Gå til innhold

Råde venn fra videre studier i feil retning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener en venn av meg studerer noe som er helt feil for personen. Vedkommende har kommet langt men har uttalte problemer i praksisperioder. Han er smart nok til å komme seg gjennom studiene hvis han virkelig tar til seg de tilbakemeldingene han får på det sosiale. Jeg sier til han at jeg tror han vil klare det om han vil - at jeg heier på han. Jeg ønsker at han får det til fordi han vil og fortjener det. 

Så tenker jeg litt etter og lurer på om jeg svarer helt feil. Jeg er opptatt av å være ærlig, så jeg svarer ikke usant når jeg sier jeg tror han vil klare studiene. Men synes jeg det er noe lurt valg av yrke? Egentlig ikke. 

Jeg er usikker på hva jeg bør gjøre her. Egentlig så tenker jeg at det er none of my business men tror ikke han har mange nære - det er nok meg han snakker mest med nå. Skal jeg holde munn eller si noe neste gang temaet kommer opp igjen? Vi snakker om det ofte fordi han står ved et veiskille nå. Hadde vært enklere om han nettopp hadde startet men han er flere år inn i dette studiet og fortsetter å investere seg fullt og helt i det. Han gjør en del "feil" sosialt som får meg til å tenke at han kanskje ikke vil kunne utføre yrket han studerer til. Kan man anbefale terapi for AS? Han har visst "litt" AS. Vil det hjelpe? Egentlig burde han ha kommet på denne ideen selv... 😶

Anonymkode: 5c33c...0be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Hvordan studie er det? Hvis medisin og han ikke passer som lege, så kan han forske da. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil det gå ut over andre om han er klønete sosialt når han kommer ut i jobb? Typ leder, lege, lærer... 

Anonymkode: 24be2...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...