Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dere som har guttebabyer med masse hår, klipper dere håret selv eller drar dere til frisør? Min baby er 4,5 mnd og håret er allerede 10 cm langt. Hva gjør dere? 

Det er helt greit foreløpig fordi det står rett opp, men når det blir såpass langt at det kommer i ansiktet må jeg gjøre noe med det, og vil jo at han skal ha en søt sveis 😊 kommer ikke til å sette det i strikk eller spenner. Det er kun aktuelt å få det kortere på et vis. 

Anonymkode: ca06a...b37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klipper selv.

Anonymkode: 83913...8dc

• Liker 1
Skrevet

Bruker klippemaskinen samtidig som jeg må redusere måne kontrasten 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klipper selv.

Anonymkode: 83913...8dc

Ok, er det egenlært eller er du frisør? Gjør du det på en spesiell måte? Bruker du saks? 

Enterprises skrev (2 minutter siden):

Bruker klippemaskinen samtidig som jeg må redusere måne kontrasten 

Blir det fint når du bruker maskin? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ok, er det egenlært eller er du frisør? Gjør du det på en spesiell måte? Bruker du saks? 

Blir det fint når du bruker maskin? 

Ja det vil jeg si. Eller ikke fint. De blir tøffe og ser litt eldre ut. Har 2små. Jeg skinner med selv og gir de 5-8mm

AnonymBruker
Skrevet
Enterprises skrev (4 minutter siden):

Ja det vil jeg si. Eller ikke fint. De blir tøffe og ser litt eldre ut. Har 2små. Jeg skinner med selv og gir de 5-8mm

Synes det kan være fint på eldre gutter og lage fade frisyre😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes maskinklipp ser skikkelig fælt ut. Litt sånn bølleguttete. Ville tatt han med til frisør og jobbet mot en frisyre.  

Anonymkode: 718ad...18c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Første hårklipp da baby var 4 mnd, gjort av en frisør i familien som gjorde det hjemme hos oss.

Anonymkode: daaeb...9c2

Skrevet

Har klippet selv fra han var liten og nå er han 10, man lærer fort, kjøpte frisørsaks på ebay.  Alltid fått mye skryt for håret og spørsmål om hvor vi går for å klippe. :jepp:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes maskinklipp ser skikkelig fælt ut. Litt sånn bølleguttete. Ville tatt han med til frisør og jobbet mot en frisyre.  

Anonymkode: 718ad...18c

Synes ikke maskinklipp er noe fint på småbarn jeg heller. Blir det for kort, er det ikke noe fint. En ting er kort babyhår, en annen ting er det som blir gjort for kort med vilje 😅

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Første hårklipp da baby var 4 mnd, gjort av en frisør i familien som gjorde det hjemme hos oss.

Anonymkode: daaeb...9c2

Hvordan gikk det? Tenker han sitter jo ikke heelt stille, så om det blir skjevt... Vet du om frisører tar imot så små barn i butikk? 

FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Har klippet selv fra han var liten og nå er han 10, man lærer fort, kjøpte frisørsaks på ebay.  Alltid fått mye skryt for håret og spørsmål om hvor vi går for å klippe. :jepp:

Er det noe spesiell metode du bruker? Vurderer å lære fra YouTube 😅er bare redd det skal se skikkelig rart ut. 

Nå er det litt ujevnt fordi han er litt skalla bak, så kommer bare til å klippe litt uansett og vente til alt vokser ut, før jeg sikter mot en frisyre 😊

Skrevet

Bolleklipp i vår familie på 3. Generasjonen nå. 

Enkelt.

Greit.

Tidløst.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke maskinklipp er noe fint på småbarn jeg heller. Blir det for kort, er det ikke noe fint. En ting er kort babyhår, en annen ting er det som blir gjort for kort med vilje 😅

Hvordan gikk det? Tenker han sitter jo ikke heelt stille, så om det blir skjevt... Vet du om frisører tar imot så små barn i butikk? 

Er det noe spesiell metode du bruker? Vurderer å lære fra YouTube 😅er bare redd det skal se skikkelig rart ut. 

Nå er det litt ujevnt fordi han er litt skalla bak, så kommer bare til å klippe litt uansett og vente til alt vokser ut, før jeg sikter mot en frisyre 😊

Jeg har bare klippet, i starten så var det fordi det vokste så raskt ikke fordi han hadde så enormt med hår, men det gikk jo i øynene på han. Så ballet det bare på seg, er jo bare å prøve seg fram er ikke krise om det ikke blir perfekt heller når det vokser så raskt. Var egentlig lettere å klippe når han var baby enn når han var 1 år og 2 for da ble han utålmodig når jeg skulle ha det jevnt. Men fantorangen på ipad og tv fikset det... 😄 

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Jeg har bare klippet, i starten så var det fordi det vokste så raskt ikke fordi han hadde så enormt med hår, men det gikk jo i øynene på han. Så ballet det bare på seg, er jo bare å prøve seg fram er ikke krise om det ikke blir perfekt heller når det vokser så raskt. Var egentlig lettere å klippe når han var baby enn når han var 1 år og 2 for da ble han utålmodig når jeg skulle ha det jevnt. Men fantorangen på ipad og tv fikset det... 😄 

Ah perfekt, da får jeg prøve etterhvert 😊 han får sitte i fanget til pappaen sin, så blir det bra 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, dere som har guttebabyer med masse hår, klipper dere håret selv eller drar dere til frisør? Min baby er 4,5 mnd og håret er allerede 10 cm langt. Hva gjør dere? 

Det er helt greit foreløpig fordi det står rett opp, men når det blir såpass langt at det kommer i ansiktet må jeg gjøre noe med det, og vil jo at han skal ha en søt sveis 😊 kommer ikke til å sette det i strikk eller spenner. Det er kun aktuelt å få det kortere på et vis. 

Mannen klipper med hårklippemaskin med beskyttelse mot å kutte seg og jeg hjelper med å støtte hodet

Anonymkode: c33ab...621

AnonymBruker
Skrevet

Klipper med saks. Har gjort det på begge ungene fra de var små til de var rundt 5 år. Så helt fint ut 😄håret er jo bustete på små barn likevel

Anonymkode: 04aac...832

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alltid klippet han selv. Han er 5. Må bare prøve deg frem med saksa😊 ville ikke anbefalt maskin på så små med tynt hår. Erfaringsmessig blir det veldig fjonete😬

Anonymkode: 6f8df...df9

AnonymBruker
Skrevet

Tok han med til frisøren første gang rett før dåpen, 3 mnd. Når han ble litt større ble det maskinklipp og det har vi fortsatt med. Håret vokser så fort at det må tas en gang i måneden.

Anonymkode: 24493...139

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stusset med en saks 😊 min hadde tykt rødt hår da han ble født

Anonymkode: dae45...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Klipper ikke, lager «manbun»❤️

Anonymkode: 55e15...74c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...