Anjoblue Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Tidligere i vår kjøpte jeg en fin sukulent. Har fulgt tips i forhold til vanning. Latt den tørke opp imellom og gitt den en skikkelig gjennomfukting av jorden mår den har fått vann. Passet på at den ikke står i vann og har god drenering. Den var flat, rund og kompakt i bladene. Nå har den begynt å vokse i høyden og bøye seg til en side. Noen som vet hvorfor dette har skjedd? Og hvordan jeg kan forhindre dette med fremtidige planter?
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. juli 2021 #2 Skrevet 27. juli 2021 Planter snur seg etter lyset. Det kan du forhindre ved å snu planten når du ser at den bøyer seg til en side/strekker seg etter lyset. Bare snu den av og til. Og så husk å blåse litt i planten, ikke "overstelle" den. Kan du poste bilde? Da er det lettere å se om det eventuelt er noe galt.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Får den nok sol? Sukkulenter vokser naturlig i varmt klima med mye sol. Får den ikke sol, vil den strekke seg og bli lang. Jeg har mine fire sukkulenter i et vindu som får direkte sol det meste av dagen (men bor i Norge, så det er ikke alltid fint vær) og de trives veldig godt. Anonymkode: d49bc...c82 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå