Gå til innhold

Max-way eller minikid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi trenger en bakovervendt stol som varer til barnet er 4-5 år. Har høye barn med lang rygg. Hvilken stol anbefaler du? :)

Må å passe i en Nissan Leaf av nyere modell, og det fint om det er plass til flere mennesker i bilen også. 

Står i utgangspunktet mellom Britax Max-way og Axkid Minikid, eventuelt Max-way plus og Axkid Minikid 2. Hva ville du valgt? 

Takk for svar! 

Anonymkode: be379...580

Skrevet

Vi kjøpte MaxWay Plus, men var ikke fornøyd med den. Syntes beltene satt veldig dårlig over skuldrene. Har dessverre ikke prøvd Axkid, så kan ikke sammenligne. Sikkert lurt å prøve ut i butikk om dere har mulighet.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Rosa Dartle said:

Vi kjøpte MaxWay Plus, men var ikke fornøyd med den. Syntes beltene satt veldig dårlig over skuldrene. Har dessverre ikke prøvd Axkid, så kan ikke sammenligne. Sikkert lurt å prøve ut i butikk om dere har mulighet.

Takk for svar :)

Vi har vært i butikk og sett på de og fått hjelp (trassig treåring nekter å sitte i, hehe), men ble ikke så mye klokere, de virker bra begge to, så spør derfor om erfaringer ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har axkid minikid 2. Ville ikke gått for den igjen, vi vurderer å kjøpe maxway plus. Ville ikke brukt penga på axkid minikid 2, den varer kortere enn både minikid 1 og maxwayplus pga nakkestøtta. Max way plus er en av de mest universale stolene, vi har vært veldig fornøyd når vi har fått prøve mwp hos ei venninne

Anonymkode: 11c52...433

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Axkid Minikid 2 varer neppe til 5 år. Gå for 1 i så fall. 

Jeg har Max Way Plus og er veldig fornøyd. Det er en lett stol (7kg), så hvis den skal flyttes noe mellom biler så er den kjempekjekk. Greit med to sett forankringsseler da, de er litt herkete å flytte på. 

Minikid tar litt mer plass, men til fordel så har den selvstrammende forankringsseler som gjør det hele litt enklere. Det er likevel ikke store forskjellen på monteringen, setebelte må jo også strammes så man må litt frem og tilbake uansett... 

Anonymkode: f1cad...95d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og ja, Max Way Plus er nesten garantert til å passe bilen din, det er den mest allsidige stolen av de alle 🙂

Anonymkode: f1cad...95d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med Max Way Plus. Tar forholdsvis liten plass i bilen, og barnet har god plass. 

Anonymkode: 0d812...9bc

AnonymBruker
Skrevet

Britax hiway II tar aller minst plass. Det er forgjengeren til Max way men er en veldig god stol som varer lenge og tar mindre plass enn Max way

Anonymkode: cac2d...6d8

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som at max-way plus er populær og at jeg bør styre unna Minikid 2 ihvertfall :) Takk for alle erfaringer!

Pøs gjerne på med fler erfaringer hvis noen har innspill :)

Skrevet

Til gutter er jeg mest fornøyd med Max way plus, da Minikid er smal og skrittstroppen har blitt et problem for alle jeg kjenner med gutter. Den er også lenger i ryggen enn Minikid. Har hatt begge to i Nissan leaf, men syns Max way plus tar minst plass.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har minikid, og er veldig fornøyd. Eneste ulempen for vår del er at det tar litt stor plass. Med en mann på 2 meter så må førersetet kunne settes max bak og da er det ikke mange seter som er små nok i baksetet... nå skal vi ha nytt sete til lillesøster (storebror bruker fortsatt sitt i noen år til), og vi har lyst på minikid, men må først se om det finnes noen seter som tar mindre plass

Anonymkode: 39a62...7fb

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Max Way plus både i Leaf og en større SUV, den passer supert i begge bilene og min lange snart 4-åring har goood plass enda. 

Anonymkode: 802a2...61f

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Max way plus i vår leaf 2018. Funker knallbra 🙂 har prøvd minikid 2 også, den passer men tar mye plass i en såpass liten bil. Ikke plass til mannen foran da 😅

Anonymkode: a81db...b9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...