Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og overraskende nok er det litt vondt å tenke på. 
Han reiste raskt og plutselig hjem til hjemlandet sitt. Det var et raskt, men smertefullt brudd. Vi hadde kun vært gift i fire måneder. Han reiste i januar. Tilfeldigvis fikk jeg høre av datteren min (hun har kontakt med datteren hans) at han hadde fått seg ny kjæreste hjemme i Frankrike. 

Forventet? Tja, kanskje.. allikevel litt vondt. Måtte bare få skrevet det ned et sted. 

Anonymkode: cae95...3d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dere fortsatt gift??

Anonymkode: 1e133...f02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke forventet noe mer av en franskmann…

Anonymkode: 15f53...3d3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Stusser litt over at du skriver «mannen min»… Er dere separert eller fortsatt gift?

Anonymkode: 71bf9...fd9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Er giftermålet med deg noe han har kokt sammen i planen om å få oppholdstillatelse i Norge? Eller har han reist tilbake til landet sitt for godt og skrinlagt planene om å bo i Norge?

Anonymkode: dd127...374

• Liker 5
Skrevet

Hvilken del av verden er han fra?

AnonymBruker
Skrevet

Skal dere ta ut separasjon?

Anonymkode: 79800...65f

AnonymBruker
Skrevet

Vi er fremdeles gift. 
nei, det var nok ikke noe ønske om oppholdstillatelse. Han har reist tilbake til Frankrike og blir tydeligvis der. 

AnonymBruker
Skrevet
Tipponull skrev (2 timer siden):

Hvilken del av verden er han fra?

Han er fransk. Hvit franskmann (skriver det siden det er mange «utenlandske» «franskmenn» 

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du med ekteskapet, da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er giftermålet med deg noe han har kokt sammen i planen om å få oppholdstillatelse i Norge? Eller har han reist tilbake til landet sitt for godt og skrinlagt planene om å bo i Norge?

Anonymkode: dd127...374

Franskmenn får automatisk oppholdstillatelse i Norge gjennom EØS avtalen…

Anonymkode: 40913...ea1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva vil du med ekteskapet, da? 

Nei, jeg anså det som over. Selv om ingen av oss har tatt ut separasjon. Jeg har ikke snakket med han siden han reiste i januar. Han har slettet Facebook, byttet nummer osv. det er som at han ikke eksisterer mer. 

Og ja, jeg fikk en nydelig baby i begynnelsen av juli, som er hans. Ikke planlagt, men han ønsket barnet veldig. Vi var jo gift, så jeg tenkte det var greit å beholde. Han visste når jeg hadde termin. Har ikke hørt et ord.. og nå har han ny dame. Jaja… har lært at man ikke kan forvente så mye av andre mennesker. 

Skrevet

Herregud, for en drittsekk. Klem til deg og den nyfødte, TS 💕

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
citysaint skrev (25 minutter siden):

Herregud, for en drittsekk. Klem til deg og den nyfødte, TS 💕

Tusen takk ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig kjernekar der altså... Håper at det går bra med deg og den lille!

Siden det allerede er et halvt år siden han reiste så er det kanskje ikke noe poeng å søke separasjon nå, du kan uansett søke skilsmisse to år etter at han flyttet. 

Anonymkode: 54a0b...9a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig av en ektemann å ikke unne selv et brudd en verdig avslutning. 

Trøst deg med at du slipper å se han i det daglige :klaske: Håper han får Eiffeltårnet i huet en dag.. :daane:

Anonymkode: 43c79...ca1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg anså det som over. Selv om ingen av oss har tatt ut separasjon. Jeg har ikke snakket med han siden han reiste i januar. Han har slettet Facebook, byttet nummer osv. det er som at han ikke eksisterer mer. 

Og ja, jeg fikk en nydelig baby i begynnelsen av juli, som er hans. Ikke planlagt, men han ønsket barnet veldig. 

Å, da skjønner jeg at du venta med å ta ut separasjon. Så barnet ble født innen ekteskapet.

Du kan ta ut separasjon selv om han er forsvunnet. Seperasjonen vil tinglyses i Norge og i utlandet hvis mulig. Myndighetene i Frankrike kan finne ham selv om han gjemmer seg for deg, og separasjonen er gyldig også der. 

Som hans ektefelle risikerer du å stifte for hans gjeld, så du må ta ut separasjon for å skille ditt bo fra hans. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Forferdelig av en ektemann å ikke unne selv et brudd en verdig avslutning. 

Trøst deg med at du slipper å se han i det daglige :klaske: Håper han får Eiffeltårnet i huet en dag.. :daane:

Anonymkode: 43c79...ca1

Takk for at du fikk meg til å le 😅❤️

AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (5 minutter siden):

Å, da skjønner jeg at du venta med å ta ut separasjon. Så barnet ble født innen ekteskapet.

Du kan ta ut separasjon selv om han er forsvunnet. Seperasjonen vil tinglyses i Norge og i utlandet hvis mulig. Myndighetene i Frankrike kan finne ham selv om han gjemmer seg for deg, og separasjonen er gyldig også der. 

Som hans ektefelle risikerer du å stifte for hans gjeld, så du må ta ut separasjon for å skille ditt bo fra hans. 

Ja, det er nok det smarteste nå. Jeg hadde et håp om at han skulle komme tilbake, men etter seks måneder med null livstegn og ny dame på han, så skjer nok ikke det. 

• Liker 1
Skrevet

Som andre sier her: ta ut separasjon med en gang. Pass på at du får det fulle foreldreansvaret for datteren din så du ikke ender opå med å slite med det i framtiden.

Masse lykke til ❤️

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...