Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen har en hund som står ute å bjeffer på alt og alle. Det er folk, dyr, biler....ja, faktisk alt.

Det går i ett fra morgen til sene kveld (les; midnatt). Har gitt vennlig beskjed 3 ganger, at jeg synes det blir litt voldsomt.

Skjer lite og ingenting. Hunden får ikke daglig mosjon, kun lufting i egen gård. Det eneste naboen gjør er å si "hysj". 

Vi bor tett, så hensynet går selvfølgelig begge veier.

Men, når jeg blir bjeffet på i mitt eget gårdsrom og eierne bare står å se på, blir jeg litt forbanna.

Hva kan jeg gjøre som neste steg? Tydelig at det ikke nyttet å gi så mye beskjed.

Takker for råd å tips.

Anonymkode: bf224...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt mattilsynet. Hunden blir ikke tatt vare på, så da er mattilsynet evt dyrepoliti hvis det finnes der du bor rett instans. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Annmeld til mattilsynet.

Anonymkode: 7869d...549

Skrevet (endret)

Dokumenter situasjonen. Deretter leverer du inn en anmeldelse til politiet. Legg ved Grannelova paragraf 2 som grunnlag for anmeldelsen. 

Ser andre nevner mattilsynet. Så lenge hunden får mat, ly, tilgang til vann og lang nok line eller luftegård, er naboen innenfor loven. Det eneste mattilsynet kan gjøre i ditt tilfelle, er å gi naboen din gode råd om dyreholdet. 

Støy

Endret av Troyamin
Glemte å legge inn link nr 2.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (5 timer siden):

Dokumenter situasjonen. Deretter leverer du inn en anmeldelse til politiet. Legg ved Grannelova paragraf 2 som grunnlag for anmeldelsen. 

Ser andre nevner mattilsynet. Så lenge hunden får mat, ly, tilgang til vann og lang nok line eller luftegård, er naboen innenfor loven. Det eneste mattilsynet kan gjøre i ditt tilfelle, er å gi naboen din gode råd om dyreholdet. 

Støy

Takk for råd. Litt vanskelig å dokumentere lyd/bildeopptak, da vil bor med fullt innsyn til hverandre. Men, jeg skal absolutt prøve 👍 Ts.

Anonymkode: bf224...e11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...