Gå til innhold

Smokk nyfødt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en baby på tre uker og tenkte kanskje å introdusere hun for smokk snart. Stemmer det at nye smokker må koke i vannbad i 5 min før bruk? Må smokken steriliseres hver dag? 

Anonymkode: 283d4...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det varierer fra smokk til smokk, men helt vanlige smokker fra matbutikken bør kokes 5 min, ja. Man bør koke de oftere når babyen er nyfødt, siden den da tåler mindre bakterier. Jeg tror man bør koke hver dag for en nyfødt, men vi gjorde ikke det, og babyen ble ikke syk. Smokker i naturgummi skal ikke kokes i det hele tatt, bare helles kokende vann over.

Anonymkode: 40625...53b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Les på pakken, det står som oftest hvordan man skal gjøre det. Frem til 3mnd så brukte vi hver smokk kanskje en halv dag eller frem til den var kontaminert (falt på gulvet, tantebarnet på 3 år kladdet på den, etc.). 

Anonymkode: 25c3f...515

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi koker smokk en gang til dagen, og før bruk så klart, og skyller i kaldt vann hvis den mistes på gulvet :)

VI bare koker sammen med brystskjold og pumpeutstyr, har en kjele stående klart. Men mange smokker selges i en liten boks som man kan fylle med vann og koke i mikrobølgeovn :)

Anonymkode: a3838...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg koker ikke smokker så ofte, hver 3-4 dag kanskje, men har flere smokker så bruker 1 kanskje 1,5 dag før den byttes i ny.. Min yngste er nå 3 mnd, og har også en bror på 3 år som stadig er borte og koser og susser osv, jeg tror unger har godt av litt bakterier. Blir fryktelig sart om alt skal steriliseres hele tiden.. Flasker som skal ha melk koker jeg jo (får mme et par ganger i uka) . Men jeg bruker jo ikke antibac på puppen før hver amming heller liksom. Begrensa hvor møkkete de er, men de er jo ikke 100% ren ved en hver tid. Vasker ikke tepper eller dyner, kosedyr på 60 grader hver dag. Eller alt annet han kan finne på å putte i munnen. Eller ta på først og så putte i munnen. 

Anonymkode: 95f3e...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...