AnonymBruker Skrevet 26. juli 2021 #1 Skrevet 26. juli 2021 Naboen har en hund som står ute å bjeffer på alt og alle. Det er folk, dyr, biler....ja, faktisk alt. Det går i ett fra morgen til sene kveld (les; midnatt). Har gitt vennlig beskjed 3 ganger, at jeg synes det blir litt voldsomt. Skjer lite og ingenting. Hunden får ikke daglig mosjon, kun lufting i egen gård. Det eneste naboen gjør er å si "hysj". Vi bor tett, så hensynet går selvfølgelig begge veier. Men, når jeg blir bjeffet på i mitt eget gårdsrom og eierne bare står å se på, blir jeg litt forbanna. Hva kan jeg gjøre som neste steg? Tydelig at det ikke nyttet å gi så mye beskjed. Takker for råd å tips. Anonymkode: bf224...e11
Gliffy Skrevet 26. juli 2021 #2 Skrevet 26. juli 2021 Kontakt mattilsynet. Hunden blir ikke tatt vare på, så da er mattilsynet evt dyrepoliti hvis det finnes der du bor rett instans. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #3 Skrevet 27. juli 2021 Annmeld til mattilsynet. Anonymkode: 7869d...549
Troyamin Skrevet 27. juli 2021 #4 Skrevet 27. juli 2021 (endret) Dokumenter situasjonen. Deretter leverer du inn en anmeldelse til politiet. Legg ved Grannelova paragraf 2 som grunnlag for anmeldelsen. Ser andre nevner mattilsynet. Så lenge hunden får mat, ly, tilgang til vann og lang nok line eller luftegård, er naboen innenfor loven. Det eneste mattilsynet kan gjøre i ditt tilfelle, er å gi naboen din gode råd om dyreholdet. Støy Endret 27. juli 2021 av Troyamin Glemte å legge inn link nr 2. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Troyamin skrev (5 timer siden): Dokumenter situasjonen. Deretter leverer du inn en anmeldelse til politiet. Legg ved Grannelova paragraf 2 som grunnlag for anmeldelsen. Ser andre nevner mattilsynet. Så lenge hunden får mat, ly, tilgang til vann og lang nok line eller luftegård, er naboen innenfor loven. Det eneste mattilsynet kan gjøre i ditt tilfelle, er å gi naboen din gode råd om dyreholdet. Støy Takk for råd. Litt vanskelig å dokumentere lyd/bildeopptak, da vil bor med fullt innsyn til hverandre. Men, jeg skal absolutt prøve 👍 Ts. Anonymkode: bf224...e11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå