkode: 8c5a0...517

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.8.2021 den 14.33):

Vi har svart bil, fordi vi kjøpte brukt, og det var den mest populære fargen på den årsmodellen vi ønsket oss.

Egentlig har jeg lyst på en fin farge, og dersom vi en gang skal omlakkere håper jeg det er mulig. Limegrønn, turkis eller lavendel hadde vært fint.

Svart er en veldig upraktisk farge. Støv synes umiddelbart. Det blir varmt når sola skinner. Det er så mange andre helt like biler, så det er vanskelig å finne den på en parkeringsplass eller når en av oss venter på den andre.

Anonymkode: 8c5a0...517

Omlakkere? Har du seriøst ikke hørt om foliering? Ingen som omlakkerer biler i 2021 med mindre det er snakk om veteraner.

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg foretrekker anonyme farger. Grå eller koksgrå er perfekt for meg. For meg er det viktigst at bilen er praktisk og anvendelig, og at den har sterk motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...